Suudi Arabistan | Medine-i Munevvere💕

1K 177 50
                                    

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بفضل الله بسم الله الرحمن الرحيم.

#منقبة و أفتخر.
#Munaqqabah wa aftakhir.

Aslen Mısırlı, Kahireli olmama rağmen babamın işi sebebiyle küçüklüğümden beri Suudi Arabistan'da, Medine-i Münevvere'de yaşıyorum.

Peçe yapmadan önce peçeli kardeşleri çok seviyor, çok beğeniyordum çünkü onlar Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) eşlerini (radıyallahu anhun) kendilerine örnek alıyorlardı. Fakat annem bana "Peçe yapmayı düşünüyor musun?" diye sorduğunda bu fikirden çok korkmuştum ve bir sene boyunca karar veremedim. Sonrasında ise peçe yaptım alhamdulillah.

Şu an 16 yaşındayım, peçe yaptığımda ise 12 yaşındaydım.

Mısır'a ziyaret için gittiğimde peçe yapmamın vakti geldiğini biliyordum ama peçemi ilk kez burada, Suudi Arabistan'da yapmak istedim çünkü Mısır'daki akrabalarım peçeye karşıydılar. Alhamdulillah, Suudi Arabistan'a döndüğümde, Ramazan ayında peçe yaptım.

Peçe yapmama sebep olan şeylerden bir tanesi de arkadaşımın annesi oldu. MaşaAllah, kendisi davetçi bir kadın ve ben ona peçenin farz mı yoksa sünnet mi olduğunu sormuştum.
Bana "Farz olsa ne yapardın?" dedi. Bende "Tabiki hemen örterdim." diye cevap verdim.
"Peki sünnet olsa ne yapardın?" dedi ve ben bu soruya hemen cevap veremedim.

Sonrasında ise Sahabe zamanında (radıyallahu anhum) sünneti tamamiyle uyguladıklarını, çünkü Rasulullah'ı (sallallahu aleyhi ve sellem) ve onun eşlerini sevdiklerini düşündüm. Sünneti, O'nun sünnet olduğu için uyguluyorlardı. Fakat biz maalesef sünneti "Zaten sünnet, farz değil." diyerek terk ediyoruz. Bizimle sahabenin arasındaki fark işte buydu.

O an kendimden utandım. Müslümanların annelerini (radıyallahu anhun) örnek almak ve kendimi erkeklerin gözlerinden korumak istedim. Çünkü kadının güzelliği yüzündedir.

Peçe yaptığım ilk an o kadar mutluydum ki gerçekten gurur duyulacak bir şey yaptığımı hissettim. Fakat dürüst olmak gerekirse etrafımdaki insanların laflarından korktum. Lakin şimdi kendime güveniyorum alhamdulillah. Artık insanların lafları beni ilgilendirmiyor. Ben Rabbimi razı etmeye çalışıyorum, insanları değil.

Alhamdulillah annem ve babam da peçe yaptığıma çok sevindiler. Mısır'daki akrabalarıma ise bundan bahsetmedim fakat onların peçeye karşı olduklarını biliyordum çünkü annem peçe yaptığı zaman ona da karşı çıkmışlardı.

Arkadaşlarım peçe yapacağımı ilk duyduklarında şok oldular. En yakın arkadaşım da ilk başta karşı çıkmıştı ama şimdi alhamdulillah beni teşvik ediyor.

Gittiğim okulda hem öğrenciler hem öğretmenler kadın olduğu için peçe yapmıyoruz, bu yüzden okulla ilgili bir sorunum da olmuyor.

Benim kanaatimce Suudi Arabistan'daki insanların çoğu peçeyi farz olarak görüyor ve cilbab giyilmesinin zorunlu olduğunu düşünüyorlar. Bazıları ise farklı renklerde cilbablar giyiyor ve makyaj yapıyorlar. Bunu yapmayanlar da var tabii ama ben burada peçenin farz veya sünnet olmasından öte, gelenek olarak yapıldığını düşünüyorum.

Suudi Arabistan'da peçe kesinlikle terör gibi bir şeyle birlikte anılmıyor fakat asıl memleketim olan Mısır'da bazı insanlar peçelilere terörist gözüyle bakıyor.

Peçenin en güzel yanlarından biri ise erkekler size saygısız bir şekilde bakmaya cüret edemiyorlar. Peçe yaparak senin kendine saygın olduğunun bilincine varıp onlar da sana saygı gösteriyorlar.

Peçe yapmak isteyen kardeşlerime bir an önce bu isteklerini gerçekleştirmelerini tavsiye ederim çünkü bunu yaparak öncelikle Rasulullah'ın eşlerini örnek almış olacaklar.
Rabbimiz bize bunu emretmiştir ve bilin ki, Allah bir hikmeti olmayan hiçbir şeyi emretmez. Tesettürü de kadınlara erkeklerin bakışlarından korunmaları için emretmiştir. Ayrıca Allah insanları yaratandır, kadınların da erkeklerin de tabiatını en iyi bilen O'dur. Bu yüzden tesettür emrinin de bir hikmeti olduğu kesindir.

Burada bazı kızlar insanların laflarından korkuyorlar ki bende onlardandım. Fakat vallahi onların sözleri kıyamet gününde size ne hayr ne şer kazandıracak.

Rabbim isteyen herkese peçe yapmayı nasib etsin. Amin.

🍁 🍁 🍁

-Bölümleri oluşturacak olan ropörtajlar bizzat tarafımdan yapılıp düzenlenmiştir. Siz de bu çalışmaya katılmak istiyorsanız benimle iletişime geçmenizi rica ediyorum.-

Peçeliyim ve Gurur DuyuyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin