Hoofdstuk2: Ik wil niet naar een instelling

89 2 2
                                    

DINGDONG!!

Hallo mevrouw is Marian thuis? Euh ja hoor, ik roep ze wel even kom maar binnen. Marian!! Kom is! Wie is het? Je BFF Kris. Ik kom niet naar beneden zolang zij hier is. Wat is da toch me u? Kom gewoon naar beneden! Waarom zou ik nu komen...ze is een slecht mens... Ja ja stop maar. Anders Kris ga jij maar is praten met haar. Oké mevrouw. Hey alles goed? Ga weg je bent een heks! Waarom? Vertel het mij dan? Nee ga weg! Oké dan. Daag. Dag! Mevrouw ik ga terug naar huis. Oké, maar wacht is even. Wat is er nu met Marian? Ik weet het zelf niet ze noemt me een heks. Dat kind echt. Wat ga je nu doen met haar? Ik ga ze inschrijven in een instelling... Maar waarom? dan kan ze daar misschien manieren leren dat rotkind!

Oké, maar ik ga nu wel naar huis daag. Ik hoorde alles wat jullie zeiden hoor. Marian jij gaat nu naar Kris u excuseren! Waarom zou ik, geen denken aan!

Ik heb niets mis gedaan, zei wel! Wat heeft ze dan gedaan? Iets waar niemand zich mee moet bemoeien...! Doe gewoon normaal Marian, dat is al moeilijk genoeg voor u!

Ik ga morgen met u naar een instelling u inschrijven. Waarom!? Als jij niet normaal kan doen en altijd ruzie hebt met vrienden en vriendinnen en ons...dan doe ik dat zo hé, dan kan je daar wat de aap uithangen. Maar... Niets te maar, jij gaat luisteren anders dump ik u daar nu hé. Ik ga dat nooit meer doen..., echt waar. Dat helpt niet als je dat zecht hoor.

DING DONG.... !!

Ik ga naar boven. Hey dag schat hoe was je werkdag? Goed hoor maar waar is Marian?

Die is naar boven. Ze heeft ruzie met Kris. Tipisch voor wat nu weer? Dat weten Kris en ik ook niet, ze wil niets zeggen. Wacht even. Marian kom nu naar beneden!!! Waarom zou ik?!?! Je moet luisteren, kom nu naar beneden!!! Jaja ik ben er al seg! Wat scheelt er toch met jou? Hoe bedoel je? Ja tussen u en Kris? tussen mij en die heks niks waarom? Waarom praat jij zo over Kris? Dat is u beste en enige vriendin? Laat ik ben naar boven! Ja en breng alles van u kamer mee en doe da in u valiezen! Waarom? Ik ga u wegbrengen naar da instelling, dit kan niet meer dat jij zo doet hoor!!!

Maar wat is er mis met iedereen? Iedereen doet zo raar teggen mij... En nu moet ik naar een instelling voor altijd. Wie doet er raar? Jij en daarom moet jij naar een instelling. Maar... Nu u grief gaan halen! Nee!! Ik ga niet naar dat stom ding. Oké als jij het niet doet doe ik het wel dan gaat het rapper! Nee!! Ik blijf hier!!! oké stap in de auto dan zijn we weg! Eerst de koffers in de auto en dan zijn we weg! Ik ga niet in de auto! Oké dan duw ik u er wel in hé!

ONDERWEG IN DE AUTO:

Hebt ge ook mijn posters, foto's, lakens en boeken mee?Nee! Rijd dan terug?! Nee Maar ik kan niet zonder! Dan moest ge zelf u spullen pakken hé. Komaan rijd gewoon terug! Nee is nee! Oké dan sterf ik hé, als dat is wat jullie willen!! ZUCHT!!! Ik heb een idee... Ik klink gewoon en ik val uit de auto dan ben ik er nietmeer dan ben ik dood en dan heeft niemand meer een probleem met mij dan is iedereen blij! Klink... klink... klink...

Alle die stomme deur wil niet opengaan! Die staat op kinderslot. ... We zijn er, en gedraag je wat. Waarom zou ik! Luister nu gewoon. Nee!! Wat een geluk heb ik mijn gsm nog mee... Wat zij je?! Niks! Haa oké. ... Dag mevrouw. Dag Meneer. Wat kan ik voor jullie doen? Wij komen ons kind inschrijven. Oké. Is het een jongen of een meisje? Maakt ni uit. Oké,en hoe heet hij/zij? Marian. Leeftijd? 15 jaar. Welk identiteit heeft ze? Italiaans/Nederlands. En hoe heet de vader?

Ik wil hier niet leven, ik wil alleen gaan wonen en niet hier!!! Maar Marian in het weekend mag je naar huis als jij en je ouders dat goed vinden.

Marian: Nee ik ga nooit meer terug naar die 2 rot mensen! Ok dus je wil dan hier blijven en niet naar huis in het weekend? Ja. Of heb je soms een vriend of vriendin waar je wil blijven in het weekend? Mariane: Euh?! Ouders: Euh ja ze heeft een beste vriendin. Mag ik weten wat de naam van je vriendin is en waar ze woont?

Ouders: Haar naam is Kris. En heeft ze er nog of is dat alles? IK HEB GEEN VRIENDEN MEER!!! Want Kris is geen vriendin het is een slecht mens!

Mevrouw: Zou jij graag je kamer al eens zien? Ja dat mag dan ben ik niet meer bij die mensen.

Mevrouw: Oké ik roep iemand voor uw kamer te laten zien. Oké. ... Hallo ik ben hanne ik ben je leerkracht en ik ben er altijd als er iets is of als je verdriet hebt.

Oké. Mevrouw: Oké, is Kris nu een vriendin of niet want ze doet zo geheimzinnig? Ouders: ja nu weten we het ook eigelijk zelf niet, dus ja sorry voor het ongemak. Mevrouw: Dat geeft niet we hebben nog al zo iets voor gehad maar wat was de naam nu van de moeder? En vader? Moeder: Mijn naam is Joce

Vader: En mijn naam is Jonas Mevrouw: Ok alles is opgeschreven euh als jullie Marian willen komen bezoeken hier is een kaartje met nummer en uren.

Ouders:Oké en als er iets is met Marian... Mevrouw: Ja ze heeft hier hulp. Oké, Daag. Daag.

Marianes verschrikkelijke zelfmoordverhaalWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu