9

110 8 0
                                    

Hij komt met zijn gezicht dichterbij en ...

Pov alexis
Ik voel marcel zijn warme adem ,onze lippen raken elkaar bijna. "Triiiiiing" de bel  verstoord het moment. Ik laat een geïriteerde kreun en sta op. "Wat!" Schreeuw ik . De jongen kijkt me bang aan."ehm ..." hij duwt 2 dozen pizza in mijn handen . Ik ren naar binnen en zet de pizza's op tafel . Ik neem wat geld ,ren dan terug naar de deur ,duw het geld in zijn handen en smijt de deur dicht. Als ik terug kom heefy marcel al een stuk in zijn mond. "Dusssss welke film staat er nu op het lijstje ?" Vraag ik. Ik ga op de zetel zitten en eet de pizza op terwijl marcel op het papiertje kijkt voor de volgende film . "De volgende is charlie st. Cloud . "

"Oh nee!" Ik ren naar de keuken en neem de zakdoekendoos . "Waarom zakdoeken ?"

"Shhh dat zal je zo wel zien !" Ik zet de film op en neem dan een stuk pizza. "Dus wat ga je aandoen naar prom ?"  Vraagt marcel uit het niets. "Ik weet nog niet . Wil je misschien mee gaan kijken voor een jurk?"hij kijkt eerst een beetje twijfelend ,maar daarna knikt hij .ik zet de film op pauze deo mijn schoenen aan en kjk dan naar marcel . "kom we gaan kijken voor jurken " 

"ehm nu ?"

"e-ehm ja " stotter ik met opzet.Marcel staat recht en doet dan zijn schoenen aan . ik neem het geld dat ik nog heb van mijn moeder en we vertrekken dan naar het winkel centrum.

~~~~

"Dus .." zegt marcel als we een winkel binne wandelen . " ok we doen het zo : jij neemt jurken die je mooi vind en ik neem jurken di eik mooi vind dan kom je naar de pashokjes en dan kiezne we welke de mooiste is . ok ?" hij knikt .  " ok 3.2.1 GO " ik wandel de ene kant op en marcel de andere . ik neem verschillende zwarte jurken en wandel dan daarna naar de pashokjes waar marcel al staat te wachten met een hele hoop jurken in zijn handen . "let's go " ik kruip in een pashokje en trek 10 tallen jurken aan."wat vind je van deze ?" i stap nar buiten met een kort zwart jurkje dat mijn lichaam deels bedekt  . "w-wow ehm ..." 

"Wat niet mooi ? ik dacht het al " ik wil de gordijn weer dicht trekken maar marcel houd me  tegen  . " nee stop ik vind het heel mooi ! " hij neemt mijn han den laat me een rondje draaien . 
" ja vind je hem mooi ?" een grijns verschijnt op zijn gezicht . " Ik zou het zelf nooit dragen als ik een meisje was, maar het is totaal jou stijl " mijn mondhoeken krullen zachtjes op. "VERKOCHT" roep ik en draai een nog een keer rond zodat mijn jurk een beetje omhoog vliegt . ik doe mijn eigen kleding weer aan  en ga dan naar de kassa met mijn nieuwe jurk . (Zie foto). Ik wil het geld aan de kassierster geven maar marcel is me voor. Hij steekt zijn bankaart in betaald de jurk. "Marcel !" Hij typt zijn code in en haalt dan zijn kaart er weer uit. "Dankje" zeg ik en neem de tas met mijn jurk. "Graag gedaan " we wandelen de winkel uit . Tegen over de winkel zie ik een kaperszaak . Ik ren naar de overkant en stap binnen .
"Goeiemiddag !!" Roept de man vrolijk . "Goedemiddag " ik ga zitten met marcel naast me . "Wat wilt u ?" Ik kijk grijnsend naar marcel . "Ik wil mijn haar op schouderlengte en een bruine kleur . "
~~
"Tadaaa!!" De man draait de stoel en ik zie dat mijn lange zwarte lokken vervangen zijn door bruin kort kapsel.   "Dankjewel het is geweldig !" Ik betaal en we wandelen dan naar buiten . "Kunnen we even langs de apotheker ?" Vraagt marcel en wijst naar  de apotheker. "Ehm ja tuurlijk." We wandelen naar binnen en marcel wandelt de 2de rij in. Hij neemt een paar lenzen ? Lenzen wat is hij daar weer mee van plan . We betalen alles en wandelen dan weer naar buiten. "Zullen we even iets eten?"marcel knikt en we wandelen een broodjeszaak binnen. "Dus prom is volgende week vrijdag ,toch ?" Ik knik lichtjes en bijt in mijn broodje . "Heb jij al iets om aan te doen ?" Ik verwacht gewoon zijn nerdy kledij . Maar verbazend zegt hij niks. "Je zal het wel zien " een grijns verschijnt op zijn gezicht. "Het is echt fijn dat je jezelf bent bij mij ." Zeg ik . Hij krijgt een blosje op zijn wangen lacht heel schattig . Ok wow je zei net dat marcel schattig was. Ik schud de gedachte weg en eet rustig verder. "Ik denk  dat het tijd is om charlie st. Cloud verder te kijken ?" Hij grinnikt en we staan dan op . Ik rij naar huis terwijl marcel meezingt met de radio die zacht opstaat.
~~
Als we terug thuis komen springt sky letterlijk op me . "Hoe laat is het nu eigelijk ?" Ik kijk op mijn gsm . " 5 uur"

those eyes (marcel/harry) [#Wattys2017]Where stories live. Discover now