episod 9

5.7K 181 5
                                    

selepas berlaku kejadian petang tadi , rumah kkembali sunyi kak nurul sudah pulang ke tempat kerja , sama juga dengan tokpa . hanya tinggal bonda nenda , syira dan mateen . walaupun insyirah rasa begitu marah dengan mateen di perlu melupakannya . disebabkan dia mateen di pukul oleh tokpa .

tok tok tok , pintu bilik insyirah di ketuk dari luar kedenganran seperti suara bonda . insyirah membuka pintu bilik sedikit mengeluarkan kepalanya yang tidak ditutup oleh tudung .

'' syira , nah sapukan kat mateen ''- suara bonda

'' kenapa syira , bonda lah buat tukan anak bonda di perlukan bonda''- insyirah serba salah

'' buatkanla untuk bonda , bonda tak sanggup lihat mateen macam tu ''- bonda menghulurkan minyak gamat serta sapu tangan . insyirah terpaksa mengambilnya .

langkah berat menuju ke tingkat 3 iaitu bilik mateen . ketukan bertalu talu di beri oleh insyirah tapi tiada suara yang kednegaran . insyirah membuka pintu bilik mateen yang begitu gelap . dah tidur ke? insyirah membetulkan sedikit tudung sarungnya , insyirah membuka lampu , terlihat mateen sedang tidur memakai baju kemeja di atas katil membelakanginya . apohal pakai kemeja memalam nie takkanlah nak pi dinner .

'' mateen , aku nak sapu ubat ''-insyirah ke arah belakang mateen setelah memanjat katil yang hempuk itu . insyirah memegang belakang mateen membuatkan mateen bergerak gerak seperti menggelak . mesti sakit .

'' mateen buka baju aku nak sapu minyak nie ''- insyirah . mateen hanya membatu sahaja . malas hendak berdebat dengan mamat ni! degil ! insyirah menarik mateen supaya bangun .

'' takyahla tarik !''- mateen bercakap kasar

'' matenn ! aku nie tak nak gaduh dengan kau tau ! kau bangun sekarang ! kau jangan buat aku marah boleh tak !''- insyirah sudah marah begitu kasar percakapannya ,hatinya sudah panas tambah ii lagi bila ingat kejadian yang dia kena tinggal . akhirnya mateen duduk tapi tidak memandang malah membelakangkan insyirah, lantak kau lah !. mateen membuka bajunya terpampang la badan mateen dari belakang perghhh ! . cepat ii insyirah menepuk nepuk mukanya ! aphal gatai sangat nie . tapi kesian , badan mateen sudah berbirat birat kerana di pukul oleh tokpa .

'' auch ''- suara mateen menahan sakit bila insyirah menyapukan minyak di bahagian yang berbiru biru . mateen mengelak ii kan badannya bila insyirah menyapu minyak.

'' heii ! kang ada juga kena penampar aku '' insyirah bersuara kerana mateen seperti anak ii . muka punyalah macho sapu ubat dah merengek .

'' sakitlah !''- mateen bersuara seperti anak ii kecil , gedik memang aku tak layan lah jawabnya . dalam beberapa minit insyirah sudah siap sapu minyak gamat

'' baring tiarap eh ! nanti minyak tu melekat kat cadar , tunggu sejam dua bagi kering ''- insyirah mengambil minyak dan sapu tangan yang di gunakan tadi , terus keluar dari bilik .

'' bukan nak minta maaf pon ''- insyirah marah sendiri menuruni tangga ke biliknya .

Isteri Mithali Tengku Mateen !💎💚 (completed)Where stories live. Discover now