Het is ondertussen 2 dagen verder en Harry is nog steeds niet helemaal beter. Wel hebben we te horen gekregen dat Anne nog een week langer weg moet blijven voor haar werk.
Ik glimlach als ik zie dat Harry op de bank ligt met zijn telefoon en een grote glimlach op zijn gezicht. Het is zo duidelijk dat hij Louis leuk vindt.
"Zayn? Ga je vandaag mee Londen in?" Bezorgd kijk ik naar hem. "Weet je zeker dat dat gaat?" Hij knikt, zo overtuigd dat ik hen uiteindelijk toch geloof. "Ik verveel me echt dood hier. Ik heb het bank hangen wel even gezien." Ik grinnik. Harry krijgt me uiteindelijk zo ver dat we nog even Londen in gaan.
***
Pov Niall
Ik loop door de straten in Londen. Ineens hoor ik iemand gillen en even later voel ik twee armen om me heen. "Louis? O mijn god, je bent het echt!" Ik glimlach geforceerd en probeer te bedenken wie de jongen voor me nou eigenlijk is. En waarom hij me Louis noemde. Al snel valt het kwartje. Louis, natuurlijk. Die sukkel heeft zich waarschijnlijk weer voorgedaan als iemand anders.
Ik bekijk de jongen voor me eens goed. Hij is knap, jeetje. Bruine krullen, groene ogen, super schattige kuiltjes als hij lacht. Ik glimlach en knuffel hem ongemakkelijk terug. Ineens valt me de jongen achter hem op. Zou hij zijn vriend zijn? Of gewoon een vriend? Ik glimlach naar de jongen. "Harry, geef hem wat lucht." Ongemakkelijk laat de jongen, die blijkbaar Harry heet, me los. Ik glimlach en woel met mijn hand door zijn haar. Als hij zo reageerde toen hij mij zag, zullen Louis en hij vast wel close zijn. Ongemakkelijk kijk ik naar hem. "Luister Harry, hoe leuk ik het ook vind dat ik je ontmoet heb, ik moet er echt vandoor. Wil je misschien morgen iets afspreken?" Ik zie dat Harry meteen oplicht zodra ik begin over afspreken. Hij knikt en bloost. "Ik stuur je nog wel een berichtje via kik." Zegt hij en hij knuffelt me nog kort. Dan draait hij zich om en loopt weg. Hij kijkt nog even om en zwaait dan glimlachend.
Zodra hij uit het zicht is, bel ik Louis. "Louis, what the fuck?!" Zeg ik zodra hij opneemt. "Je hebt je voorgedaan als mij?"
Ik hoor Louis slikken. "Sorry Ni. Kan je anders even langs komen? Dan zal ik het uitleggen. Liam is hier ook by the way." "Is goed. Tot zo." En met die woorden hang ik op.
***
"Uitleg alsjeblieft?" Vraag ik als ik op de bank ga zitten bij Louis thuis. Louis zucht en begint dan te vertellen. Het is duidelijk dat hij verliefd is op Harry, ookal blijft hij het ontkennen. Als hij alles heeft verteld zucht ik. Nu is het mijn beurt om te vertellen wat er is gebeurd.
"Ik liep dus vandaag door Londen en ineens hoorde ik iemand gillen. Daarna rende er iemand op me af en knuffelde me. Dat was dus Harry. Hij flipte nogal over het feit dat hij dacht dat hij jou ontmoette. Hij is zo verliefd op je Lou. Anyway, ik vond het echt zo awkward, dus ik vroeg of we later iets af konden spreken. En hij zou me daarover nog een berichtje sturen via kik."
Louis geeft me met tegenzin zijn kik gegevens. "Lou, ik weet dat je Harry voor jezelf wil, maar dat gaat niet totdat je hem de waarheid vertelt. En tot die tijd zal je ermee moeten leren leven dat ik soms met Harry zal afspreken."
Ik zie dat Louis jaloers is. "Luister Lou, ik weet dat je het niet leuk vindt dat ik afspreek met Harry, maar het is het een of het ander. Of je vertelt hem de waarheid, of je blijft liegen, maar dan spreek ik wel met hem af. Het is duidelijk dat jullie close zijn en het zou jullie vriendschap, of wat dan ook, verpesten als ik niet met hem af zou spreken. Je wilt toch niet dat hij denkt dat je hem niet meer leuk vindt?"
Louis zucht diep. "Ik wou dat ik hem de waarheid kon vertellen, maar ik ben zo bang voor zijn reactie. Maar ik wil ook niet dat jij met hem afspreekt. No offence, maar ik vind hem echt leuk en ik ben bang dat hij jou veel leuker gaat vinden."
"Aan jou de keus Lou. En ik ga niet toekijken hoe jij je vriendschap op het spel zet. Ik zie hoeveel Harry voor je betekent. Ik dwing je niet, maar ik zou hem de waarheid zo snel mogelijk vertellen."
Thoughts on Narry meeting? Hope you like it xx
JE LEEST
I don't know him anymore •L.S•
Fanfiction"I miss him, but at the same time, I don't want to talk to him anymore. He lied to me, it really feels like I don't know who he is anymore... Like he's a stranger again." Harry ontmoet Louis online. Maar wat doet Harry als hij erachter komt dat Lou...