Belçika | Brüksel 💕

385 64 13
                                    

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بفضل الله بسم الله الرحمن الرحيم.

#Ik draag Niqab en ben er trots op.

Aslen Faslıyım fakat Belçika'da doğdum, orada yaşıyorum. Neredeyse 4 yıldır hicablı, bir yıldır da peçeliyim.

Öyle ya da böyle her zaman peçe yapmak istemişimdir. Peçeli insanlara bakar ve kendim de onlar gibi olduğumu hayal ederdim. Bunu bir özgürlük yolu olarak görüyorum, kimse size daha fazla ya da daha az giyinmenizi söyleyemez. Bu benim için kimliğimi bulmanın bir yoluydu. Diğer kadınların da aynı şekilde hissettiğini biliyordum.

Peçe yapmamın sebebi Rabbim tarafından ödüllendirileceğime inanmamdır. Bence peçe bir kadının korunmasının en iyi yolu. Kapalıyken kendimi eskiden olduğumdan daha az kadın gibi hissetmiyorum. Aksine daha çok kadın gibi hissediyorum çünkü kimse bana ne yapacağımı ya da ne giyeceğimi söylemiyor. Bu benim kişisel kararım ve ona bir şey eklememi ya da ondan bir şey eksiltmemi isteyebilecek kimse yok. 

Reklamlara bakarsak en yeni bikiniler, şortlar ve eteklerle ilgili pek çok reklam görüyoruz. Beynimiz biz farkında olmadan yıkanıyor, biz daha düşünemeden bile. Bu tarz reklamların hepsi erkekler tarafından işletilmektedir. ''Mükemmel kadınlarının'' bir parçası olmamız için farklı giyinmemizi isteyen onlar. Rabbimin benim için en iyisini istediğini bildiğim halde neden beynimin yıkanmasına izin vereyim ki?

Peçeyi pek çok insanın eziklik olarak sanmasına karşı kendimizi ifade etmenin bir yolu olarak giydiğim için mutluyum. Peçe sizi daha az eğitimli ya da başka bir şey yapmaz. Böyle düşünürseniz her türlü örtünün altında kalmış olursunuz.

İlk defa peçe yaptığımda kendimi iyi hissettim, onu giymekten asla korkmadım. Peçe yaptığım her gün kendimi hala daha iyi hissediyorum. Bu bazı insanların bana yaptığı sözlü saldırıları ortadan kaldırmaz ama ben onlara teslim olmayacağım.

Ailemin ve çevremin tepkilerini sessizlikle karşıladım. Fakat bu yaşadığınız her değişimde başa çıkmanız gereken bir durum. Yani insanların her zaman sana ya da senin hakkında söyleyecek bir şeyleri olacaktır. Bu yüzden onların söylediklerini düşünmek ama dinlememek gerekli. Ailemden bazıları olumlu, bazıları olumsuz tepki verdi çünkü çok aşırı olduğunu düşünüyorlardı. Olumsuz düşünenlerin bir kısmı ırkçıların veya beyazların ayrıcalıklı olduklarını düşünen insanların canımı yakmalarından korkuyorlardı.

Peçe Fas'ta çok doğal ve olumlu karşılanmakta fakat Belçika'da olumsuz. Daha önce de bahsettiğim gibi bazı insanlar bana sözlü saldırıda bulundu. Bir keresinde Antwerp Merkez İstasyonu'nda yüzüme tükürüldü. Bu karşılaştığım pek çok olaydan yalnızca biri. Her zaman bizden hoşlanmayan insanlar olacaktır.

Peçe yapmak isteyen kız kardeşlerime tavsiyem şudur ki; Allah ne dilerse o olur. Başkası için bir şeyler yapmak bize çok kolay geliyor fakat Allah'ın emirleri söz konusu olduğunda çok fazla düşünüyoruz. Bizim için en iyisini isteyenin O olduğunu ve sürekli olarak Allah'ı memnun etmemiz gerektiğini hatırlamak ve bilmek zorundayız. Tüm kız kardeşlerim için Allah'ın rızasını kolaylıkla kazanmalarını diliyorum. Ayrıca onlara İslam'ı araştırmalarını ve İslam'da hangi konumda olduğumuzu anlamalarını sağlamak için İslamiyetteki Müslüman kadını incelemelerini tavsiye ederim. 

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 12, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Peçeliyim ve Gurur DuyuyorumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin