Selamün Aleyküm kardeşlerim
Multimedyada da gördüğünüz üzere bu bölüm Seyyîd Muhammed İbn-i Alevî ile alakalı olacaktır. Aslında kasideyi Arapça- Türkçe olarak paylaşmak istiyordum ama internette bulamadım kasideyi.😔Fistium bu arada hakkını helal et kardeşim, sen istemiştin bu kasideyi.
Seyyîd Muhammed İbn-i Alevî kim derseniz eğer. (Soldaki)
Şöyle ki
Seyyîd Muhammed İbin-i Alevî Hazretleri, ilim, amel ve fazilet olarak İslam âleminin tanıdığı ve saydığı bir aileden, 1946 yılında Mekke'de dünyaya gelmiştir.Nesebi, babası Seyyîd Alevî el Mâlikî tarafından Hz. Hasan (Radiyallahü Anhü) Efendimiz'e, annesi tarafından da Hz. Hüseyin (Radiyallahü Anhü) Efendimiz'e dayanmaktadır. Annesinin soyu, Abdulkadir Geylani Hazretleri ile de birleşmektedir. Yine, merkezi Fas'ta olan İdrisiyye tarikatının kurucusu olan büyük velî Ahmed bin İdris Hazretleri de Seyyîd Muhammed bin Alevi'nin dedelerindendir.
Dedelerinden Mevlânâ İdrîs, Emevîler dönemindeki karışıklıktan dolayı Mağrib'e (Fas'a) hicret etmiştir. Orada halk tarafından büyük bir ilgi ile karşılanmış ve kendisine hürmet edilmiştir. Yüzyıllar boyu bu coğrafyada nesilden nesile hizmetlerini sürdürmüşler ve soyları hep hayır ile bilinir olmuştur. Tarihte Seyyidlerin kurduğu ilk ve tek devlet olan İdrisiyye Devleti'ni Fas'ta kuranlar da bu soyun büyükleridir. Yine dedelerinden olan Abdurrahim bin Abdulaziz, Mağrib'den tekrar Mekke'ye yerleşmiş ve hizmetlerine burada devam etmiştir.
Bu soy, her asırda nice büyük âlimler, arifler ve veliler yetiştirmiştir. Aldıkları ilimlerini babadan dedeye, şeyhten şeyhe senedleri kesilmeden Peygamberimize kadar ulaşarak almışlardır.
Seyyid Muhammed bin Alevi Hazretleri'nin babası Mekke'nin en büyük ve saygın âlimlerindendi. Hayatta iken Mekke Müftülüğü görevini de yürüten Seyyid Alevi bin Abbas el-Maliki, yine dönemin tanınmış tasavvuf büyüklerindendi. Dedesi Seyyid Abbas el-Maliki de Mekke Kadısı büyük bir âlim ve velî olarak bilinir ve hürmet görürdü.
Kendisini bir ilim talebesi olarak tanıtan ve hayatı boyunca ilim ve amel peşinde koşan Seyyid Muhammed bin Alevi el-Maliki Hazretleri, vefatından bir hafta önce, vefatının yaklaştığı haberini bazı talebelerine bildirmiş, hatta uzak beldelerden ziyaretine gelecek olanlara da daha önce gelmelerini ve cenazesine iştirak etmelerini tembih etmiştir. Vefat edeceği gün de, o gün vefat edeceğini talebelerine bildirmiş ve sabaha doğru son anlarım yaşarken, etrafındakilerden Yâsîn-i Şerif okumalarını isteyip, kendisi de diliyle 'Allah, Allah, Allah...' diye zikretmeye başlamış ve nihayet bu hal üzereyken son nefesini vermiştir.
15 Ramazan 1425 Cuma sabahı seher vaktinde Rabbine kavuşan Seyyid Muhammed Alevi el-Maliki Hazretleri'nin cenaze namazı Harem-i Şerifte kılınmış ve milyonlarca Müslüman tarafından ebedi yolculuğuna uğurlanmıştır. Allah Teâlâ şefaatlerinden mahrum etmesin.
Âmin.
Her resimde Efendi Hazretleri Ks. var😄
Hakkınızı helal edin☁
benden yana helâl olsun...
Fî emânillah
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gül Kokulu Defterim
Espiritualبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم Esselamü Aleyküm Ve Rahmetullahi Ve Berekatühü "...Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" (Zümer: 39/9) "İlmi yazı ile bağlayiniz." Hadis-i Şerif "Kim ilim tahsil etmek için bir yola girerse, A...