Bab 53

2.3K 111 16
                                    

Arifah terus berlalu masuk ke rumah ..Ezryl hanya memerhatikan dri dlm kereta ..kemudian meluncur ke jln raya ..

Sara:Ecaaahhhhh!!!!

Arifah:Whattt???????

Sara:Mcm mna baju ? Sorry lah buat susah2 jer ..

Arifah:Ish terkejut tau x ..ttiba jerit mcm tu ..bju tu ada prubahan sikit ..after that smua ok ..

Sara:Thank u sooo muchhh ..

Arifah:We...

Blum sempat arifah nak bls ..henfonnya berbunyi ...Arifah melihat pemanggil ..Afiq?

Arifah:Holla

Afiq:Holla amigos ..

Arifah:Awat call ?

Afiq:Saja ..dh berhenti kerja ka?

Arifah:Blum lgi ..lgi 2 ke 3 hri ni lah kot ..tnggu all business settle ...bru hntr surat berhenti ..

Afiq:Oklah tu ..any prob tntg business ..tell me okey?

Arifah:Okey2

Arifah trus menamatkan panggilan ..Penatnya hari nie ..

Keesekon harinya ..

Selepas subuh ..arifah trua ke dapur untuk masak sarapan ..sesudah masak sarapan ..arifah bersiap nak ke kerja ...

Arifah:Hmm ..lets se ..hri ni nak smart casual lah ..

Arifah mengenakan kemeja berwarna merah jambu dan dipadankan dengan tudung senada ..

Selepas bersiap arifah turun dan ke dapur untuk bersarapan ..

Sara:Cantiknya hari ni...

Arifah:Hahaha saja nak cantik2 ...sara i want ur opinion

Sara:Ok shot !

Arifah:Ptut berhenti skrg or nanti ?

Sara:Berhenti jelah skrg ..lgipun u dont hve work pun ..x ada kes apa2 kan ..so berhenti jelah ..settle kan bussiness ..

Arifah:Oright ..opinion anda amat saya hargai ..

Pinn . Pinn ..

Arifah:Ouhh boss dh smpai kot ..ehh sara ..ecah pegi dlu eh ..byeee ...

Sara:Ok byee ..

Arifah trus brjalan kluar ..sampai jer dpn pintu arifah trus memakai kasut tinggi ..di dpn matanya skrg ni ada baby kesayangan dia ..Honda Civic Metalic Maroon ..Hadiah dripada abg nya ..bila dia brjaya dpt master dlm law ..

Arifah trus menuju ke keretanya ..Tpi ada kereta lain di blkg keretanya ..Kereta wak segan aka wolkswagen(maaf klau salah eja)...

Ada seseorang kluar dri keretanya ..

...:Cik saya driver Tuan Muda Ezryl ..Saya diarahkan utk hntr kereta cik ke sini ..

Arifah:Mana boss?

...:Tuan Muda Ezryl ada mesyuarat penting ..jdi dia x dpt hadir ..

Arifah:Okey lah klau mcm tu ..

Arifah trus mengucapkan terima kasih dan menunggu sampai kereta wak segan tu berlalu ..kmudian dia msuk ke kereta dan menuju ke pejabat ..

30minit masa untuk arifah pergi ke pejabatnya .

Sampai sahaja di pejabat ..arifah trus punch kad ..dan msuk ke blik pejabatnya ..arifah termenung sketika ..

Dia bru jer blik dri UK ..and bru jer bkerja kt sini ..skrg ni dia nak berhenti plk ..mcm ksian ..tpi x apalah ..

Arifah membuka lacinya dan mengambil surat berhenti kerja ..Kemudian dia bgun dan menuju ke bilik Ezryl ..

SCHOOL LIFE S1:LOVE STORY Where stories live. Discover now