أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بفضل الله بسم الله الرحمن الرحيم.
#Ninavaa niqab na ninajivunia.
Alhamdulillah üç yıldır peçeliyim.
Peçe yapmadan önce peçenin gerçekten çok güzel bir şey olduğunu ve aslında onun normal yaşantıya fazlasıyla uygun olduğunu düşünüyordum. Çünkü peçe, insana kendisiyle birlikte bir çok fayda da getiriyordu. Hocam bana peçe yaparsam kıyamet gününde etrafıma ışık saçacağımı söylemişti.Peçe yapmayı istedim çünkü Allah tarafından bağışlananlardan ve cennet ehlinden olmayı arzuluyordum. Rabbimi memnun etmek için peçe yaptım alhamdulillah.
İlk kez peçe yaptığımda çok rahat hissetmedim çünkü gerçekten zor bir şey. Ama bir zaman sonra nefsime karşı güç kazandım çünkü tesettüre uygun giyinirsem cennetin beni beklediğini biliyordum.
Ailem peçe yaptığım için benimle gurur duyduklarını söyledi. Fakat bir süre sonra insanların bana eskisi gibi davranmayacakları konusunda da uyardılar. Yine de her şeye hamdolsun.
Ailemin de dediği gibi gerçekten peçe yaptıktan sonra bazı insanların bana karşı tutumları değişti. Bir gün markete bir paket süt almak için gitmiştim ve market sahibi peçeli olduğum için bana hiçbir şey satmayacağını söyledi. Ben yolda peçemle yürürken kendilerini güvende hissetmiyorlarmış.
Onlara iyi bir insan olduğumu, böyle davranmalarına gerek olmadığını söyledim ama onlar beni marketten kovdular.Kenya'daki insanlar aslında peçeyi kötü bir şey olarak görmüyorlar. Genç kızlar fazla olmasa da buradaki kadınların çoğu zaten peçeli. Sadece bazı insanlar peçeye karşı oldukça negatif.
Öğretmenlerin ve öğrencilerin tamamının bayan olduğu yatılı bir okulda okuduğum için okulda peçe yapmıyorum, bu yüzden de herhangi bir problem çıkmıyor.
Peçe yapmak isteyen kardeşlerime kendilerinden emin olmalarını tavsiye ediyorum. Allah'tan hakkıyla korkun ve asla onun size vereceği mükafâttan şüphe etmeyin.
وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا"
"Kim bir iyilik işlerse onun sevabını fazlasıyla veririz." (Şûra Suresi 23.ayet)🍁 🍁 🍁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Peçeliyim ve Gurur Duyuyorum
Non-FictionDünyanın dört bir yanından ırkları, dilleri, renkleri, kültürleri bambaşka olan kardeşler. Hepsinin davası bir, amacı bir, gâyesi bir. İffetiyle iftihar edilen Meryem'ler, takvasıyla örnek alınan Fatıma'lar, ilmiyle kuşanılan Aişe'ler, zalime karşı...