🌱Tövbe 🌱

761 21 8
                                    

"Allah'ım sen affedicisin
affetmeyi seversin
bizleride affeyle."
Hadis-i Şerif

Tövbe etmek dururken ümidini kesene şaşarım
Hz. Ali(radıyallahu anha)
İnsan işlemiş olduğu günahlarına pişmanlık duyup, Allahü Te'âlâdan af dilenmesine tövbe denir. Lâkin işlediği günahı bir daha yapmamaya azmetmek karar vermek gerekir.

⚠Allahü Te'âlâ nasıl olsa affedicidir, herşeyi affeder diyerek günah işlemek sonrasında ise tövbe etmek olmaz tabi ✖

↪Çünkü bu pişmanlık duymak değil, bile bile o günahı işlemek sonrada kendini kandırmak.

✔Tövbe bir işten pişmanlık duyup af dilenmek demektir

Tövbe yaptığı işin günah olduğunu, suç işlediğini kabul etmekle başlar.
Ruhu arındırmanın en güzel yoludur tövbe.

Yapılacak tövbe samimi, gerçek olmalı ve bir daha o günahı dönülmemelidir.

Tövbe, dil işi değil; kalp işidir. 
👉 Sözü papağan da söyler, amma idrak etmeden söyler. Nitekim:

Eylesen tûtîyi ta’limi eder kelimât
Sözü insan olur amma, özü insan olmaz!
denilmiştir. Tûti, papağan demektir. Papağana konuşmayı öğretsen, sözü insan gibi olur, amma özü insan olmaz, kuştur yine. Papağandır, tabiatı neyse odur. Hâl değişmeli ki, tövbe makbul olsun.

⚠Kul hakkı varsa, mutlaka helâlleşmek gerekir. 

"De ki: Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir." Zümer: 53

Tevbe-İstiğfar; “kulun, işlediği günahtan pişmanlık duyarak bir daha o günaha dönmemesi ve Allah (c.c)’tan kendisini affetmesini istemesidir” diyebiliriz. Zaten Tevbe, genellikle istiğfar ile birlikte telaffuz edilerek adeta onunla özdeşleşmiştir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v), tevbenin âdâbını öğretmek maksadıyla şöyle buyurmuştur: “ Bir kimse bir günah işler de ardından güzelce abdest alır sonra kalkıp iki rekât namaz kılar ve Allah (c.c)’tan bağışlanma dilerse, Allah (c.c) onu mutlaka bağışlar."

👉 Seyyid'ül İstiğfar duası 👈
yani en güzel Tevbe İstiğfar.

"Allâhümme ente Rabbî lâ ilâhe illâ ente halaktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve vağdike mestetağtü

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Allâhümme ente Rabbî lâ ilâhe illâ ente halaktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve vağdike mestetağtü.
Eûzü bike min şerri mâ saneğ'tü. Ebû ü leke biniğmetike aleyye ve ebû ü bizenbî fağfirlî zunûbî fe innehû lâ yağfiruz-zunûbe illâ ente (bi rahmetike yâ erhamerrâhimîn)."

Allahım, Sen benim Rabbimsin. Senden başka ilâh yoktur. Beni, Sen yarattın ve ben Senin kulunum. Ve ben iman ve kulluğumda gücüm yettiğince senin ahd ü misâkın üzereyim.
Yâ Rabbi! Yaptıklarımın şerrinden sana sığınırım: Ve senin bana ihsan ettiğin nimetleri ikrar ve itiraf ederim. Kendi kusur ve günâhlarımı da ikrar ve itiraf ederim.
Yâ Rabb! Sen beni afv ü mağfiret eyle. Zîra senden başkası günahları afv ü mağfiret edecek kimse yok.

Gül Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin