Bab 8

714 21 0
                                    

Hari ini majlis pertunangan Luqman dan Hajar. Pada mulanya, aku tidak mahu pergi tetapi Izz menyuruhku pergi juga. Kata-kata Izz terngiang-ngiang dalam fikiranku. "Ini mungkin kali terakhir aku teman kau pergi majlis-majlis macam ini. Kau kena pergi, lepas ini dah tak boleh dah aku teman kau,". Kenapa Izz suka mengarut. Dia nak pergi mana? Soalan itu dibiarkan menjadi tanda tanya.

Setibanya di majlis pertunangan Luqman dan Hajar, aku tidak terus masuk. Aku menunggu di luar. Izz tidak memaksaku. "Nat, kalau kau taknak masuk takpe. At least, kau datang. Jangan risau, kalau orang lain tanya biar aku uruskan," kata Izz sambil tersenyum. Senyuman tidak pernah pudar (?) dari wajahnya.

Akhirnya, tamat sudah majlis pertunangan Luqman dan Hajar sudah tamat. Aku terus mengajak teman-temanku pulang. Mereka memahami perasaan aku. Setelah 20 minit, kami tiba di satu taman yang indah. Di situ, terdapat Fairuz, Shaddad, Danish, Emil dan Amirul. Hmm, boleh tahan la kecantikan taman ni tambah lagi jejaka-jejaka tampan di hadapanku ini. Aik, tampan ke? "Nat, dah sampai planet mana tu? Planet Pluto ke? Ke dah sampai Planet Cinta Hati Fairuz?" usik Indera. Semua yang berada di situ tergelak termasuk Fairuz. "Nat, sabar ye. Jangan dilayan Indera ni," kata Izz. Sekarang ni Izz je yang faham aku. Huhu. "Nat, duduk dulu. Kita nak bincang something," kata Izz lagi. Aku pun duduk di sebelah Izz. "Apa yang nak dibincangnya?" tanyaku. "Kau setuju tak kalau kita semua ni pergi luar negara?" tanya Izz. "Kenapa kau tanya macam ni?" tanyaku. "Nat, soalan ditanya untuk dijawab. Bukan untuk ditanya semula," kata Fairuz. "Okay, aku setuju je. Boleh tenangkan fikiran sekali," kataku. "Kau ada perasaan lagi ke dekat Luqman?" tanya Fairuz. Ada sedikit nada kecewa di situ. Jealous ke dia ni? Abaikan. "Entahlah, Fairuz. Awak jangan risau, saya akan cuba untuk cintai awak," kataku. "Ber'awak saya' pula. Bukan 'kau aku' ke?" usik Shaddad. "Saja. Tahulah kau jealous takde orang nak panggil kau macam tu. Mai ada, jangan risau," kataku. "Korang ni, kata nak bincang," kata Izz dengan nada merajuk yang dibuat-buat. "Hmm, cepatlah bincang. Nanti si Izz ni merajuk pula," kata Indera. "Okay, aku ada sepupu belah mak kau kat Korea...." kata-kata Izz terhenti di situ kerana aku menyampuk. "Wow, Korea," kataku. Selepas aku berkata begitu, semua orang memandangku dengan muka tak puas hati. "Okay, sorry. Sila sambung balik," kataku dengan muka tidak bersalah. "Aku ada sepupu kat Korea, artis terkenal pula tu dan grup tu Nat minat. Aku dah minta tolong dia untuk masukkan kita semua ke Universiti kat sana kecuali aku. Aku ada sebab tersendiri. Dia kata, dia boleh tolong. Dan, hujung minggu ni juga kita kena bertolak ke Korea. Semua perbelanjaan ditanggung oleh dia," kata Izz. "Grup apa sepupu kau tu?" tanyaku. "Kalau aku cakap jangan terkejut tau," kata Izz. Semua mengangguk. "EXO," kata Izz. Aku je yang terkejut, lelaki-lelaki yang berada di situ hanya membuat muka biasa je. "Korang tak terkejut ke? EXO kot," kataku. "Siapa EXO tu? Orang asli ke?" tanya Amirul. Aku dan Izz menepuk dahi. "Serius korang tak kenal EXO?" tanya Izz. Lelaki-lelaki itu mengangguk. Izz terus keluarkan telefonnya dan menunjuk satu gambar.

"Ini sepupu aku. Nama dia Kim Jong Dae tapi nama popular dia Chen. Bayi yang dia dukung tu anak kakak aku. Aku rapat juga la dengan dia," kata Izz. Dia menunjukkan lagi satu gambar.

"Ini pula ahli EXO," kataku. Semua lelaki di situ mengangguk. "Hensem juga. Kalah korang," kata Azri kepada Fairuz, Shaddad, Amirul dan Danish. Semua di situ tergelak. "Okaylah, kita jumpa hujung minggu ni tau. Bye, assalamualaikum," kata Izz. Dia pulang kerana abang di sudah tiba untuk menjemputnya.

Di lapangan terbang Incheon, Izz berlari anak menuju ke arah seseorang yang memakai mask dan cermin mata hitam. Dia memeluk lelaki itu. "Chen, it's been a long time that I didn't meet you," kata Izz. Mestilah speaking, mamat Korea, bukan tahu Bahasa Melayu pun. "I'm busy, Izzah. You know it right," kata Chen. Nama Izz, Izzah. Baru aku tahu. "Haha. Yes, I know it. Where is the other members?" tanya Izz. "At dorm," kata Chen. "Okay,I want to introduce my friends. This is Natrah, Indera, Mifzal, Aiman, Azri, Fairuz, Shaddad, Danish and the last one Amirul," kata Izz. "So many," kata Chen. Semua di situ tergelak. Setelah siap semua urusan, kami pun pergi ke dorm EXO. Manager EXO sudah kenal Izz, mungkin dah banyak kali jumpa dan Izz ni kan murah dengan senyuman. Mana tak orang mesra dengan dia. "Hi everyone. This time, I come not alone. I come with my friends," kata Izz. "Wow, your friend look so beautiful. Can you introduce her to me?" tanya seseorang.

Bersambung
Macam mana? Best tak? Sorry, takde gambar. Luv you all. 😘😘

Mr Dingin And Mrs PeramahWhere stories live. Discover now