أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بفضل الله بسم الله الرحمن الرحيم.
#Мен никаб киемін және мен онымен мақтаныштымын.
#Men nikab kiyemin cane men onımen maktanıştımın.
Peçe yapmadan önce peçeli kadınların yüzlerini örtme sebeplerinin çok güzel olmaları veya kocalarının onları çok kıskanması olduğunu zannederdim. Mezhebim olan Hanefî mezhebinde güzel kadınların peçe yapması vacib olduğu için böyle düşünüyordum.
Peçe yapmaya karar vermeme Türkiye sebep oldu. Eşimin işleri ve dini eğitimimiz için bir süreliğine Konya'da yaşamaya başlamıştık. Burada peçeli kardeşleri görmeye başladım. Eşim de peçeli bayanlara değer veriyor, onlara saygı duyuyordu.
Bir gün eşim bana peçe hakkındaki fikrimi sordu, yapabilir misin dedi. Bende kabul ettim ve peçe yapmaya başladım.
Kazakistan'da tesettür yaygın bir şey değil, insanlar İslami olarak çok bilinçsizler. Örtülü insanlardan dahi korkuyorlar. Yazın ailemizle tesettür hakkında konuşmuştuk ve çok korkmuşlar, karşı çıkmışlardı. Bu yüzden peçe yaptığımı onlara söylemedik. Çünkü öğrenirlerse buna beni kocamın zorladığını düşüneceklerdi. Oysaki peçe yapmayı bende istemiştim.
Kazakistan'daki aileme devamlı olarak Türkiye'den fotoğraflarımızı gönderiyoruz. Evde çektiğimizde sorun olmuyor ama bizi dışarıda da görmek istediklerinde sadece kocamı çekiyorum. Bu şekilde ne kadar saklayabiliriz bilmiyorum ama öğrendiklerinde anlayışla karşılamalarını umuyorum.
Konya'da peçeye çok kötü bakmıyorlar ama bir keresinde polis benim terörist olduğumu sanarak beni karakola götürmüştü. Kimliğimi evde unutmuştum ve yabancı olduğumu da anladıklarında kocam gelip oradan alana kadar beni karakolda tutmuşlardı. Bunun dışında herhangi bir problem yaşamadım.
Peçe yaptıktan sonra kendimi özel hissetmiştim. Artık dışarıdaki erkekler bana bakmıyor, saygı gösteriyorlardı. Eşim de bundan çok memnun oluyordu. Onun fikri benim için çok önemli çünkü dinimizde kocaya itaat farzdır.
Yaklaşık sekiz aydır peçeliyim ve insanların bakışlarından rahatsız olan kardeşlerime peçe yapmalarını tavsiye ediyorum. Peçeyle daha fazla saygı göreceğinizden emin olabilirsiniz. Yalnızca bunu yaparken evliyseniz kocanızı, bekarsanız da ailenizi kırmadan yapın. Çünkü İslam'da kocaya, anne ve babaya itaat farzdır.
🍁 🍁 🍁
-Bölümleri oluşturacak olan ropörtajlar bizzat tarafımdan yapılıp düzenlenmiştir. Siz de bu çalışmaya katılmak istiyorsanız benimle iletişime geçmenizi rica ediyorum.-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Peçeliyim ve Gurur Duyuyorum
No FicciónDünyanın dört bir yanından ırkları, dilleri, renkleri, kültürleri bambaşka olan kardeşler. Hepsinin davası bir, amacı bir, gâyesi bir. İffetiyle iftihar edilen Meryem'ler, takvasıyla örnek alınan Fatıma'lar, ilmiyle kuşanılan Aişe'ler, zalime karşı...