Chapter 1

1.8K 112 3
                                    

Tzuyu POV
"Jungkook-ah cepatlah nanti saya tinggal kan awak baru tahu"kata tzuyu"Sabarlah chewy,saya penatlah lari....tahulah awak lagi laju dari saya"jawab jungkook. "Kalau macam tu saya lari dululah,jumpa kat taman tau"kata Tzuyu lalu meninggalkan Jungkook di belakang. "Hish Tzuyu ni langsung tak nak dengar kata orang"bengis Jungkook sendirian. Aku dan Jungkook berumur 7 tahun. Kami dah lama berkawan sejak dari tadika lagi. Boleh dikatakan sahabat sejati.

Author POV
Setelah Jungkook sampai di taman,diapun duduk untuk berehat. Taman ialah tempat kali pertama mereka berjumpa. "Chewy,kalau awak berkawan dengan seseorang awak akan setia tak?"tanya Jungkook. "Mestilah kenapa awak tanya".
"Kalau macam tu awak kena janji dengan saya yang awak akan tetap menjadi kawan sejati saya dan tetap akan berada di samping saya". "Okey saya janji"kata Tzuyu sambil mengeluarkan jadi kelingkingnya.

-----------------------------------------
Author pov

Sudah lama mereka menjadi kawan baik dan sekarang mereka sudah berumur 11 tahun. Telah banyak kenangan mereka bersama. Sampaikan ibu bapa mereka juga tidak boleh menjauhkan mereka berdua. Walaupun begitu jungkook diberitahu oleh ibunya yang dia akan berpindah ke Australia. Jungkook akan berpindah sehingga ayahnya dapat menghabiskan kerjanya di Australia. Walaupun berita itu gembira kepada orang lain,namun tidak kepada Jungkook. Dia tidak mahu meninggalkan Tzuyu tapi dia tiada pilihan. Esok dia akan memberitahu Tzuyu tentang berita ini.

Jungkook POV

Aku akan bertolak ke Australia pada hari lusa ini. Aku perlu meninggalkan Tzuyu. Aku tiada pilihan.
-------------------------------------------
"Chewy,jumpa saya di taman tau hari ni,saya nak beritahu awak sesuatu"kata jungkook kepada Tzuyu. Seperti yang dijanjikan, Tzuyu pun menunggu ku di taman. Aku agak takut untuk memberitahunya tentang aku akan berpindah kerana aku takut nanti dia akan berasa sedih. Aku pun menarik nafas. "Chewy,saya akan berpindah ke Australia pada hari lusa ini"kataku. "Apa,kenapa awak kena pindah ke Australia?"kata tzuyu. "Saya kena berpindah kerana ayah saya kena berkerja di sana,tapi jangan risau saya akan pulang ke Korea apabila ayah saya sudah menyiapkan kerjanya di sana"jawabku dengan panjang. "Baiklah kalau awak dah cakap macam tu,tapi awak jangan pernah lupakan persahabatan kita tau"kata Tzuyu. Aku pun tersenyum. "Baiklah,saya takkan pernah lupakan persahabatan kita"jawabku. Aku perlu pulang ke rumah sekarang. Aku pun melambai ke arah Tzuyu dan pulang.

Tzuyu pov

"Sebenarnya saya takut apabila awak ingin berpindah jungkook,sebab saya dah suka kan awak"kata Tzuyu di dalam hati.

Friendship love [Tzukook Fanfic]Where stories live. Discover now