"Víš co nevím," zeptala se mě Mary. "Kam potom půjdu?" "Cože? Můj pokoj a náš barák se ti nelíbí?" "To neříkám, ale nemůžu u vás bydlet." Usmál jsem se na ní. "Jenže já hotelovej pokoj nezaplatim." "Prosim tě, prohodil jsem s klidem: "budeš u nás. Máma to pochopí, i když asi nebude nejšťastnější, nebudeš jí vadit, neboj." "A to budeš pořád spát na podlaze?" "Kdo říká, že spím na podlaze já," zavtipkoval jsem. Mary se usmívala. A vypadalo to, že se usmívá docela upřímě.
Byl jsem rád, že je Mary alespoň trochu šťastná. V jejím životě asi poslední dobou moc takových chvilek nebylo.
Kupodivu u mámy všechno vyšlo, takže se Mary mohla "nastěhovat".
Přemýšlel jsem, jak dobře se vyspím na podlaze. Už dva dny jsem nespal a začínalo to na mě být vidět. Ale přece nemůžu Mary nechat spát na podlaze. Zase s ní nemůžu spát v jedné posteli. Kdyby si toho máma všimla, mohla by jí vyhodit s tím, že je tu jen kvůli tomu, abychom mohli být spolu. Mary je prostě jen kámoška. Nemůžu říct, že není hezká, ale nikdy mě nijak nepřitahovala nebo jsem o tom takhle nepřemýšlel.
Když jsem šel do pokoje, abych tam odnesl Maryiny věci, šla se mnou a prohlížela si můj pokoj. Připadal jí neskutečný. Oproti jejímu byl velký a světlý. Můj pokoj má okno.
Snažil jsem se nemyslet na to, co se za poslední dny stalo. Potřeboval jsem víc času, abych pochopil, co se to vlastně děje. Byl jsem zmatený a znechucený. Nemohl jsem Mary nechat, aby se takhle trápila a nemohl jsem se dál dívat na její utrpení.
"Od kolika máme dneska směnu," prohodila směrem ke mě, když vyndavala oblečení z tašky. "Řek bych, že od sedmi." "A nezajdem někam? Jako až skončíme.." Hej..ona tě zve na rande. "Můžem vzít Tesu a George," dodala. Áha...to nasere co? Snažil jsem se nevnímat svědomí. Už vím jak mu budu říkat..prostě Hlas. "Jasně," řekl jsem. Jasně? Na víc se nezmůžeš? Ponižoval mě Hlas.
V kině byla jako vždy nuda, ale nebyl tam takový nával. Věděl jsem, že se mě Mary zeptá, kam vyrazíme, takže jsem přemýšlel o tom, kam vlastně půjdeme.
"Hele..já musím domu," řekla Tesa, když jsme začali dávat dohromady naše plány. "No tak," škemrala Mary. "Ne vážně. Píšem hromadu testů a já nic neumim. Sorry.." Na konec jsme se rozhodli pro Starbucks a pro procházky po městě a v parku.
"Malé Caramel Coffee..Mary," objednala si Mary. Na mě přišla řada a já nevěděl, co mám říct. "Taky," vydal jsem ze sebe: "Jimmy."
Rozhodli jsme se jít k řece. Když jsme prošli okolo té lavičky kde jsme seděli došlo nám (mě a Mary), že tam zůstala ta růže. Nebyli jsme jediní, kdo si toho všiml. "Wow! Žeby nějakej rozchod," přemýšlel nahlas George. My ale věděli, že je to jinak. "Nejspíš," řekla rychle Mary.
ČTEŠ
Kamarádka
Short StoryMám kamarádku Mary. Vždy byla usměvavá a otevřená, ale začínám zjišťovat, že není doopravdy šťastná.