Bab 9

697 21 0
                                    

"Suho rupanya. Terkejut aku," kataku. "Are you say something about me?" tanya Suho. Aku menggeleng. Cakap omputih pula, aku mana pandai sangat. Lain la Izz. "Erm, Izz. Are you okay?" tanya Chanyeol kepada Izz. Izz mengangguk. "I'm okay. Don't worry," kata Izz. "She already goes for a treatment," kata Indera. Apa semua orang cakap ni, tak faham aku. "Erm, can you stop talking about this. And one more thing, you all want to stay outside," tanya Izz. Semua menggeleng termasuk aku. "Come in," kata Chen.

Aku berjalan di persisiran pantai. Sungguh indah pemandangan di sini. Kalau EXO teman aku, lagi indah jadinya. Sedang aku sibuk melayan perasaan, Fairuz berjalan sebelahku. "Hai," katanya. Aku tersenyum. "Aku nak tanya ni," kata Fairuz. "Tanya je la," kataku. "Kau masih sayangkan Luqman ke?" tanya Fairuz. Hmm, dah agak dah. Betul tekaan aku. Aku rasa baik aku ikut nasihat Suho.

FLASHBACK

Aku berjalan menuju ke dapur, aku lalu di depan bilik Fairuz. Aku terdengar Fairuz bercakap di telefon. Kebetulan pula, dia membuat loud speaker. Jadi, aku membuat keputusan untuk mendengar.

OTP

Fairuz : Kau serius ke? Tak mengamuk ke dia?

Siapa dia tu? Makin membuak-buak rasa ingin tahu.

??? : Biarlah dia nak marah. Aku bukan sayang dia pun. Tolonglah aku. Kau tahu aku sayang dia kan. Kau pun dah ada Syafinaz. Biarlah dia dengan aku.

Fairuz : Luqman, masalah sekarang ni parents kitorang dah bincang. Kau cakap senanglah.

Luqman : Syafinaz kau nak campak mana?

Dia cakap dengan Luqman tapi kenapa? Masalah betul mamat ni, dah ada tunang nak kacau orang lagi.

Fairuz : Aku dengan Syafinaz takde apa hubungan. Kau jangan main cakap je.

Luqman : Bagitau kat aku sekarang. Korang kat mana?

Fairuz : Perlu ke aku bagitau kau? Aku rasa tak perlu. Kau bukan ada apa-apa hubungan. 

Sedang aku mendengar perbualan Fairuz dan Luqman, Suho datang menegurku. "Are you okay? Why are you here? Do you have a problem?" tanya Suho. Aku mendiamkan diri. Tidak mengangguk mahupun menggeleng. Suho tersenyum lalu menarik tanganku menuju ke pondok. Di situ ada Izz dan Chen sahaja. Aku mengambil tempat sebelah Izz. "Now, tell your problem to us. We will keep it as a big secret," kata Chen sambil tersenyum. "Nat, jangan malu. Cerita je. Bahasa Melayu pun boleh. Diorang faham, aku dah ajar," kata Izz sambil tersenyum. Senyum je kerja dia dari tadi. "Erm, about Fairuz and Luqman," kataku. "Why?" tanya Izz. "He ask Fairuz about me," kataku. "And then? Are you still love him. Don't tell me that is true," kata Izz. "I don't know. I'm confused about my feelings. I love Luqman but he already has Hajar. I like Fairuz but I don't think I love him but when I with Fairuz, I feel comfortable and safe," kataku. "That's your problem. Your problem is difficult. I can't find the solution," kata Chen. Aku tergelak. "Saya tak suruh awak cari penyelasaiannya pun," kataku. "Saya nak tunjuk kat awak yang saya ni pandai juga dalam segi ni tapi tak boleh," kata Chen dalam Bahasa Melayu dengan sedikit pelat. Aku dan Izz tergelak. "I think I know how to solve your problem. If you love Luqman, you tell your fiance-to-be that you still love Luqman and if you love Fairuz, just tell him that you love him. That'sit. Stay with your choice, not others," kata Suho. Aku mengangguk, ada betul juga apa yang dikatanya. "Now, you go inside. You think about that. I will make sure no one can disturb you," kata Chen.

END FLASHBACK

Aku dah buat keputusan. Aku masih sayangkan Luqman tapi aku dan Fairuz masih lagi berkawan. "Aku masih sayangkan dia," kataku sambil tersenyum manis. Dia membalas senyumanku tetapi aku tahu senyuman itu tidak ikhlas kerana senyuman itu kelihatan hambar. "Aku minta maaf kalau dah sakitkan hati kau. Aku rasa macam kau ni terlalu baik untuk aku. Kau pula mamat popular kat U. Mana padan dengan aku. Kawan dengan geng biasa-biasa je," kataku. "Kau bertuah dapat kawan macam Izz tau. Perempuan tapi tak terlalu lembut dan tak terlalu kasar. Perempuan dalam geng aku tu banyak yang gedik-gedik, semua nak kawan dengan geng aku sebab rupa je. Kalau bukan rupa sebab darjat. Aku tak suka semua tu," kata Fairuz. "Takpe, kitorang dah jadi sebahagian dari geng korang kan. Btw, macam mana nak cakap dengan parents kita?" tanyaku. "Biar aku uruskan. Kau duduk diam je," kata Fairuz. "Jangan cakap benda bukan-bukan pula pasal aku," kataku. "Kalau nak?" usik Fairuz. Aku menampar lembut bahunya. 

Hari ini kami hanya berehat di dorm. Aku tak sangka yang ahli EXO ni sporting orangnya. Lebih-lebih lagi Suho dan Chen. Setakat ni, aku rapat dengan diorang je. Aku rapat dengan Chen sebab dia sepupu Izz. Suho pula sebab aku minat dia lebih dari ahli EXO yang lain.Tiba-tiba Izz menarikku ke luar dorm. Di situ terdapat geng aku dan geng Fairuz. "Aku nak bagitahu something ni," kata Izz. 

Bersambung

Macam mana? Best tak? Luv

Mr Dingin And Mrs PeramahWhere stories live. Discover now