Hoofdstuk 4
De vrouw praat met een zware stem tegen ons 'och kinderen kom zitten' ze tikt met haar hand op de zachte stoelen schuin naast haar. Lisa en ik schuifelen naar de stoelen. 'Wees niet bang, ik bijt niet' zei de vrouw. 'Ik heet Bep, noem me maar Beppie, wat komen jullie hier doen?' Vroeg ze zonder dat er emotie was af te lezen in haar zwarte ogen. 'oh we kwamen een broodje kaas halen' grapte Lisa, Bep keek ernstig en verhief haar stem. 'Over de zaken die hier gebeuren zou ik maar geen grapjes maken!'
Lisa schrok, 'ik uhh, uhh, wou mijn toekomst weten.' Zei Lisa voorzichtig. Het gezicht van Bep klaarde op. 'Oh kind zeg dat dan meteen, ik pak mijn kaarten..' Ze liep waggelend naar een kastje en pakte een doosje. 'Meisje hoe heet je?' Vroeg Bep geïnteresseerd 'Ik ben Lisa, en dit is Anna...' zei Lisa. 'ah Anna wil jij naar de andere ruimte hiernaast gaan en drink maar wat thee, maar niet alles, laat een klein bodempje over met de thee blaadjes en een beetje water.' 'ohh oké' zei ik en ik liep weg om thee te halen.
Ik maakte wat thee volgens het recept dat naast de theepot lag. Het was een mix van groene en aardbei thee. Het smaakte zoet maar vaag en apart.Ik bewaarde een klein bodempje. Een zwart drapje van thee blaadjes en water. Ik hoor gestommel en stemmen, Lisa is vast klaar met Bep. Ik liep met mijn kopje thee naar Bep en Lisa. Toen ik binnen kwam zag ik een blij gezicht van Lisa. 'Nou kind laat dat kopje eens zien.' zei Bep en stak haar hand uit om het kopje aan te pakken. Ik gaf haar het kopje en keerde me tot Lisa. 'Jij zit er blij uit voor iemand die nog vis aan haar Uggs heeft, wat heeft ze je verteld' vroeg ik nieuwsgierig. 'Er komt een liefde in mijn leven, nou ja hij is al in mijn leven maar dan als vriend' zucht ze. 'Meisjes, ik kan het hier niet goed zien, ik ga even in de andere ruimte staan.' zei Bep terwijl ze al naar de andere ruimte liep. 'Oké, wij wachten hier wel' riep Lisa Bep na.
Toen Bep terug kwam had ze een frons op haar gezicht, zelfs uit haar ogen keek ze ernstig en vol medelijden naar mij, wat er erg apart uit ziet omdat ze zwarte ogen had. Ze pakte een map met foto's van thee blaadjes en bladerde, stopte ongeveer in het midden en pakte een ander boek met plaatjes en hield het ernaast. ze klapte de boeken dicht en ging pakte weer het doosje met kaarten die ze ook bij Lisa had gebruikt. 'Anna kom eens tegen over mij zitten?' Zei Bep met een ernstige stem. 'Is er iets mis?' Vroeg ik bezorgd. 'Ik heb in mijn boeken gekeken, en heb wat kaarten gelegd..'
Zei Bep treurig.
'En je hebt zwarte dromen....'
JE LEEST
Nightmares
Mystery / ThrillerAnna van 16 lijdt een heel normaal leven, ze woont in een groot huis met haar ouders en zusje. Ze heeft een vriendje en de beste vriendin die je je kan wensen, alles veranderd als ze opeens hele rare dromen krijgt...