8

110 5 8
                                    


Ik sluit mijn deur en rijd richting ...

Pov alexis

Eenmaal aangekomen blijf ik even staan op de oprit .  Ik besluit om toch aan te bellen . "Triiiiing ". Er klinkt wat gerommel en daarna gaat de deur open . "Hy anne , is marcel nog wakker ?" Ze knikt en trekt me dan in een knuffel . "Ja hij is een film aan het kijken denk ik ."ze opent de deur zodat ik kan binnewandelen.  "Marcel is boven op zijn kamer ." Ik knik naar anne en wandel de trap op . "Marcel mag ik binnen komen?" Hij gromt wat terwijl ik de deur open. "Ohw hey alexis. Ik dacht dat je gemma was ." Ik ga naast hem zitten op het bed en kijk wat hij aan het doen is .
"Welke film kijk je ?"
" front of the class ." Zegt hij en zet de film uit
"Over wat gaat die ?" 
"Over een man met tourette . Zijn vader ,klasgenoten en leerkrachten hebben de ziekte  nooit aanvaard.
Hij word dan volwassen en leert met zijn ziekte om te gaan . Hij word dan een leerkracht  die hij nooit gehad heeft." Ik kijk hem verwonderd aan.
"Je moet echt gaan voorlezen ,je hebt echt goede intonatie in je stem." Hij schud zijn hoofd . "Nee ,dat kan ik niet. Maar wat doe je hier nog zo laat ?" Ik kijk zenuwachtig naar mijn handen. " als je er niet over wil praten , is dat goed  . We kunnen gewoon de film kijken ?" Zegt marcel bezorgd. Ik had dit eigelijk niet verwacht . Hij is echt heel lief . Ik snap niet dat iedereen zo kut tegen hem doet . En een klootzak als liam krijgt dan aandacht omdat ... tja wie weet het ? Ik word uit mijn gedachten gehaald als marcel met zijn vingers voor mijn ogen knippert. "Ehm... Sorry ,ja tuurlijk laten we de film kijken" hij lacht naar me en zet de film weer op .
Ik kruip onder het laken en kijk naar het scherm. Lang duurt het niet volr dat mijn gedachten weer hevig bezig zijn. Misschien moet ik het maar vertellen tegen marcel . Hij is tenslotte iemand die je echt kan vertrouwen.  Ik moet het ook nog eens over prom hebben . Wat zou hij aandoen ? Zou ik om deze tijd nog terug naat huis rijden of zou ik hier mogen blijven .
"Marcel ? Zou ik hier mogen blijven slapen ?" Hij kijkt me aan en knikt dan . "Zullen we al gaan slapen dan. Want het is al half 2 in de nacht." Ik knik lichtjes . "Zou ik iets  mogen lenen om aan te doen ?" Bij die zin begint marcel te blozen." Wat? Heb ik iets verkeerd gezegd ? Waarom bloos je ?" Hij staat recht en gooit een shirt naar me. " Gewoon " zegt hij simpel . "Marcel styles zeg nu !"
"Je bent schattig met mijn kleding !" Bloost hij . "Ooh nu ben jij schattig ." Ik sta recht en wandel dan naar de badkamer . Ik strip uit mijn kleren en trek de kleren aan die marcel me heeft gegeven. "Zou je de deur niet dicht doen . Ik kan je zien ." Ik kijk naar marcel die op zijn bed zit in zijn pyjama. "Wat maakt het uit. Heb je nog nooit iemand in een bikini gezien. Want dat is het zelfde ." Hij knikt dan en gaat onder de lakens liggen . Ik knip het licht uit en kruip dan naast hem. "Marcel je hebt nog gel in je haren zitten ? En je bril heb je ook nog aan?" Hij staary nzar het plafond.
"Dan kan ik je beter zien ."
" Is marcel vandaag wat flirterig?"ik draai me op men zij en kijk naar marcel. "Dankje "Hij kijkt me raar aan. "Waarom?".
"Omdat je me acepteerd zoals ik ben ." Ik sla mijn armen rond hem  met mijn hoofd op zijn borst . "Slaaplekker"
"Night lex" .

~~
Mijn ogen gaan open en het eerste wat ik voel is dat er 2 armen rond mijn middel zijn geslagen en een hoofd op mijn buik ligt. "Marcel ,wakker worden " ik duw hem van me af maar zijn greep word alleen maar sterker. "Marcel!" Ik duw hem deze keer echt can me af ens ta dan recht . "Heyy !het is nog maar 6 uur !"
"Marcel ,opstaan nu !" Ik doe mijn eigen kleren weer aan en mijn haar in een messy bun. "Het spijt me dat ik gister zo binnen stormde en niet ezns vertelde waarom. " hij gaat eindelijk recht zitten en knikt dan. "Wat maakt het mij nu uit hoe laat je komt . Al was het 5 uur in de nacht zou ik nog wakker worden voor je ."
"Marcel ik moet eigelijk nu door kan ik..." ik wijs naar het balkon en doe mijn jas aan. "Ja tuurlijk als je maar voorzichtig bent . " ik knik en kruip dan naar beneden .
Ik zwaai nog eens naar marcel die op het balkon staat te kijken.
Als ik thuis aankom trek ik snel andere kleren aan en vertrek dan naar school. Als ik op school ben komt niall op me af gelopen ."omg lex, liam heeft marcel gister in elkaar geslagen !"
Wat ? Hoe kan het dat ik dat niet gezien heb. "wat heeft marcel ?" hij grinnikt. "marcel heeft niks , liam wel ." ik kijk hem raar aan . "hoezo ?" 

those eyes (marcel/harry) [#Wattys2017]Where stories live. Discover now