EP 18

6.9K 180 3
                                    

   selepas sahaja kejadian itu , seminggu itu insyirah tidak hadir ke sekolah kerana di beri amaran pertama oleh pengetua  , alang ii cuti di beri insyirah cuba pulihkan hatinya , seperti mana yang korang tahu , mateen tetap dengan apa yang dia kata , hati dia langsung tiada tempat dengan insyirah . nak buat macam mana , dia dah tak cintakan kita kan . so move on lah secara perlahan lahan . walaupon hatini pedih bak kata orang heartbroken . tabahlah duhai hati .

  insyirah berjalan ke dapur untuk mencari makanan di peti ais perutnya asyik berbunyi sahaja , ishhh ada muffin sedapnya . bila tengok muffin sedap  pula kalau dapat kek huhu ehh kejap bukan birthday mateen dah nak dekat ke ? nak buat suprise ke ? nantilah aku fikirkan haihh apahal sibuk sangat diri ni  .aku kena jumpa mateen nak keluar berjumpa kawan aku , manalah dia ni , isnyirah mencari mateen dibilik nya tiada , kat ruangtamu lagi satu kot . insyirah menuju ke sana

isnyirah menuruni Anak tangga terlihat mateen yang sedang menonton siaran golf di Astro . Insyirah mendekatinya dari belakang Dan tercetus sesuatu idea untuk menganggu mateen buat kali ke 2 , haih minah ni taki serik ii lagi . Terlihat tiada sesiapa di ruang tamu insyirah yang sudah berada di belakang sofa yang di duduki suaminya terus ditiup telinga suaminya di sebelah kiri . " Huhhhh! " Hendak sahaja insyirah membuat muka hodohnya kepada mateen memandang ke sebelah kiri " cupppp !" Bulat mata mereka berdua apabila bibir mereka bertemu ! Insyirah yang agak terkejut terus jatuh terduduk .

" Omg !!! apa kau nihh ! lagi sekali ? "- mateen bersuara agak kuat . Mengesat bibir nya yang kemerah merahan . tindakan refleks di mana mateen terbangun dan memanjat sofa menjauhi insyirah .
" Mateeeeennnnn , sorry ii !! Aku tak sengaja aku nak usik Kau ja , aku betul betul tak sengaja  "- Isnyirah membuat gaya maaf kepada suami nya sambil melutut . Dia ingat tidak kena sebab dia dah ikut jarak . Wuuuuahh nasib tak menyebelahi nya lagi .
" Kau memang teringin sangat ke apa , tak puas ke kau cium aku haritu ?!"- mateen membesarkan matanya yang kecik , terus bangun memandang insyirah
" Sorrryyyyyy ! " Insyirah terus berlari ke bilik semula ..

Di bilik insyirah terduduk di belakang pintu , wuahhhhh ! Malunya ! Insyirah memegang pipinya yang sudah merah , gilalah kau ni ! kau dahla baru gaduh lepahtu boleh pula main cium ii . apa yg hendak di kata sudah lupa . jantungnya berdegup dengan laju . no no takkan jatuh cinta dengannya lagi !.

         insyirah masuk ke dalam rumah menuju ke biliknya untuk bersiap siap berjumpa kawan ii nya , rindu lahai .  selepas kejadian itu , dia langsung tidak melayan chat kawan ii nya . oleh itu untuk meminta maaf dia perlu berjumpa kawan ii . hangout . baju kemeja hitam , shawl pink di pakainya , bersama kasut sarung .  pakmat menghantar nya di mall yang telah dijanji oleh kawan ii nya .

  sewaktu berjalan bersendirian , dari jauh dia sudah dapat mengecam siapa lelaki itu , tadaa , firdaus sedang beratur membeli big apple . di tegur oleh insyirah .

'' firdaus ''- insyirah menegur firdaus .

''hei, yang lain mana?''- firdaus bertanya kepada insyirah .

'' otw katanya , old town jom ''- insyirah

'' k , jap ''- firdaus .

   selesai sahaja firdaus membeli big apple , mereka terus ke old town sementara menunggu vina dan aqilah .

'' wei , aku nak tanya sikitlah ''- insyirah .

''apa dia ''- firdaus sedang ralit scroll hpnya

'' kau tahu aku kahwin dari mana?''- insyirah

'' aku ... dari orang ah ''- firdaus sekejap memandangnya sekejap pandang hpnya .

'' heii aku nak tahulah , cuba fokus soalan aku ''- insyirah merampas telefon firdaus

Isteri Mithali Tengku Mateen !💎💚 (completed)Where stories live. Discover now