Hari ni hari terakhir aku kat sini. Patutnya kat sini aku rasa lebih tenang,tapi lain yang jadi. Lepas kejadian yang aku dituduh menolak Yeri haritu,ramai yang mula menjahui dari diriku. Tapi aku tetap sabar. Cuma Seolhyun dan Mingyu sahaja yang percayakan diriku. Lama-kelamaan perasaan cinta yang ku pendam terhadap Jungkook hilang sedikit demi sedikit. Dah takde guna nak sukakan seseorang yang dah bencikan kita.
Penyakit aku ni pulak makin lama makin teruk. Bila batuk,mesti keluar darah. Banyak pulak tu.
"Bye Tzuyu,nanti kalau terjumpa tegur tau....Jangan tak tegur"kata Seolhyun.
"Ya,saya tegur. Muka cantik macam awak mestilah susah nak lupa"kataku.
Aku pun memulakan perjalanan balik bersama rakan-rakanku.
Sebelum memasuki bas,kami disuruh untuk mengundi. Siapa yang dapat nombor yang sama,akan jadi seatmate.
Aku pun mengambil nombor yang berada di dalam sebuah bekas.
Aku pun masuk ke dalam bas dan mencari tempat duduk yang ada nombor 2.
Waktu aku masuk tu,seatmate aku belum sampai. Jadi aku mengambil keputusan untuk mendengar lagu kegemaranku.
Dalam 15 minit lepastu. Seatmate aku pun datang. Dan yang paling terkejutnya,seatmate aku Jungkook.
Tapi dia buat tak layan je. Yeri dia dapat duduk sebelah dengan seorang lelaki dari kelas aku jugak la.
Takde pula nak mengada-ngada minta tukar tempat ngan aku.
Saje lah tu nak menggedik dengan laki tu. Mengang-mentanglah laki tu boleh tahan handsomenya.
Dan kebetulan tempat duduk aku tu menghadap tempat duduk Yeri.
Jadi semua kelakuan gedik dia akan dilihat oleh Jungkook.
Elok-elok aku tengah nak tidur, tiba-tiba Jungkook mendengus. Kuat pula tu.
"Kau ni dah kenapa??"tanyaku dalam keadaan marah. Mana tak marahnya,orang nak tidur tiba-tiba bising.
"Kau tengok tu"kata Jungkook.
Aku pun pandanglah tempat duduk yang ditunjuk Jungkook tu. Wait....Jungkook cakap ngan aku.
Oooo. Patutlah dia marah. Rupanya Yeri tu tengah tidur sambil kepala dia dilentokkan kat atas baju budak lelaki tu.
Padan muka kau Jungkook. Ha tulah pergi couple ngan playgirl lagi.
Cuba cari yang macam aku. Cantik,pandai dan yang paling penting bukan playgirl😏.
"Pasangan tak bahagia kau tu tengah menggatal ngan laki lainlah tu"kataku selamba.
"Apa kau kata,sorry sikit eh. Yeri tak macam tu. Dia memang baik lah mana pernah pandang laki lain selain aku"katanya membela Yeri .
"Tu dari pandangan kau. Belakang kau,kau tahu tak apa yang dia buat. Entah-entah dalam hati dia ada orang lain. Buktinya ada kat depan mata kau".
"Kau ni kan"marahnya.
Ada aku kesah. Malas aku nak layan kau. Lebih baik aku tidur.
Baru je nak dibuai ke alam mimpi, tiba-tiba batuk pulak datang. Perlu ke datang sekarang.
Cepat-cepat aku ambil tisu.
Jungkook sebenarnya dah risau dalam hati tapi takkanlah nak jadi baik pula.
Tapikan aku memang dah kerap batuk sekarang ni. Muka pun pucat semacam je.
Kali ni betul-betul aku nak tidur. Tiba-tiba ada lagi sorang manusia ni bergelak-sakan lah pulak. Nak tidur pun susah.
"Hishhh"kataku kuat.
"Kau ni dah kenapa?"tanya Jungkook.
"Tu ha,pasangan tak sejoli kau tu tengah bergelak-sakan. Tulah main henfon sampai tak nampak awek sendiri tengah bergelak-sakan ngan orang lain"kataku.
Jungkook terus memandang ke arah Yeri. Tadi tidur kat bahu lelaki tu. Sekarang bergelak-sakan pula. Dari muka dia aku dah tahu yang dia tengah marah gila tu.
Kali ni harap-haraplah dapat tidur tanpa sebarang bunyi.
1 minit,2 minit,3 minit. Akhirnya aku dapat tidur dengan tenang.
****************
Yeay dapat pun menghirup udara yang segar.
Tapi kan yang aku nampak sekarang ni Jungkook jalan sesorang.
Aikkk. Pelik bin ajaib. Tak pernah pernah dia jalan sesorang. Dulu mesti je berkepit dengan si Yeri tu.
Ni mesti kes cemburu ni.
Hahaha. Nasib baik aku tak suka sesape.
(😑Kan kau sukakan Jungkook.)
(Tzuyu: hehehe tu dulu sekarang i'm single)
(Yeke😏)
(Tzuyu: Betullah. Author cepatlah sambung cerita ni)
(Sorry...Sorry)Back to the story.
Tapi kan mesti Jungkook tu rasa lonely kan. Yelah dia ada kawan pun si Jimin tu jelah.
Tapi Jimin tengah bercuti sekarang.
Apelah si Jimin ni,pergi bercuti time sekolah.
Korang nak tahu tak macam mana aku tahu yang Jungkook tu tengah lonely sekarang. Hehehe,....Aku sebenarnya selalu stalk dia😅
Apakah😑😑😑
Aku pun jalanlah sorang-sorang.
Aku pun rasa bosan.
Jadi aku keluarkan henpon pastu dengar lagu. Baru cooool....
Waktu aku best tengah dengar lagu,tetiba datang pulak sorang mamat ni pergi rampas aku punya headfone.
Eishhhhhhh. Geramnyaaa.....
Kenapa hari ni ramai eh yang suka ganggu aku.
Aku pandang sebelah,Jungkook ada kat sebelah aku.
Maknanya yang rampas headfone aku tu Jungkook la.
Aduhhh kau ni Tzuyu...Dah terang-terang dia tengah pakai kau punya headfone kan.
Apa lah kau ni Jungkook. Aku baru nak move on dari kau tapi aku pergi rapat ngan aku lagi.
"Kau ni kenapa"marahku.
Dia buat tak tahu je. Hishhh mamat ni kalau aku terajang sampai marikh kang. Aku pun cabut wayar headfone ku. Biarlah boleh beli lagi kan. Padan muka kau.
Aku malas sebenarnya nak layan orang hari ni. Aku dah lah penat.
Baru je aku nak jalan,batuk aku datang lagi. Penatla kalau asyik batuk je macam ni.
Kalaulah aku ada kuasa dah lama aku sembuhkan diri aku. Dengan langkah yang malas aku pun menuju rumah.
YOU ARE READING
Friendship love [Tzukook Fanfic]
FanfictionTzuyu merupakan rakan yang sangat rapat bagi Jungkook. Mereka telah berkawan sejak berumur 5 tahun. Namun ada sebuah rahsia yang disimpan oleh Tzuyu tanpa pengetahuan Jungkook. Tetapi disebabkan Jungkook perlu berpindah ke Australia semasa berumur 1...