Dizilerden Öğrendiklerimiz

123 22 23
                                    

Televizyonda gösterilen dizilerin, çocuklarımız ve gençlerimizin eğitimi ve ahlâkı üzerindeki olumsuz ve yıkıcı etkisinin gerçekten farkında olsaydık her birimiz evimizdeki televizyonları camdan aşağı atar veya baltayla parçalardık.
İşte dizilerden öğrendiğimiz birkaç şeyler:

Kaç yaşında olursan ol eğer bir sevgilin yoksa eziksin.
Bu nedir ya hû?!

Önemli olan tek şey aşktır.
Aşk için evlilik, namus ve anne-baba feda edilebilir.
Tabikide aşk önemli...................
Sjsjsj
Mesela çarşaf-i şerif ,veya erkekler için takke cübbe şalvar aşkı,
İlim aşkı, aklınıza gelebilecek İslami şeyler işte✍

👌 Başkalarını aşağılamak ve küçük düşürmek seni popüler ve gözde yapar.
Popüler olma hevesi niye?
Eline ne geçecek? Çok mu havalı olacaksın? Ego tavan edecek, ee sonra? Eline ne geçecek? Cikcikcik

Yalan söylemek ve hırsızlık sana göre iyi bir amaç için yapılıyorsa çok masum hatta çok da şirin şeylerdir.
...

👋 Fakir insanlar asla mutlu olamazlar. Mutlu olmanın tek yolu zengin veya ünlü olmaktır.
Mutlu olmanın tek yolu, dininin gerektiği gibi yaşamak, faiz yemeden, haramlara zinalara yaklaşmadan, şirk riya dedikodu iki yüzlülük olmadan........

👊Anne ve baban birbirine ilk günkü gibi aşık değilse boşanıp başkalarıyla evlenmeliler ve sen de onları desteklemelisin.
🐒

👏Nikah olmadan beraber olmakta hiç bir sorun yoktur. Büyüdüğünde sen de istediğin kız veya oğlanla istediğin şekilde beraber olabilirsin.
Yanmak hoşunuza gidiyorsa(!) yani ne diye bilirim.
"Biz ciddi düşünüyoruz!" Demekle haram zina ortadan kalkmiyor ona göre hareket edin.

👎 Birinin değerli ve beğenilen olması için güzel/yakışıklı ve zengin olması gerekir. Yoksa değerli değildir.

👐 Güzel olmak demek 34 beden zayıflığında ve mini etek giymek demektir. Yakışıklı olmak demek ise kaslı olmak ve bunları her fırsatta göstermek demektir.
-_-

👉 Ahlâkının güzel olmasının hiç bir önemi yok. Çünkü insanlar seni kullanır ve enayinin teki olarak kabul edilirsin. Hırslı ve zeki olmalı, zekanı başkalarının kuyusunu kazmak için kullanmalısın.

🐤Tek ve gerçek mutluluk bu dünyadaki lüks yaşamla kazanılır.
🐥Vesaire
🐦Vesaire

Şimdi gerçekten televizyonunuzu parçalamak istemiyor musunuz?

Ya televizyonlara okadar değer verildi ki; random bir eve girsen televizyon baş köşede.
Bu işte bir terslik yokmu???

Dizi manyağı oluyorlar, sonra öğrendiklerini gerçek hayatta yapıyorlar: doğru mu bu???

Artık izlediğimiz şeylere dikkat edelim.
Hergün televizyonun başında saatlerce kıpırdamadan oturuyoruz put gibi, hiç dedinizmi dün televizyona bakmistim bugün bakmayayim diye?!
O 2 saatlik dizinin yerine 2-3 saatlik sohbet dinlesen olmaz mı?
Aç bi hoca radyodan hem derslerini yap, ev işlerini,... hemde hocayı dinle👍

Fî emânillah
Selamün Aleyküm

Gül Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin