Hoofdstuk 4

366 26 24
                                    

ARE YOU FK KIDDING ME?! EEN WEEK! Ja nee oké buiten het feit dat deze cliff echtniet te handelen valt, was t wel echt mooi man! Ik ben er achter gekomen dat naar de tv schreeuwen een familie trekje is. Mijn broertje en ik zaten allebei te schreeuwen naar de tv. (Mijn vriendinnen lachen mij altijd zo hard uit als ik da doe). Ik dacht zal ff postwn omdat jullie zo lang moeten wachten en, alsof dat nog niet ellendige genoeg is, morgen ook nog naar school moeten. Tis wel een korte sorry.

~~~~~~~~~~~
Bij de lunch wordt de koffie uitgedeeld door Menno. Een paar minuten lang eet iedereen in stilte van de lunch.

"Als het werkstuk het motief was," Fenna staart bedenkelijk voor zich uit. "Dan zijn er toch maar een paar mensen die wisten dat zij samen moesten werken."

Bram knikt. "Ik wist vroeger negen van de tien keer niet eens met wie ik moest, laat staan met wie de rest van de klas moest."

Evert lacht. "Waarom verbaast me dat niet?"

"Daar had ik ookal over nagedacht, maar de provincie heeft een nieuw systeem. De docent kan opdrachten en groepsindelingen online zetten, de leerlingen kunnen dan overleggen in chatboxen die zijn afgeschermd voor iedereen behalve de docent." legt Liselotte uit.

"Is het beveiligd?" vraagt Evert.

"Het was beveiligd, maar door een storing ofzoiets liggen alle gegevens open en bloot op het internet. De scholen dachten dat dit niet zo'n probleem zou zijn aangezien alleen de groepsindelingen online stonden."

"Dat begrijp ik wel." zegt Bram. "Wie verzint er nu dat er mensen worden vermoord om de indeling van een groepsproject."

"Oftewel we hebben niets." zucht Fenna. Het gesprek met de ouders van Penny en Jarno had niets opgeleverd. Beide moeders waren in huilen uitgebrasten en konden na het nieuws geen woord meer uitbrengen. De vaders wilden wel helpen, maar hadden niets zinnigs te melden. Fenna en Evert hadden niet verder gepusht aangezien de slachtoffers hoogst waarschijnlijk willekeurig waren gekozen.

"Zullen wij langs gaan bij die school?" vraagt Fenna als ze de laatste ham van haar broodje heeft doorgeslikt.

Evert knikt en slaat zijn overgebleven koffie achterover, iets te snel! De tranen springen in zijn ogen en die gaan tot zijn grote spijt niet onopgemerkt. "Wat is er?" Fenna kijkt hem vragend aan. "Heet!" mompelt hij terwijl hij met zijn hand voor zijn mond heen en weer gaat.

"Sukkel." lacht Fenna. "Kom." Ze gooit hem zijn jas toe en samen lopen ze richting de auto

~~~~~~~~~~~~
Doe me een lol en ga de komende week verder met jullie verhalen want ik heb zo weinig geduld en dan kan ik mezelf afleiden met mv verhalen (laat me even weten als je een goed verhaal kent of hebt en je denkt dat ik het nog niet ken) laat me ook even weten wat jullie van dit verhaal vinden. 🤗

EEN FACKING WEEK JONGENS

Slaap lekker alvast ❤

Regen Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu