Wattpad na krańcu świata - Zwyczaje noworoczne

896 149 15
                                    

Zwyczaje noworoczne.

Akcję naszej powieści my, Wattpadowicze, w zdecydowanej większości umieszczamy za granicą. Czy to dobrze, czy to źle – tutaj nie będziemy o tym rozprawiać. Zastanowimy się jednak, jak naszemu światu przedstawionemu nadać realistyczne cechy i uniknąć gaf, nadając polskie zwyczaje innym narodowościom. W tym numerze przybliżymy się do zwyczajów noworocznych innych państw. Skupimy się głównie na krajach anglojęzycznych, gdzie zazwyczaj umieszczamy akcję naszych opowiadań, ale wśród mojego zestawienia zwyczajów noworocznych znajdą się również obyczaje między innymi Hiszpanów, Filipińczyków czy Duńczyków.

Nowy Rok jako pierwsi witają mieszkańcy Republiki Kiribati, a dokładniej jednej z najbardziej wysuniętej na wschód wyspy, położonej na Pacyfiku. W 1994 r. jeden z kandydatów na prezydenta obiecał, że gdy wygra wybory, doprowadzi do tego, by Kiribati pierwsze świętowało Nowy Rok. Wygrał, a dane słowo dotrzymał, powodując, że przecinającą to państwo linię zmiany daty przesunięto.
Ostatnim państwem, które żegna stary rok jest USA, a ostatnim zamieszkałym terytorium – Hawaje.

Warto również pamiętać, że o ile większość krajów europejskich obowiązuje ta sama strefa czasowa, to w przypadku Ameryki czy Australii jest ich kilka. Co oznacza, że Mary Sue, mieszkająca w Juneau (Alaska) raczej nie zadzwoni do swojego ukochanego przebywającego w Nowym Jorku z noworocznymi życzeniami, bo prawdopodobnie będzie on już spał.

Australia

W Australii sylwester przypada na okres lata i przerwy wakacyjnej, co sprawia, że koniec grudnia jest czasem licznych festiwali organizowanych w całym kraju. Na przełomie grudnia i stycznia odbywa się na przykład Fall Festival na Tasmanii. W jego programie prócz koncertów, są występy cyrkowców i kabareciarzy. Innymi festiwalami są: Lost Paradise niedaleko Sydney, Beyond the Valley pod Melbourne i Orgin NYE w Perth.
Ogromną atrakcją dla turystów, jak i zwyczajem od wielu lat, jest jeden z największych na świecie pokazów fajerwerków w Sydney. Jest to szczególne widowisko, ze względu na umiejscowienie przy charakterystycznych budowlach w Sydney, m.in. Hause Opera, czy most Pearl Harbor.

 Hause Opera, czy most Pearl Harbor

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Stany Zjednoczone

Na szczególną uwagę zasługuje świętowanie w Nowym Jorku, gdzie na Time Square, wśród ponad miliona ludzi (od roku 1904), opuszczana jest na kilkadziesiąt metrów w dół z wieżowca Time Square One kula złożona z kilkuset kryształowych trójkątów, żarówek i światełek laserowych. Mieniąca się kula spada tu punktualnie o północy po wspólnym odliczeniu ostatnich sekund. Widowisko przed telewizorami co roku ogląda ponad miliard ludzi z całego świata.

 Widowisko przed telewizorami  co roku ogląda ponad miliard ludzi z całego świata

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Future Looks Good #1Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz