BAB 21

4.2K 184 3
                                    

Arifah:Kenapa aq rasa x sdp hati ttiba?

Sara:Me too ..

Rayyan:Biar aq cari dia dkt tandas ..

Arifah:Oright ...

Rayyan pun brlalu pergi ke tndas ..

Sara:So???

Arifah:Tnggu kjp lagi ..bru start lah ..

Sara:Oright

Arifah:mana plk si rayyan ni ..jom gi tgk kt tndas tu ...

Sara:Jomm ..

Mereka pergi ke tndas untuk mncari rayyan dan rayya n mncul ttiba ..nth dri mna nth bdk ni mncul ..

Rayyan:Ad x der duhh ..mana bdk ni lah siak ..

Arifah:Calm down rayyan ..he must be somewhere near us ..

Ttiba telefon rayyan bunyi ...Rayyan mngangktnya ..

Rayyan:Hello?spe ni ..

...:Rayyan~~~

Rayyan:Siapa kau?

...:Hei bro rilek brother ..kau nk tau x adrian kt mna ?adrian~~~

Adrian:Rayyan tolng aq ..aq kat ....

...:Oops dh2 ...

Rayyan:Hoi mana adrian?kau kt mna ?kau nk apa?spe kau?

Soalan yg brtubi-tubi dri rayyan ..mnyebabkan sara dan arifah ..mmndng rayyan ..

...:Calm down bro ...kau tau basement tmpt kau slalu brlatih gduh tu?pegi situ skrg klau kau nk adrian slamat ..also bro bwk aweks2 tu skali ..klau aq tau kau tk bwk diorg ..kau bleh say bye2 to ur friend ..

Tit ...pnggilan telefon dimatikan ..

Rayyan:Tk guna ..

Arifah:Rayyan asl?mna ad?

Rayyan:Aq tk tau spe llaki yg call aq tdi ..tpi dia ada adrian ..jom kita pegi sana..

Sara:Pegi sana?pegi mana woii?

Rayyan:Basement ..haishhh ..nnti korg taulah ..

Mereka trus kluar dri kdai dan mnuju ke kreta rayyan..

Arifah:Rayyan kete ad mcm mna?

Rayyan:Alahhh ..nnti lah psl tu nyawa ad lgi pnting  ..cpt msuk ..

Slepas beberapa minit prjalanan ke tmpt basement tu ..

Tmptnya agk sunyi dan mnakutkan ..tpi x lah mnakutkan ..bnyk besi sbb tu mnakutkan😂😂😂pagar,pintu even tingkap pun besi ..kejadahnya tmpt ni ..pnjara ke apa?

Sara:Tmpt apa ni?

Rayyan:Tmpt ni pnjara yg dh tk digunakan ..

Arifah:X digunakan sbb apa plk ?

Rayyan:Even korg tgk tmpt ni mcm ketat tpi sbenarnya x...ada bnyk kecacatan kt tmpt ni ..thats why geng2 aq jdikan tmpt ni sbgai tmpt lepak ..unfortunately ..korg tau ktorg rmai msuh  ..so aq,adrian,daniel,shafiq,mikhail,hariss prnah smpau msuk hospital sbb kena serang dlu ..ehh apa2 pun ...jom cari adrian ..

Sara:Nk berpecah ke?

Arifah:Tmpt ni bsr baik brpecah ..klau ada apa2 mesej atau call ok guys ..

Rayyan:No No ..jangan kita cri sama2 ..

Arifah:And then bilanya nk jmpa adrian ..rayyan aq tau kau risau sbb ktorg prempuan ..but no worries ktorg kuat ...ok so aq pegi brdualah dgn sara ..kau bleh pegi sorng kan?

Rayyan:Haishh ..okey2 ..

Mereka brtiga brpecah..Mana kau adrian...

Rayyan mncari dia lngsung tk dgr atau x dpt kesan apa2 dlm tmpt ni ..

