Epilog

940 30 1
                                    

"Sayang, jom balik. Dah lama kita duduk sini. Nanti Lana nangis mama dia tak balik lagi," kata Luqman. Aku dan dia sudah 2 tahun berkahwin dan mempunyai seorang anak. Aku berada di tanah perkuburan Islam di Korea. Aku menetap di Korea. Setiap minggu, aku akan melawat kubur Izz. Aku rindu sangat dengan dia tapi apakan daya. Tuhan lebih sayangkan dia.

"Mama, kenapa mama asyik pergi kubur je?" tanya anakku, Nurin Alana. "Sebab situ tempat tinggal kawan mama," kataku. Muka Lana berkerut. "Kenapa kawan mama tinggal situ. Dia takde tempat tinggal ke? Ajaklah dia tinggal dengan kita," kata Lana. Aku tidak dapat menjawab soalan tu. "Lana, kawan mama tu dah tinggal denganNya. Dia dah tak boleh tinggal dengan kita," kata Luqman. Lana mengangguk. "Mama jangan sedih. Lana kan ada. Nanti kawan mama pun sedih tengok mama sedih," kata Lana.

"Korang, apa kita nak buat kat sini," tanyaku. "Boleh pula kau tanya. Mestilah piknik. Kau ni pun," kata Mifzal. "Perangai kau sebijik dengan......," kata-kata Indera terhenti di situ kerana Mifzal menyampuk. "Ha, apa kata kita bentangkan tikar ni cepat. Lana pun dah penat tu," kata Mifzal. Aku tahu Mifzal taknak spoil kan mood kami. Aku tersenyum. "Sebelum tu kita Wefie dulu," kataku. Aku pun mengambil kamera polaroid yang diberi Izz untuk mengambil gambar Wefie kami.

Beginilah kehidupan aku setelah Izz pergi. Semoga Izz aman di sana.

Tamat
Ini je la epilog dia. Sorry kalau tak best. 🙈💕🙈💕😘😘

Mr Dingin And Mrs PeramahWhere stories live. Discover now