أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بفضل الله بسم الله الرحمن الرحيم.
#منقبة و أفتخر.
Üç yıl önce Suriye'den ailemle birlikte Türkiye'ye geldik. Önce Hatay'da, sonrasında ise Mersin'de yaşamaya başlamıştık.
Peçe yapmadan önce peçenin İslam'da olduğunu biliyordum ama insanların benden korkacağını düşünerek yapmak istemiyordum. Birkaç arkadaşım bana neden peçe yapmadığımı sormuşlardı ve onlara istemediğimi söylemiştim.
Peçe ve peçelilerin iffeti hakkında araştırmalar yapmaya ve yavaş yavaş peçeyi sevmeye başlamıştım. Anneme peçe yapmak istediğimden bahsettiğimde beni duymazdan geliyor, fazla ısrarcı olduğumdaysa da babamın buna kızacağını söyleyerek karşı çıkıyordu.
En son ''Evimizde Sakallı Var'' isminde bir roman okudum ve o roman beni o kadar etkiledi ki peçe yapmaya karar verdim. Allah'a bunu bana nasib etmesi için dua etmeye başladım.Bu kararı ilk aldığımda Mersin'deydik ve peçe bulamamış, satın alamamıştım. Bu yüzden de şallarımdan bir tanesini ikiye katlayıp onunla peçe yaptım ve ilk defa peçeli olarak bu şekilde dışarı çıktım.
Harika bir duyguydu bu. İnsanlar bana sanki bir günah işliyormuşum gibi baktıkça ben kendimi Allah'a daha yakın hissediyordum. Allah'ın bu yaptığımdan razı olduğunu bildiğim için insanların bakışlarını hiç önemsemedim ve yaklaşık iki yıldır da peçeliyim alhamdulillah.
Başta ailem peçe yapmamı kabul etmediler. Hatta beraber dışarı çıkacağımızda annem "Ya yüzünü aç, ya da bizimle gelme." diyordu çünkü insanların benim yüzümden onlara kötü baktıklarını düşünüyorlardı. Sonrasında ise devamlı dualarımla birlikte beni peçemle kabul ettiler alhamdulillah.
Suriye'de insanların çoğu peçeyi farz veya sünnet olarak değil, adet ve gelenek olarak görüyor. Tabiki İslami bilincinden dolayı peçe yapanlar da var.
Türkiye'de ise çoğu şehirde peçeyi terör simgesi, gericilik ve yobazlık olarak görüyorlar. Fakat Suriye'de de olduğu gibi Türkiye'de de peçeyi severek, Allah rızası için yapanlar da var.Peçe yapmadan önce İlahiyat fakültesine kayıt yaptırmıştım ve o zamanlar peçe yapmayı düşünmüyordum. Kaydım kabul edildiğinde ise peçeliydim. Kabul sonrasında görüşme için bir yer ve zaman belirlediler. Bu görüşmeye göre okula alınıp alınmayacağıma karar vereceklerdi.
Ailemden bazı kişiler peçemden dolayı beni okula kabul etmeyeceklerini ve görüşmeye giderken peçemi çıkartmamı söylemeye başladılar. O kadar ısrarcı oldular ki neredeyse nefsime yenik düşecektim. Fakat uzunca düşünüp dua ettikten sonra böyle kalmaya karar verdim. Beni kabul etmezlerse böylesinin daha hayırlı olduğunu düşünecek ve hiçbir şeyi umursamayacaktım. Yani işimi Allah'a bırakıp ona tevekkul ettim.
Görüşmeye gittiğimde hiçbir kötü muameleyle karşılaşmadım. Bekleme salonuna girdiğimde iki kız daha benimle beraberdi ve sıram geldiğinde benimle görüşmek için odada iki adam bekliyordu. Adamlardan biri beni gayet normal karşıladı ama diğeri peçem onu rahatsız ediyormuş gibi bakıyordu.
Birkaç dakika sonra odaya başka bir adam girdi ve ilk görüştüklerimi önemli bir mesele için çağırdı. Sonrasında ise benimle görüşmeyi kendisinin yapacağını söyledi. Çok iyi bir adamdı, Ankara İlahiyat Fakültesi'nde öğretim görevlisi olduğunu söyledi. Peçemden çok memnun olmuş gibi görünüyordu ve üniversiteye kaydımı onayladı. Böylece Rize İlahiyat Fakültesine kabul edildim.
Bu olayda Allah'ın bana olan lütfunu hissettim. Peçeden hoşlanmayan insanların yerine peçemden memnun olan bir kişiyle görüştürmüştü beni. Bir mucize gerçekleşmiş gibi hissetmiştim kendimi. Allah'a tevekkul edip onun emirlerine uyduğumuzda O'nun bize her şeyi kolaylaştırmaya gücü yeter. Fakat tabiki bu tevekkülümüz bir karşılık beklemeden olmalı.
Peçe vesilesiyle Rabbimin bana bir lütfu da evliliğim oldu. O zamanlar üniversitede tek peçeli bendim, şu an iki kişiyiz alhamdulillah. Eşim -tabi o zaman bekardı- okulda beni görmüş ve peçemden dolayı benimle evlenmek istediğini iletti birkaç aracıyla. Ben başta reddettim çünkü hiç tanımadığım biriydi.
Daha sonra eşim babamın telefon numarasını aldı, Rize'den kalkıp Mersin'e gitti ve bende bu sırada ikna oldum. Daha beni -peçesiz olarak- hiç görmeden babamdan istedi ve alhamdulillah evlendik.
Evlenmeden önce yurtta kalıyordum ve yurttaki kızlar devamlı evlilik hakkında konuşuyorlar, benim peçemden dolayı zor evleneceğimi düşünüyorlardı. Fakat Rabbimin lütfu ile ben onlardan önce evlendim ve buna sebep olan şey ise peçemin ta kendisiydi.
Peçe yapmak isteyen kardeşlerime peçe yapmadan önce tesettürü onlara kolaylaştırması için, peçe yaptıktan sonra ise onu hiç bırakmamaları için Allah'a çok dua etmelerini tavsiye ediyorum.
🍁🍁🍁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Peçeliyim ve Gurur Duyuyorum
Non-FictionDünyanın dört bir yanından ırkları, dilleri, renkleri, kültürleri bambaşka olan kardeşler. Hepsinin davası bir, amacı bir, gâyesi bir. İffetiyle iftihar edilen Meryem'ler, takvasıyla örnek alınan Fatıma'lar, ilmiyle kuşanılan Aişe'ler, zalime karşı...