What's up gurl?? -2-

39 3 1
                                    

Hoofdstuk 2

Terwijl ik naar het wiskunde lokaal loop, denk ik weer aan de droom van vannacht.. misschien kan kan ik iets op internet vinden over zulke dromen, ik bots tegen iemand op. 'Oh fuck, sorry ik zag je niet' zeg ik snel, terwijl mijn pupillen groot worden, ik botste tegen Lisa op. 'Hè wat is er mis met jou? Heb je soms een geest gezien?' zei ze met een stralende glimlach naar me, 'oh ik uhm, zag je niet. Ik zat in diep in mijn gedachten' zei ik snel. 'haha gekke Anna altijd aan het denken, wist je dat je daar rimpels van krijgt? En als je ergens mee zit kun je bij me komen hè' haar donker bruine ogen glinsterde vol van vriendelijkheid en sympathie. 'Ja weet ik toch, niet voor niets zijn we toch al 6 jaar beste vriendinnen?' Zei ik met een glimlach op mijn gezicht. 'Hoe kon Lisa mij nou bedriegen, Tim afpikken en me aan een mes rijgen? Dat zou ze nooit doen, en het was toch alleen maar een droom?' Dacht ik bij mezelf.

We liepen het wiskunde lokaal naar binnen toen Meneer. Wienk me tegen hield. 'Anna, heb je het huiswerk nu wel gemaakt?' shit, helemaal vergeten.. 'Ja, maar ik heb alleen mijn schrift niet bij me' zei ik. 'Laat het morgen dan maar zien.' Bromde Meneer. Wienk. Snel ging ik achterin de klas bij Lisa zitten.

De lessen ging als een waas aan mij voorbij, het enigste wat ik deed was op mijn iPhone zoeken wat mijn droom betekende.

'Hè HALLOOO!' Lisa klopte op mijn hoofd. 'Is daar iemand thuis?!' ' Huh, oh sorry, ik dacht even na' mompelde ik. 'Is er iets?' Vroeg ze vol medelijden in haar stem. 'nee niks hoezo?' Vroeg ik snel. 'Je bent nogal afwezig, en we hebben nu Engels.. geen scheikunde' ze wees lachend naar mijn scheikunde boek dat ik op tafel had gelegd. 'Oh oeps' mompelde ik.

EINDELIJK pauze..

Ik liep het Engels lokaal uit toen ik ineens van achteren de meisjes wc in gesleurd wordt. ik keek wie het was en het was Lisa, 'WTF MAN wat doe je ik kreeg bijna een rolberoerte ik dacht je een of andere pedofiel was!' riep ik tegen Lisa. Lisa schudde met haar hoofd toen ze lachte, haar donker bruine krullen omlijsten sierlijk haar hoofd. Toen keek ze me ineens heel serieus aan, 'Anna ik weet dat je ergens mee zit, en nou niet gaan zegen dat er niks is want er is wel wat. Je kan me alles vertellen.. Dus What's up gurl?' zei ze op een strenge toon. 'Oké, ik had dus een droom vannacht waarin ik naar Tim wou maar ik kon niet los komen dus riep ik om hulp en toen kwam er een meisje die me wou "helpen" en me aan een mes spieste als een saté stokje, toen ging ze zoenen met Tim en mijn tanden uit mijn mond slaan, waarna ze mijn arm brak, en op mijn slaap sloeg, en toen werd ik wakker..

En ik weet dus niet wat het betekend'

Lisa keek me met grote ogen aan, gevuld met ongeloof. 'M-ma-maa-maar, wat, huh, ho-' ik kapte haar af. 'Ja ik weet het klinkt heel vreemd, ik dacht er steeds aan dus ik ben al de hele tijd aan het bedenken wat het betekent.' Lisa's ogen vulden zich nu met opgewondenheid en avontuur. 'Maar dan moeten we een waar zegster vinden of zo'n paranormaal begaafd kind, zoals Maria uit 3 vwo, of op internet van die sites met bezweringen, of of we gaan geesten oproepen OH MIJN GOD wat is dit spannend, ook kut voor jou natuurlijk' zei ze met glunderende ogen, ze wou al weer verder ratelen. 'Lisa je draait door hè, dat weet je toch?!' Zei ik op een boze toon. 'Sorry maar ik ben gewoon zo opgewonden..'

Zei ze met spijt in haar stem, ik snapte niet waar ze het soms vandaan haalde, zo opgewonden over zoiets engs...nou ja zo is Lisa nou eenmaal, altijd al geweest.

Na dat "verfrissende" gesprek in de wc gingen we naar de aula, zoals altijd gingen we aan de tafel rechts in de hoek zitten waar onze vrienden groep al was. Onze vrienden groep bestond uit: Tim, Mike, Levi, Simon, Lars, Sanne, Manon, Sarah, Lisa en ik.

Ineens werd ik van achteren opgetild door 2 gespierde armen. 'Hey beauty' wordt er in mijn oor gefluisterd door Tim. 'Hey Handsome' zeg ik terug, hij zet me op de grond neer en draait me dat ik weer tegen hem aan sta en zoent me. iedereen aan de tafel ligt in een deuk als we gestopt zijn. 'Wat is er mis met jullie?' Vraag ik. Lisa stopt met lachen en begint te giechelen. 'Oh niet jullie hoor maar toen jullie stonden te zoenen, vonden die 1e klassers het nogal "vies".' Lisa wees naar een groepje bruggers. ' 1 iemand viel bijna flauw en een ander kneep haar keel bijna dicht' zegt Mike terwijl hij buldert van het lachen. Simon begint ineens te knorren onder het lachen, Sanne begon daardoor als een schaap te lachen en Levie rolde over de tafel met Lisa. uiteindelijk liggen we met z'n allen dubbel, 15 minuten lang.

NightmaresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu