'EEN BRANDWEERVROUW!' Roep ik.
'Jaaaa!' Zegt Valerie blij.
De deurbel gaat.
Pizza!
Ik pak wat geld van uit de keuken en sprint naar de voordeur.
'De pizza's....' Zegt de bezorger.
'Ja bedankt!' Ik pak de dozen van hem over en geef hem zijn geld.
Ik gooi de deur dicht en ren naar de keuken.
'JONGENS! PIZZA!'
Valerie rent naar me toe, net als Cas die van boven komt gestormd.
Ik gluur snel in de doos van Cas. De eenhoorn is prachtig, net als de tekst. Maar voor de rest lijkt het SMERIG! Yes! Gelukt!
Snel doe ik de doos dicht en geef m aan Cas die er nietsvermoedend mee naar de bank loopt.
'Cas! Eten doen we aan de tafel.' Commandeert mijn moeder. Cas staat op en gaat aan de tafel zitten.
Ik ga genietend tegenover hem zitten en Valerie naast mij.
Geweldig!
Alleen zijn gezicht al!
'Waar is mijn hoofd?' Mompelt hij.
'Ja! Waar is het eenhoornhoofd?!'
'In het zwembad.' Hij wijst naar de tuin.
Natuurlijk. Waarom heb ik daar niet aan gedacht.
Ik smikkel mijn pizza naar binnen (terwijl Cas kokhalst) en wacht tot Valerie klaar is.
Ik sleur haar mee naar buiten waar inderdaad een hoofd drijft.
Ik strek mijn arm uit en pak 'm
De er op geplakte ogen zijn er af, de vacht is verkleurd en de Hoorn bungelt zielig naar beneden.
'Deze valt niet meer te redden.' Zucht ik.
Valerie knikt instemmend mee.
Ik stamp, achtervolgd door Valerie, naar binnen en duw Cas met zijn hoofd in zijn pizza.
'Puistenkop....' Sis ik.
'Bella!' Lacht mijn moeder terwijl ze een servetje voor Cas haalt.
Met het servet wrijft Cas zijn gezicht schoon.
'Je puisten gaan daar niet van weg hoor.'En Valerie en ik lopen naar boven.
Valerie's mobiel gaat.
'Met Valerie...'
'Ja ik kom er aan!'
'Ja! Doegggg!'
Ze staat op.
'Ik moet naar huis.'
Ik loop achter haar aan naar beneden en doe de voordeur voor haar open.
'Doeg tot snel!' We geven elkaar een knuffel en dan loopt ze met grote passen naar huis.
Ik huppel naar de keuken tot ik een soort slijm op me voel.Ik kijk naar mijn handen. Helemaal bruin. Dan kijk ik naar boven. Een lege emmer is omgekiept over mijn hoofd en andere lichaamsdelen.
'CAS!' Gil ik uit.
'Haaaah!' Hij haalt zijn mobiel te voorschijn en begint me te filmen en foto's te maken.
'Mijn pizza die JIJ besteld had, ik dacht ik blender 'm effe voor je.'
'Had niet gehoeven hoor.' Ik kom met gespreide armen op hem af.
'Lief dat je dat gedaan hebt!' Zeg ik op mijn liefste stemmetje.
Ik kom steeds dichterbij en knuffel hem waardoor hij net zo vies is als ik.
Ik sprint naar boven om als eerste onder de douche te kunnen.
Ik draai de deur op slot, kleed me uit en spring onder de douche. Ik ga Cas zo erg terug pakken!
YOU ARE READING
Never Grow Up
Teen FictionVervolg op Two Families, One Door. Misschien handig om die eerst te lezen. Deel 2: Amy bevalt op Bella's verjaardag van een tweeling! Bella's geluk kan niet meer stuk. Behalve dat Zachary is gaan studeren. En dat haar moeder er alles aan doet om B...