Bab 43[New Boss]

2.8K 130 1
                                    

Sara:Cah pegi sndiri eh?

Arifah:Yup ..

Sara:Jauh ke tmpt krja?

Arifah:X jgk ..dkt2 ngn bndr

Sara:Konfem x sesat kan?

Arifah:Waze kn ada

Sara:Ok klau sesat jgn nangis ..hahaha

Arifah:Ehh kuang aja ni ..dh lah cah pegi dlu ..byeee

Sara:Byeee

Arifah msuk ke keretanya ..

Arifah:Bismillah ...ehhh seatbelt lupa plk ..safety first ..

Arifah mulakan prjalanannya ke tmpt krja ..sengaja dia kluar awl ..sbb tkut sesat ..

Jln dkt keyell ni bnyk cabang ,tol mahal kang klau dalah msuk hbis duit dkt tol jer kang ..

Stelah bberapa mnit brlalu ..arifah smpai ke pejabatnya ..hmm so far so good ..dia msuk ke dalam dan mnuju ke kaunter ..

Arifah:Assalamualaikum ..saya nk lapor diri dkt mna ya?

Jane:Sorry i bkn org islam meh ..cina lorh ..haiyoo

Arifah:Ehh?sorry sorry u nmpk mcm melayu..

Jane:X apa ..nak lapor diri ya?pegi tingkat 7 ya pejabat bos dekat situ ..

Arifah:Okey terima kasih

Arifah berlalu ke lif yg trsedia ada di situ ..hmm tngkt 7 tngginya ..klau naik tngga?arifah melihat ke arah ksutnya ..ishhh bleh patah riuk kaki ..

Arifah menggigit bibirnya ..hmmm ..naik lif sorng2 ..Arifah tkut ..

Tiba-tiba muncul seorang llaki ..

...:Ehemm ..lif rosak ke ?

Arifah:Err .. tak

...:Dah tu asl tercegat kt sini dh x reti nk tekan butang tu ..

Arifah hnya mndiamkan diri dan menekan butang lif ..pintu lif trbuka jer arifah msuk ke dlm bgitu juga dgn llaki tdi ..ni lgi seram dri naik lif sorng2 ni ..CCTV ada calm down arifah ..

Arifah dri tdi menunduk ..tiba2 mncul plk keinginan nk mlihat wajah llaki tu ..arifah pun menoleh ke blkg untuk melihat wajah llaki itu ..Not bad handsome jgk mcm kacukan belanda muka dia ..

...:Taulah aq hensem x pyh tenung lama sgt ..

Arifah:Err bkn ..nk tnya nk pegi tngkt berapa?

Buat sketika llaki itu menoleh memandang wajah arifah ..agk lama jgk lah ..sempat arifah tngkp mata llaki itu yg brwrna hijau ..mereka merenung sesama sndiri smpailah pntu lif trbuka ..

...:Tingkat 7

Lelaki itu kluar dri lif ..arifah juga kluar dri lif ..dia mencari tandas dan msuk ke dlm tndas ..Fuhhh ..apa benda aq buat tdi ..ishh..arifah mengemaskan diri dan berlalu keluar ..

Arifah:Let's see pejabat Tuan Muda Ezryl Orland ..Hmmm ...ouhh

Arifah sgera mengetuk pintu pejabat ..muncul seorang wanita muslimah yg elegant ..nmpk agk berumur sikit ..

Arifah:Assalamualaikum,saya nak lapor diri dkt Tuan Muda Ezryl Orland ..

...:Waalaikummusalam ...ouh cik arifah ya?silakan msuk saya stiausaha tuan muda..bleh pnggil kak mai jer

Arifah:Okey kak

Kak Mai:Tnggu skejap ya ..

Kak Mai mengambil telefon dia ats mejanya dan menekan satu butang ..

Kak Mai:Tuan ..Cik Arifah nak lapor diri..hmm ..okey ..baiklah ..

Kak Mai mnutup telefon dan memanggil arifah..

Kak Mai:Ni bilik Tuan Muda ..dia tu prangai pelik skit ..Good Luck !

Kak Mai brlalu bgitu jer ..termangu arifah untuk sketika ..

Arifah mengetuk pintu ..Tukk ..Tukk ..

Ezryl:Masuk !

Arifah masuk dan mnutup pntu smula ..dia memandang ke hadapan ..kerusi yg tuan muda dduk tu bkn menghadap dia ttpi mengahadap ke luar pemandangan di luar ..Keindahan bandaraya Kuala Lumpur ..buat sketika mata arifah teralih ke arah luar..

Ezryl:Bpe lama nk pndang luar?

Arifah agk trkejut dgn suara yg menegur ..sgera dia mengalihkan mata ke arah Boss nya ..Waitttttt...lelaki ni ...lelaki dkt lif tdi !!! Calm down & be professional arifah..

Arifah:Maaf Tuan

Ezryl:Document

Arifah sgera meletakkan dokumennya ke ats meja ..stelah bberapa minit baca ..brulah llaki di hadapannya respon ..

Ezryl:Not bad ..But bleh ke kau buat krja ..KL ni bkn mcm dkt Johor ..kes2 dkt sini lgi high ..

Arifah:Inshaallah bleh ..klau x bleh saya x dinaikkan pangkat ke sini ..

Ezryl memandang arifah dan menjelingnya yakim sgt dgn jwpn ..ezryl trsenyum sinis ..

Arifah memandang ezryl eh mamat ni awat hang nk jeling pulak taulah mata hang lgi lawo dri mata ceq x pyh lah smpai bgitu skali ..

Ezryl bgun dan mnuju ke rak di mana ada bnyk gila fail ..dia mnarik satu fail ..kmudian mencampaknya ke ats meja ke arah arifah ..

Ezryl:Aq nk thk dlu krja kau ..uruskan syarikat ni pnya hal2 brkaitan dgn pemilikan tanah dan sbgainya..buat laporan hntr dkt aq ..

Arifah:Baik Tuan ..

Arifah memusingkan bdnnya untuk brlalu pergi ..

Ezryl:Nak pegi mana pulak?

Arifah:Ergh ..kluar ?

Ezryl:Nmpk pintu tu?

Arifah menoleh ke arah pintu trsebut dan mengangguk..

Ezryl:Ur office is there ..kak mai dh sdiakan ..pjabat kau ada 2 pntu ..bleh msuk dri luar atau dri pjabat aq ..dh pegi buat krja ..

Arifah hnya menganggukkan kpala dan masuk pejabatnya ..Niceee wallpaper baby blue ..tenang sikit kpala otak tgk wrna ni ..ada aircond ..smua complete lah ..

Arifah membuka dokumen dan menyemak dokumen trsebut ..smpailah matanya tertancap pada nama CEO syarikat tersebut ..

Lama dia merenung nama tu sbelun dia trsedar dan mnutuo dokumen tersebut ..Dia memejamkan mata dan bersandar pada kerusi ...

--------------------BERSAMBUNG---------------

Tada !!! Author akn buat special chapter ni dlm 3 ke 4 chap ..klau rjin 5 lah ..nk ckup kan 45bab ..klau bleh 50bab trus ..hahahaha ..but depends on my idea lah eh

Teruskan support #SchoolLife ..make it trending ..

Teruskan membaca #School Life ..Terima kasih kerana membaca😊😊😊

Jgn lupa letak buku dkt reading list atau library ..Jgn lupa vote ..jgn lupa baca ..jgn lupa promote ..jgn lupa share ...JGN LUPA ...#supportmember #supporthani

Ig:xolovehanii

SCHOOL LIFE S1:LOVE STORY Where stories live. Discover now