Tzuyu POV
Apabila tiba waktu rehat,telefonku berbunyi menandakan message telah masuk.
Message
Kookie🍪:Chewy,petang nanti jumpa aku kat taman tau
Tzuyu:Buat apa????
Kookie🍪:Alah datang jelah.
Tzuyu:Ok,pukul bape
Kookie🍪:ehmm,pukul lima...jangan lambat tau...byeeeeee
Tzuyu:Bye"Tzuyu,cepatlah kata nak rehat"jerit chaeyoung memanggilku. "Oh lupa......dah jom"kata ku dan kami berdua pun menghala ke kantin. "Weyh Tzuyu,budak baharu tu hensem kan"kata chaeyoung. "Bolehlah"kataku dengan malas. "Bolehlah kau kata.....dia hensem kot tapi tadi waktu dia kenalkan diri dia.....kau macam kenal dia je....ke ada benda kau tak bagitau aku ha"kata chaeyoung. "Dia tu kawan lama aku je la"kataku. "Daripada bercerita baik kau tolong belikan aku makanan,aku kat meja dekat dengan Mina unnie"sambung ku lagi. Kami pun menjamu selera.
Skip
Tzuyu POV
"Kenyangnya "kataku sendirian. "Weyh Tzuyu,pinjam buku...Aku tak siap lagi kerja yang Mr. Lee kasi tu"kata Mingyu dengan cemas. Manalah tak cemas,Mr. Lee kalau denda memang kita tak berani buat lagi. Bukan ape-ape ye..denda kena lari 50 pusingan padang. "Nah,lain kali kau jangan lupa buat kerja Mr. Lee"kataku sambil memberikan buku ku kepadanya. Aku dan Mingyu boleh dikatakan rapatlah juga.
Sebab bosan aku pun mainlah Telefon,tiba-tiba ada satu message masuk.Message
Kookie🍪:Nanti balik ngan aku tau
Tzuyu:Nape pulak
Kookie🍪:Kau ni banyak tanya la,balik je la dengan aku lagipun kita dah lama tak jumpa kan.....ke kau nak balik ngan boyfriend kau😏
Tzuyu:Aku mana ada boyfriend😡..yela nanti balik nanti aku ngan kauSelepas 10 minit lamanya,barulah Mr. Lee masuk. "Maaf sebab masuk lambat,tadi saya ada masalah sikit"terang Mr. Lee. Kami pun memulakan pelajaran.
Skip
Tzuyu POV
Seperti yang dijanjikan,aku pun tunggu Jungkook dihadapan pintu gate sekolah. Aku dah beritahu kat Twice yang aku balik ngan Jungkook dan aku pun dah ceritakan yang Jungkook tu kawan lama aku. Manalah Jungkook ni,tadi dia yang beria nak balik ngan aku tiba-tiba takde pulak. "Tzuyu""jerit seseorang. Aku pun toleh dan aku pun ternampak Jungkook yang penat berlari. "Sorry lambat"kata Jungkook sambil tercungap-cungap. "Kau pergi mana ha tadi?"tanya ku dengan nada marah. "Sorrylah,aku tadi ada hal sikit nak buat"jawabnya. Suasana amat hening kerana kami berdua saling mendiamkan diri. Aku pun mula memecahkan suasana hening itu. "Kenapa kau tak bagitau aku yang kau dah balik"kataku. "Aku nak bagitau kau sebenarnya lepas balik sekolah, rupa-rupanya kau sama sekolah ngan aku.....by the way kenapa kau tak de namja Chingu?". "Aku ni tak suka sangat dekat dengan lelaki sebab aku lebih sesuai kawan ngan perempuan dan kalau kau nak tahu kau ngan Mingyu je la kawan lelaki yang aku ada...selain tu semuanya kawan perempuan"terang ku. Sudah lama berbual akhirnya kami tiba di hadapan rumah ku. Aku pun mengucapkan terima kasih lalu masuk ke dalam rumah. Selepas mandi,aku memilih pakaian yang sesuai untuk dipakai. Aku pun tidur kerana terlalu penat.
Skip
"Chewy". Aku terdengar nama ku dijerit oleh seseorang. Aku pun menoleh. "Oh,Jungkook"sapa ku. Kami pun bertemu di tempat yang dijanjikan. "Kau ingat tak,waktu kita kecil....kita selalu datang sini"kata jungkook. "Gila tak ingat,sinikan tempat yang banyak menyimpan kenangan kita"kataku. Kami pun berbual panjang.
YOU ARE READING
Friendship love [Tzukook Fanfic]
FanficTzuyu merupakan rakan yang sangat rapat bagi Jungkook. Mereka telah berkawan sejak berumur 5 tahun. Namun ada sebuah rahsia yang disimpan oleh Tzuyu tanpa pengetahuan Jungkook. Tetapi disebabkan Jungkook perlu berpindah ke Australia semasa berumur 1...