EP16

6.3K 175 9
                                    

'' mateen ''- insyirah melihatr mateen duduk di atas sofa di ruangtamu sedang menonton captain america . insyirah mendekatinya dengan duduk di sebelahnya .

'' mateennn ''- suara insyirah berubah seperti hendak meminta sesuatu . bahu mateen di usap ii nya . bila mateen memandang insyirah dengan wajah yang pelik .

''  nak apa?''- mateen bertanya kembali menontoin tv.

'' jom la keluar , aku bosan la ''- insyirah merungut .

'' nak pergi mana>''- mateen bertanya

'' pergi ke hati awak?''- insyirah sudah tersenyum

'' hati saya dah dipagar dengan tembok , kalau tak boleh dah kunci''- mateen menjawab dengan selamba memandang insyirah

'' dah kunci ? jangan risau kunci hati awak pada saya , hanya saya sahaja boleh buka  ''- insyirah acah ii mengeluarkan kunci di hatinya .

'' confident je ''- mateen senyum sinis

'' ehh jangan cabar tau , saya tahu hati awak untuk saya ''- insyirah sudah mengangkat kening .

'' jangan berharap sangat , takut tak tercapai hasrat tu ''- haih mateen ni buat panas hati ja . takpa jangan risau aku akan tawan hati kau lagi .

'' jomla pergi mall  jalan ii , kau tak pernah ajak aku keluar ''- insyirah merungut

'' kau nak jalan ii ke nak dating ?''- mateen bertanya

'' kalau package boleh kan ?''- insyirah mula teruja .

'' memang takla aku nak jalan dengan kau apatah lagi dating , dengan kau buat apa, bukan ada faedah pon  so tak perlu berangan yang aku akan berjalan dengan kau ''- mateen perangai dia ni berubah ubah . membuatkan insyirah mood hendak bercakap dengan nya . kecik hatinya . insyirah berdiam sahaja dan pergi dari ruangtamu naik ke bilik . mateen memandang pelik '' kecik hati ke? alah dia tu acah ii ja ''-suara dari hati mateen .

'' allahuakbar tabahkan hati hambamu nih ''- insyirah duduk di belakang pintu , tiba ii dia rasa begitu sebak dengan apa yang dikatakan oleh mateen . walaupun kata katanya tidaklah teruk mana . tapi bila di remain balik terserampak dia dengan amira haritu aih lebur hati ni . mulalah titik ii cinta di tampal di hati mula koyak satu persatu .

        insyirah di maklumkan malam ini dia perlu bersiap siap kerana ada majlis rasmi di dome.com bagi menyambut kejayaan serta prestasi pekerja baru . insyirah perlu hadir sebagai tetamu terhormat bersama keluarga . dari awalnya insyirah malas hendak pergi kerana dia berasa sakit hati jika bertemu dengan mateen , tapi bila di fikirkan balik takpayah libat kan orang lain , lantaklah ! aku tetap tak nak pergi biarlah orang kata apa . hati aku sakit ada sapa peduli ? takda kan ? .

 insyirah berjumpa bonda di bilik .

'' kenapa tak siap lagi ? lepas isyak kita kena gerak ?''- bonda sedang ralit membetulkan shwal yang di pakai nya . melihat insyirah melalui pantulan cermin .

'' insyirah tak sihatlah , bonda pergi lah ''- insyirah berpura  pura seperti demam , di tepek bedak sikit kat mulut acah ii pucat gituh .

'' mak ita takde pak mat takde berani ke tinggal sorang kat rumah ? nak bonda call mateen tak suruh balik sini ?''- bonda yang baru hendak capai telefonnya

'' ehh takyah ii , biarlah dia , insyirah boleh tinggal sendiri ''- insyirah berharap mateen tak balik  tapi takkan lah dia nak balik semata mata pasal aku kan .

  selepas sahaja , bonda dan lain ii balik , insyirah kembali ke biliknya , pintu rumah  sudah dikunci oleh bonda , tenang sikit dapat duduk sorang ii . insyirah berfikir fikir sebentar , perlu ke dia tawan hati mateen lagi ? nanti dulu lah fikir pasal dia , sekarang nih aku kena fikir benda lain like kawan ii aku apa citer , gp wassap senyap ja .

Isteri Mithali Tengku Mateen !💎💚 (completed)Where stories live. Discover now