Namazı Terketmenin Tehlikeleri

88 16 4
                                    

NAMAZI TERKETMENİN TEHLİKELERİ
Namaz , Hz. Muhammed (a.s) ve ümmetine farz kılınan ibadetlerin ilkidir. Namaz , Allah rasulünün son ahid ve vasiyetidir. Islam'dan gidecek olan en son müessese de namazdır. Allah Rasülü şöyle buyurur:
"Dininizden en önce kaybedeceğiniz şey emanettir, en son kaybedeceğiniz şey de namazdır. Bazı milletler şartlarına riayet etmeyerek namaz kılıyorlar da onlara namazlardan haz ve nasip yoktur."
(Gunyetu't Talibin 2/110)📖

Kıyamet gününde ilk sorulacak soru da namaz hakkındadır. Allah Rasülü şöyle buyuruyor:
"Şüphesiz kıyamet gününde insanların amellerinden ilk önce hesap olunacağı şey namazdır."

Peygamber Efendimiz (sallahu aleyhi ve sellem) buyurdular ki; namaz'ı savsaklayanlara ALLAH'u Teâlâ (celle celalühü) dünyada, ölürken, kabirde ve ahirette olmak üzere 15 ceza verir.
👉Dünyada:
-Ömrünün bereketi kaldırılır.
-Yüzünden iyiler siması silinir.
-ALLAH (celle celalühü) hiçbir iyiliğine sevap vermez.
-Duaları kabul olmaz.
-İyilerin dualarında payı bulunmaz.

👉Ölürken:
-Zelil, kötü, çirki can verir.
-Aç olarak can verir, bütün dünya denizleri gırtlarına akıtılsa kanmayacak şekilde susuzluk çeke çeke ölür.
-Ölüm acısının bir damlası, dağlara damlatılsa dağlar dayanamaz erirdi.

👉Kabirde:
-Kabir onu sıkar, kemikleri birbirine geçer, kabri ateşle doldurulur (gecegündüz onu yakar),
-ALLAH (celle celalühü) Şuca isimli dehşetli çok büyük bir yılan gönderir,hergün her namaz vaktinde onu sokar bir an bırakmaz.

👉Ahirette:
-Cehenneme sürükleyen azab melekleri yanından ayrılmaz.
-ALLAH (celle celalühü) onu kızgın olarak karşılar.
-Hesabı çetin olup cehenneme atılır.
-Cehennemdeki en hafif azap ayak çukuruna konulan bir ateş parçasının beynini fokur fokur kaynatmasıdır.
-Cehennemlikler çok çirkindir alt dudakları göğsüne sarkmış, üst dudakları yüzünü kaplamış olduğu halde sadece bir dişi (azabı daha iyi tatmaları için)
-Uhûd dağı büyüklüğündedir. Cehennemlikler dünyadaki ateşi görseler, ferahlanmak için içine dalarlardı. «İhya-u Ulumiddin»

🔶🔸🔶🔸🔶
➡ Kıyamet günü adamın biri getirilerek
ALLAH'ın (celle celalühü) huzuruna dikilir ve ALLAH (celle celalühü) onun cehenneme götürülmesini emreder.
Adam: "Ya Rabbi beni ne yüzden cehenneme yolluyorsun?" deyince Yüce ALLAH (celle celalühü) ona: "Namazı vaktinde kılmadığın ve adıma yalan yere yemin ettiğin için" diye buyurur.
Hadis'i Şerif (İbn'i Abbas'dan rivayet)
🔶🔸🔶🔸

ALLAH CUMLEMIZI CUMLE UMMETI MUHAMMEDI MUHAFAZA BUYURSUN.NAMAZ KILMAYAN KARDESLERIMIZE KILMAYI IHSANI IHLASI NASIP EYLESIN.HAKKIYLA IBADET YAPMAYI NASIP EYLESIN.SON KELIMEMIZI ŞEHADET MEKANIMIZI CENNET KOMSUMUZU HAZ MUHAMMED ALEYHISSELATU VESSELAM EYLESIN ( DUANIN KABULU ICIN ALLAH RIZASI ICIN EL-FATİHA...)

Gül Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin