setiap minggu semstinya mempunyai hari uang amat membosankan iaitu ucapan dari pengetua sekolah (mengeluh ) . semua pelajar tidak memberikan perhatian walupun di suruh untuk diam . guru ii dan pengawas tidak dapat mendiankan mereka di sebabkan pangkat dan keturunan , biasalah mana yang mempunyai pangkat yang rendah tidak akan di beri belas ihsan jika ada sesuatu yang berlaku di sekolah itu . tiada yang berani untuk mengusik amira dan kawan ii nya yang suka mengenakan pelajar lain , perbuatannya amat menyakitkan hati orang lain , pengetua yang mempunyai pangkat tinggi di sekolah itu pon tidak dapat untuk mengawal perbuatannya .
sewaktu semua pelajar bersurai selepas habis perimpunan , terkedek kedekk dua orang minah ni berjalan insyirah sudah ke hadapan bersama firdaus .
'' nanti kita rehat sesama eh ? makan mee hailam kat sekolah ni sedap makanannya , bolehkan ? ''- firdaus mengajak insyirha untuk berehat bersama
'' boleh tu memang boleh tapi bukan untuk minggu ni lah , sebab aku kena study smart untuk peperiksaan kali ni ''- insyirah serba salah di buatnya menolak perlawaan firdaus
'' alahh , exam kecil je belum percubaan ''- firdaus
'' memanglah belum percubaan , tapi aku dengan korang nie lain , korang memang da pandai masuk dewan takyah baca buku pon boleh jawab , aku ? kena study , kali ni aku takle biarkan otak aku ni bermain main sahaja , aku kenalah letak ilmu sikit nanti habis belajar aku nak rasa juga masuk u ''- insyirah teruja .
'' aku faham , tapi apa yang kau fikir kan tu salah , aku nie taklah genius mana ''- firdaus merendah diri
'' ekleh tapi adik beradik genius jugakan ?''-- kening insyirah terangkat angkat .
'' apa lah kau ni ''- firdaus tersenyum manis . hendak sahaja menaiki tangga terserempak pula dengan mateen dan kawan ii nya sedang menuruni tangga blok itu , mateen sudah memandang tajam ke arah firdaus . gawat ! . jelingan di berikanmateen kepada isnyirah , hei ! nak aja aku congkil mata dia ! .
mereka berempat masuk ke dalam kelas untuk belajar seperti biasa . waktu rehat bermula , insyirha bergegas ke perpustakaan membawa subjek yang penting untuk belajar bersama mateen . sunyi betul perpustakaan ni , dahla besar syok ni kalau main kejar ii . insyirah mencari mateen di setiap lorong ii buku yang di susun di atas rak , ah tu dia sedang duduk di tepi almari , alah kenal sangat kasut dia tu , yang licin ii tu dialah sapa lagi . insyirah pergi ke arah mateen .
'' mateen ''- alahai insyirah ni nampak sangat kau syok kat mateen dengan suara kau . mateen tidak memandang nya masih sebuk membaca buku ilmiah .
'' kata nak ajar aku subjek yang aku tak pandai ?''- insyirah berdiri tegak memandang mateen , oleh disebabkan mateen ynag behitu gedik nak merajuk ke apa , terpaksa lah insyirah menarik lengan mateen supaya berdiri , tapi mateen enggan berdiri .
'' jom ''- tangan insyirah dengan cepat menarik rambut mateen membuatkan mateen membulatkan matanya seperti hendak menerkam orang , ahh peduli apa insyirah menarik rambutnya dengan kuat agar mateen berdiri .
'' takyahla tarik ''- insyirha melepaskan pengangan di rambut mateen . mateen membetulkan rambutnya .
'' eii minyak tedli ''- insyirah mengesat tangannya yang baru memegang rambut mateen . mereka berdua mengambil tempat duduk di hujung , ada jugala pelajar pandang ii mereka .
'' harini aku nak study perdagangan ''- insyirah membuka buku nota perdangangan yang telah di ringkas kan di rampas oleh mateen .
'' apa masuk perdangangan ''- mateen sudah menyoal insyirah .
'' hm ah hmm''- insyirah sudah serabut , alahai baru tanya maksud kot .
'' tak dpaat ?''- , mateen bertanya kepda insyirah dan di gelengnya .
YOU ARE READING
Isteri Mithali Tengku Mateen !💎💚 (completed)
RomanceInsyirah Anak gadis encik ESA yang amat Manja . Mateen ialah suaminya , sebagai isteri dia perlu menawan hati suaminya , apabila Cinta berputik ada saja halangan yang mendatang . Adakah mateen Dan insyirah benar ii saling mencintai atau sebaliknya...