Chapter 6

833 71 9
                                    

Tzuyu POV
Kenapa dia tak boleh terima yang Mark tu dah meninggal. Apa maksud dia yang dia takkan biarkan aku hidup bahagia.

Skip
Still Tzuyu POV
Seperti yang dijanjikan aku pun menunggu Jungkook di taman. Katanya nak bincang sesuatu. "Tzuyu"jerit Jungkook. Aku pun menoleh ke arah Jungkook. "Apa benda yang kau nak bincang?"tanyaku. "Aku rasa aku dah sukakan Yeri la"kata Jungkook. Aku berasa kecewa apabila dia kata yang dia sukakan Yeri. "So??"kataku. "So,kau kena tolong aku dapatkan dia"kata Jungkook. What kena tolong dia dapatkan Yeri....memang taklah. "Apasal lak aku kena tolong kau dapatkan dia pulak"kataku selamba. "Sebab kau satu-satunya kawan baik aku. Lagipun aku rasa dia baik....kau pun rasa dia baik kan"kata Jungkook. "Entahlah....naluri aku kata yang dia tu jahat"kataku. "Kau ni tak elok la cakap dia macam tu....takpelah kalau kau tak nak tolong aku. Aku minta tolong dari kawan lelaki aku jelah"kata Jungkook dan terus berlalu pergi. Kalau macam tu baik minta tolong kawan lelaki dia je membazir tenaga aku je datang sini. Baik aku balik je lagi bagus. Aku pun menuju rumah. "Tzuyu". "Ya,eomma". Esok eomma kena pergi Paris. Eomma ada kerja kat sana. Eomma pergi dengan appa. Tzuyu takpe ye duduk sorang-sorang kat rumah"kata eomma ku. "Takpelah...eomma pergi jelah,pasal Tzuyu jangan risau pandailah Tzuyu jaga diri Tzuyu lagipun kawan Tzuyu kan ade....eomma boleh tak kalau Tzuyu ajak kawan-kawan Tzuyu tidur kat sini"kataku. "Boleh....tapi pastikan kawan perempuan je....NO BOYS"eomma menekankan perkataan no boys. "Eomma jangan risau Tzuyu bawa kawan perempuan je...OK"kataku. Aku pun ke bilik kerana ingin tidur.

Skip
Tzuyu POV
Hari ni eomma kena pergi Paris. Aku ajak eonnie hari ni jelah. Aku pun melangkah masuk ke kelas. Betapa pedihnya perasaanku apabila melihat Jungkook dengan Yeri bergelak tawa di dalam kelas. Hari ni sengaja je aku datang awal ke sekolah sebab eomma dengan appa dah bertolak awal pagi lagi. Kalau duduk kat rumah pun bosan jugak. Tapi bila masuk dalam kelas ni rasa lagi bosan aku rasa. Yeri tersenyum sinis apabila nampak aku masuk kelas. Disebabkan bosan aku pun berjalan-jalan di taman sekolah. Aku duduk di bawah sebuah pokok. Makin lama aku termenung.....aku makin teringatkan Mark yang sudah tiada. Tanpa aku sedar air mata aku pun menitis. Agaknya kalau dia masih ada mesti aku bahagia. Kalau aku sukakan Jungkook pun aku hanya bertepuk sebelah tangan je. Air mata aku menjadi lagi deras mengalir. "Kenapa kau menangis". Tiba-tiba ada suatu suara yang menegurku. Apabila aku mendongak aku terlihat seseorang di hadapanku. "Oh Mingyu". Aku pun mengesat air mataku. "Kenapa kau menangis tadi?"tanya Mingyu. Mingyu pun mengambil tempat di sebelah ku. "Aku terkenangkan seseorang yang aku sayang.....tapi dia dah pergi....agaknya dia masih nampak aku ke"jawabku. "Kalau kau ada masalah kau ceritalah kat aku....aku akan sedia mendengar masalah kau"kata Mingyu. "Terima kasih Mingyu"kataku. Walaupun aku ada kawan baik tapi terasa macam takde pula. Patutnya Jungkook yang berada kat sisi aku sekarang ni sebab dia kan kawan baik aku. "Tzuyu,jom lah kita masuk kelas...lagi 15 minit pelajaran dah nak mula. Aku pun hanya menuruti. Setelah tiba di kelas.... Jungkook langsung tak memandang ku. Dia hanya berbual dengan Yeri je.

Skip
Waktu rehat
Tzuyu POV

Aku mencari unnie di kelas tapi diorang takde kat kelas jadi aku putuskan aku akan cari diorang kat kantin. Sebelum ke kantin aku ke tandas dahulu. Aku bertembung dengan Yeri di tandas. "Aku harap kau dah sedia terima apa yang aku akan buat kat kau"kata Yeri. "Apa yang kau nak buat kata aku ha"kataku dengan nada marah. "Aku nak buat kau sengsara"kata Yeri. Dengan tiba-tiba Yeri menamparku dengan kuat. Kerana tak tahan aku ingin menamparnya tapi belum sempat aku ingin menamparnya dia dah jatuh dan berpura-pura seperti dia ditampar. "Tzuyu". "Jungkook,aku boleh terangkan".

Pang

Satu tamparan diberikan oleh Jungkook kepadaku. Aku pun memegang pipiku. Aku rasa seperti terdapat cecair yang keluar dari pipiku. Rupa-rupanya bibirku berdarah akibat tamparan yang kuat. "Apa yang kau buat kat Yeri ha....aku ingat kau baik sebab kau kawan baik aku tapi sanggup kau tampar Yeri...kau ni memang kejam"kata Jungkook. "Jungkook tolonglah dengar penjelasan aku dulu"kataku. "Dah cukuplah Tzuyu...aku dah malas nak layan lakonan kau lagi...mulai hari ni persahabatan kita putus"kata Jungkook. Betapa pedihnya hati aku bila Jungkook memutuskan tali persahabatan yang telah terbina sejak kecil lagi. Aku pun berlari ke taman dan aku menangis sepuas-puasnya. "Tzuyu". Apabila aku nampak Sana unnie dihadapanku aku terus memeluknya. Aku menangis di dakapan Sana unnie. Sana unnie mengusap dibelakangku untuk menenangkanku. Kenapa.....kenapa dia sanggup putuskan persahabatan hanya kerana perempuan tu.

Friendship love [Tzukook Fanfic]Where stories live. Discover now