Ttiba ..

Sara:Cahhh!!!!!!

Rayyan yg mndengar jeritan sara trus brlari ke arah suara jeritan sara ...

Rayyan:Alyaa ...kau o-ok........

Blum sempat adrian hbiskan prcakapan dia ..dia tgk bdn sara dh dipenuhi dgn darah ..

Sara:Rayyan diorg dh amik arifah ..arifah dh x der ...

Rayyan melihat muka sara yg dibasahi dgn air mata ...

Rayyan:Sara jomm ..kita kluar dlu dri sini ..

Sara hnya mnganggukkan kpala ..ttiba dia trdgr bunyi besi jtuh ..

Rayyan trus mnarik sara untuk brsembunyi di sbalik dinding ..dia mmndang sara di sbelahnya ..sblum mnjengukkan kpala di sbalik dinding untuk lihat siapa yg ada di situ ..dia nmpk beberapa org llaki brpkaian hitam ..tpi dia x nmpk muka llaki tu ..dia cuba nk cam tpi agk susah .sbb llaki tu pkai.mask dan cap wrna hitam ..dgn tmpt yg gela mcm ni mmg sush nk nmpk ..apapun dia kena bwk sara lari dlu ..bila dia pndang ke sbelah jer ..sara dh hilng ..mana plk sara hilng ...dia tgk skeliling ..tpi mmg kelibat sara x der ..

Haishhh ..mana plk minah ni ...Tiba2 rayyan trdgr sara jerit ...

Sara:Rayyan lari!!!!!!!!!

Rayyan jdi cemas dia confuse arah mana dia ptut pegi ..dia ptut tngglkan jer ker sara atau slamatkan dia ..haishhh ..prempuan tu tkkan nk tngglkan jer ... lgipun ehemmm..i need to save her ..

Rayyan brlari ke arah suara sara ..ttiba dia trnmpk sekujur tbuh trbaring dkt lantai dan brlumuran darah..ada batang besi yg dh brdarah dan kemik sdikit ..

Rayyan:No way...alyaa ...alyaa..a-alyaa ..

Rayyan trus brlari ke arah sara ...dia cuba mncari nadi sara di prgelangan tgnnya tpi x dpt ..

Rayyan:Alyaa wake up !!!Alyaa ..bgun lah aq x bgitau kau something lgi ni ..alyaa ...!!!alyaa aq sukakan kau ..weyy bgun lahhh ....

Rayyan trus mnggoncangkan bdn sara ..

Rayyan:Alyaa i-i l-love you...

...:Enjoy the show bro?

----------------BERSAMBUNG--------------

WEYY ..RAYYAN YG HATI BEKU+SOMBONG TU CONFESS DKT SARA WEYY..MUAHAHAHHAHA...APA SBENARNYA DH TRJADI?APA YG BRLAKU NI ????hahahhaha ..tnggulah bab akn dtg ...keciaw2 ..

SO my lovely readers !!!Happy New Year ..Dh 2017 dh ..author pun dh 18thun ..wuuuuu ..hahahahahaha...mcm x caya jer ..anyway ..thank u so much sbb dh support School Life ni ..Author nk buat buku bru tpi tkut x der smbutan plk ..so x taulah maybe School Life will be the first and the last book yg author buat ..

And guys ..like korg tgk lah kan dh msuk bab21 dh ..lgi 9 bab je lagi ..buku ni akn tamat ..jdi prepare ur heart guys😂😂😂actually author yg kena prepare my hearts😂😂😂

THANKS FOR READING GUYS!!!

HAPPY NEW YEAR!!!

JGN LUPA LETAK BUKU NI DLM READING LIST/LIBRARY SUPAYA TK TRTNGGL BAB AKN DTG ..KLAU BAIK DAN RAJIN FOLLOW LAH AUTHOR SKALI😘

SCHOOL LIFE S1:LOVE STORY Where stories live. Discover now