Erteleyenler Helak Oldu

155 16 0
                                    

İnsan hayati beş sekildir: Bebeklik, cocukluk, genclik, olgunluk, ihtiyarlik.

En güzel çağ hangi cagdir?

Bebeklikte hicbir sey anlamazsiniz, muhtacsiniz.. Cocukluk yine oyle..

En güzeli genclik!..
Her seyiniz dinc, güzelliginiz yerinde.

Soruyorum size en cok kimi seviyorsunuz?

- ALLAHI! diyeceksiniz cevap olarak. Ama diyorsunuz ki 'Allahim benim gencligime karisma, ihtiyarligimi seninle gecirecem'

Ihtiyarlikta el tutmaz, diz tutmaz, göz görmez..
En rezil caginizi Allahla geçireceksiniz öyle mi?

Bu şuna benzer;
birkac kisiyi özel gününüze davet ettiniz hepsi geldiler en cok deger verdiginiz kisi de gelmis.. ayyy hos geldin inan cok memnun ettin beni cok sevindim geldigine dediniz.

Herkeze pirzola dagittiniz cok sevdiginiz kisiye de tabagin icine kemiklerini doldurdunuz; Buyur sana da bu kaldi dediniz. Tabiri caizse Allaha da kemiklerimi bırakıyorsun !?...

İnsan hava, su, toprak, atesten yaratıldı. Ve bunlarla beslenir..

Toprak büyük nimettir toprak olmasa ac kaliriz, altindan degerlidir bütün pisligimizi saklar, toprak olmasa cenazelerin kokusundan insanlar nasil duracak?

''Hatalari örtmede toprak gibi ol'' demis Mevlana hz.

Toprak bütün pislikleri yutar ama ondan güzel kokulu güller bitkiler çıkar sende bütün hakaretleri yut ama senden hep iyilik çıksın ..

Havasız yaşayamaz , susuz duramaz, ates yani ısısız duramaz.

Hayvan da toprak su hava ateşsiz duramaz. Peki farkimiz ne?

En kaliteli yemeği yemek mi?!
Hayvanlar bizden cok yiyor..

Nice baklava yedi bu diş ne altın oldu ne de gümüş

En güzel elbiseler giymek mi?

Bizim giydigimiz en değerli kürklerin sahibi onlar..

KISSA: Bir hanim değerli bir kürk giymis kibirli kibirli geziyor..
Amcanin biri ona nasihat etmis:

- Kızım , üstündeki kürkün sahibi senelerdir onu emanet olarak degil sahibi olarak giydi ama , o kürk onu hayvanliktan cikaramadi, bir derece yükselmedi !
Sen emanet giymissin sen mi yükseleceksin , nedir bu kibir??

Cocuklara marka giydirmeye ugrasiyorsunuz, marka giydirmeyin, cocuklariniza Allahi tanıtarak marka yapin yani hayvandan üstünlüğümüz bunlarla (yemek, giyinmekle) degil; ALLAHI tanimakla...

Genclere namazi, tesettürü anlatinca hemen yanindakiler savunuyor:
- Bırak gencligini yaşasın ! diyorlar.. 

Ne ile yasayacak gencligini? Içki içerek, sigara icerek, kumar vs nefsine hizmet ederek mi?

Ínsan genclik yasayacak,

Allah da nasil genclik yasanacak bilmedi, senin kadar merhameti yok öyle mi?!

Haşa ne kadar cahilce bir söz !..

Gelinin, kızın namaz kiliyor mu, deyince;

- Daha cocuk onlar.. Gencler.. cahiller.. diyorsunuz.

Hizmet etmelerine gelince şikayetleniyorsunuz, size

- Daha yaşı küçük biraz zaman ver olgunlassin, deyince,

-Ne küçüğü ! Evlenmesini biliyorsa hepsini bilecek diyorsun.

Senin haklarinda onu affetmiyorsun,
Allahin haklarina gelince karisiyorsun
'Daha küçük sonra kılar' diyorsun..

Sen Allah hakkinda ne rahat hüküm verebiliyorsun.
Sen desene
'Yavrum , benim haklarima riayet etmezsen hakkim helal olsun affederim ama Rabbimin haklarinda göz yumamam Onun haklari hususunda karisamam belki affeder belki affetmez...

Sen desene 'Yavrum , benim haklarima riayet etmezsen hakkim helal olsun affederim ama Rabbimin haklarinda göz yumamam Onun haklari hususunda karisamam belki affeder belki affetmez

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

A. Hoca

Selamün Aleyküm
Fî emânillah

Gül Kokulu DefterimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin