Kedengaran seseorang menaiki tangga rumah Banglo 3 tingkat itu , "tap tap tap " pintu bilik dibuka "krikkkkkk " bunyi tapak kaki semakin dekat ! Dekat ! Semakin takut Bila dengar , katil yang hempuk bersaiz king .dapat dirasa seperti ada orang yang sedang berjalan di atas katil .
" Hooi ! Bangun ! Matahari dah mencacak ! "- mateen yang berada di sebelah insyirah mengambil Surat khabar yang di bawa dari Ruangtamu di gulungkan Dan di lekatkan di telinga insyarah yang sedang nyenyak tidur . Terus terduduk insyarah mendengar jeritan di telinganya .
" Ahhhhhhhhhhh !"- mateen menjerit.
" Bisinglah Kau nie " - insyirah menggaru Garu rambut yang ikal mayang Paras bahunya . Mateen yang berada di sebelah nya bangun dari pembaringan nya .
" Bonda dah tunggu kat bawah ajak makan "- mateen terus keluar dari biliknya .
Insyirah cepat ii bangun dari katilnya Dan terus membasuh muka memberus Gigi memakai tudung bawal , sempat lagi dia mengambil stoking untuk dipakai nya . "Ouhkey cun "Ketika di ruang makan kelihatan ramai orang yang sedang menunggunya . Wahhh sungguh malu , semua memandangnya . Insyirah memberikan senyuman yang tak berapa manis kepada mereka . Tapi jelingan MAUT dari nenda Dan suriani di beri kepada isnyirah , hendak sahaja insyirah patah balik ke biliknya mateen menarik lengan insyirah . Insyirah berjalan ke meja makan mengambil Tempat di sebelah bonda berhadapan dengan mateen .
" Macam nie jadi isteri ? Bangun lewat , tak faham aku ! Dulu ii aku dah bangun awal siap buat sarapan untuk rumah , tengok suriani boleh ja bangun awal ? "- nenda membebel tidak memandang insyirah Malah mengambil lauk ikan siakap 3 rasa di depannya . Nenda Masih marahkan mereka berdua lagi ? Dia orang pertama yang menentang perkahwinannya .
" I'm not fake lah nenda "- insyirah bercakap perlahan sambil mengambil pinggan yang dihulukan oleh bonda . Mateen mendengar sahaja perbualan mereka .
" Tengok tu melawan aku cakap "- nenda . Mencerlung mata mateen memandang insyirah.
" Dah ii jngan gaduh makan ii "- bonda meletakkan nasi di dalam pinggan insyirah .Selepas sahaja selesai makan , mereka berpecah untuk membuat kerja masing2 , busy sangat lah tu ! Termasukla mateen hilang pergi main golf lah tu dengan so hafi (bff ) . Aku dengan Nurul mengemas makanan di atas meja . Look ? Aku bangun lambat pon tahu nak mengemas tak macam diorang makan tinggal suruh mak ita kemas , dahla orang Tua tu masak , kejam sungguh !
" Dah takde pinggan kat depan "- Nurul iaitu kakak kepada mateen . Cantik orangnya keturunan cina , Kurus yang ade ship okey selalu pergi gym ajak insyirah Tapi tahu ii la dia kan pemalas . Yang berada di sebelah insyirah
" Ah? Okey "- insyirah mengiakan sahaja kerana sebuk membasuh pinggan .
" Jom keluar"- Nurul mengelap pula pinggan Dan mengusun di rak .
" Pergi mana sis ?" - insyirah Masih membasuh Dan memandang kat Nurul
" pergi shopping lah , nanti siap ii eh"- Nurul
" Alahh malas lah "- insyirah
" Daripada terperap kat rumah , nenda Kau dahla macam tu baik ikut sis , don't worry suriani tak ikut "- Nurul tahu ii sahaja
" Baiklah"- insyirah.Insyirah mengenakan baju blouse bewarne biru pekat yang berbunga kecil , seluar panjang yang tidak ketat , tudung shawl berwarna Hitam di letakkan di kepala , stoking penjara yang berselang seli warna Hitam Dan putih . Menuruni tangga , terserempak dengan bonda nya . Bonda memandangnya atas ke bawah , mungkin lain kot personaliti aku hahahaha ! Sebenarnye saja jah pakai buruk selama Ni , tak nak kahwin dengan mateen punya pasal ! Oops ! Kantoi pula , mateen Dan insyirah yang dah 6 bulan berkhawin .
" Nak pergi mana lawa ii nih insyirah"- bonda melihat menantu kesayangan nya mengusap kepala menantu kesaynangannya .
" lawa ke bonda ? , syirah nak keluar dengan Nurul pergi mall "- insyirah memberikan senyuman kepada bondanya .
" Ouhh , dah bagi tahu mateen belum?"- bonda bertanya . Insyirah berfikir hendak menipu ke tidak ? .
" Sebagai isteri , kamu kena bagithu dia , Diakan suami kamu minta izin dia kalau nak pi mana ii "- bonda . Insyirah bersalaman dengan bonda Dan terus ke luar beranda menunggu Nurul untuk di ambil .Di mall
Nurul mewah betul berbelanja , beg baju yang begitu banyak uhhh ! Insyirah hanya melihatnya dengan mata yang bulat , banyak betul dia beli . Setiap kedai baju dia pergi .
" Insyirah tak mau beli baju kah?"- Nurul pelik dengannya , ialah wanita suka bergaya baju beg kasut . Pelik juga melihat insyirah tidak membeli APA ii . Cara pemakaian isnyirah seperti orang yang suka berbelanja .
" Emm , takpala "- insyirah .
" Mateen ada beri kad kan?"- Nurul
" Ada ii"- insyirah
" Asal tak guna? Ouhh , Jangan risau la guna ja , duit dia kat bank berlambak , takyahlaa takut ii "- Nurul
"bukan apa , ni kan dia punya duit , semua atas kerja kerasnya takkanlah syira ni nak guna "- isnyirah menundukkan pandangannya'' baiknya isteri mateen nih ''- nurul memuji insyirah .
'' biasa , hahhahahah ''- tangan di bahu mata ke atas
'' kejap ehh . ada orang call''- nurul mengeluarkan telefon bimbitnya dari beg tangan dan pergi ke suatu penjuru jauh dari insyirah .
'' okey , baiklah ''- insyirah masuk ke kedai pakaian membelek belek baju yang tergantung.
'' insyirah ? ''- insyirah menoleh ke arah suara yang memanggilnya . terkaku melihat seseorang dikenalinya , mata nya sudah mula berair bila teringat kisah lama dengan someone
'' ya allah , kau kat sini? hei dahlama kita tak jumpa ! look ! lawanya kau , dah berhijab sejuk ja mata aku pandang kau ''- someone .
___________________
" Tuan , ada lelaki bertegur insyirah , Tapi insyirah terus tinggalkan dia "- lelaki berbadan besar itu menelefon .
" Cari lelaki itu , saya nak tahu maklumat dia sekali"- Tuan menjawab .
" Baikla"- lelaki berbadan besar .
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen !💎💚 (completed)
RomantikInsyirah Anak gadis encik ESA yang amat Manja . Mateen ialah suaminya , sebagai isteri dia perlu menawan hati suaminya , apabila Cinta berputik ada saja halangan yang mendatang . Adakah mateen Dan insyirah benar ii saling mencintai atau sebaliknya...