" eleh lawa taknak kat afif . afif handsome ape haahaha tapi perangai tu kau boleh ubahkan . tolong ubah . takkan taknak kot " kata syafi dengan memujuk .
" ew aku taknak kapel dengan mamat tu . oh please lah . dah lah baik aku fokus belajar daripada fokus nak kapel dengan mamat jilake tu huh " kata aku lalu sambung menulis nota nota yang diberi cikgu .
[Skip]
Rehat...
" wei kau bawak bekal ape syafi ? " soal aku . taksabar . selalunya syafi bawak bekalan lebih . muahaha . aku yang habiskan .
" nasi goreng ayam ni haa . nape ? Kau nak en ? Jap aku ambil satu bekal lagi . " kata syafi .
" Oh yeah ku sayang kau muah ciked " kata aku lalu mengambil bekalan syafi . selepas membaca doa , aku lalu memakan tanpa kedatangan orang . mulut aku comot dimana mana . takkesah buat ape nak acah ayu en en en en ?
afif dan geng nya memasuki kelas tanpa sedari aku . aku tak mengendahkan nya . afif duduk di hadapan aku . aku ? Aku sedang khusyuk memakan makanan syafi tadi sampai tak sedar afif datang .
" amboi comotnya . sedap sangat ke ? " soal afif . aku kenal suara tu .
" elemek ha'ah lah kau hape tau . sibuk je . dah shuh shuh " kata aku . malas nak angkat kepala . makan dulu lagi bagus . muahahhaa .
" meh aku tolong lapkan mulut kau yang comot sangat tu . sampai ke tudong comot tu . memang macam budak budak lah kau ni jazeera " kata afif . lalu mengambil tisu didalam poket nya . lepastu mengelap semua ada kesan sos sos di muka aku . baik gak mamat ni . selepas aku mendongak . hm aku dah agak . afif !
" EEEE sibuk je . aku fikirkan sape tadi ! Eeeee baru je sape jejaka idola aku hish . kau sibuk apa tengok aku macam tu dah macam senyum kambing . menyibokkk je kan ? Ee dah lah . kau ni takyah acah alim . dah gangster gangster je lah . sibuk je ! " kata aku . afif pun berlalu pergi . merajuk ? Kesah apa aku . baik aku sambung makan .
____________________________________
Waktu balik..." eh sha sha . aku kena balik awal sebab ayah aku ambik aku ni . nanti marah pulak orang tua tu nanti . aku balik dulu lah ye . bye rasha . muah muah " kata syafi . aku mengangguk sahaja .
afif masih lagi menyimpan barang barang nya . dia tak tengok aku pun . masih merajuk ? Wekk tak gentlemen langsung . lalu berlalu pergi .
Aduh . apasal said ni asik kacau aku je . aku sorang je dalam kelas ni . tolong aku wei!
" hai sayang ku jazeera " kata said .
" kau nak apa lagi sial " kata aku . menyampah tengok muka bangla ni wei . tolong aku wei ." aku nak kau lah . mari sini sayang " said menghampiri aku . aku ingin lari dari situ tapi aku sudah di dinding tangan said sudah tidak bagi aku peluang untuk lari . aku pun menjerit .
" tolong ! Tolong ! Tolong ! " jerit aku lalu mulutku ditutup oleh said mengunakan selotep . tangan ku juga diikat . aku terkual kual . said sudah membuka seluar nya .
" woi ! Kau buat apa dengan jazeera ! " jerit afif . lalu geng geng nya memukul said . afif pula membuka ikatan dan selotep dimulut ku . aku lega wei .
" dah jum . pergi dari sini . " kata afif lalu menarik ku . dekat kain baju tu bukan tangan aku . aku masih ingat tuhan k . hahaha .
" af .. afi .. afif aku akuu trauma " kata aku lalu pengsan . aku tidak sedarkan diri lagi . sudah pitam . dunia mulai gelap .
afif pov" eh jazeera ! jazeera ! " aku mula cemas lalu aku mengangkat jazeera yang sudah pengsan . aku meletaknya dibelakang . lalu aku memecut ke rumah jazeera . emak jazeera mula cemas . tapi dia mulai lega setelah mendengar jelasan ku .
" nasib baiklah kamu selamatkan anak mak cik . kalau tak apalah terjadi nanti . kamu nak kahwin dengan anak mak cik ? " kata emak jazeera . aku terkejut lalu aku mengangguk gembira .
" mak cik serius ke ? Saya taknak sakiti hati jazeera mak cik . secara jujurnya saya memang suka jazeera dari form 1 tapi jazeera je tak suka saya mak cik . " kata aku dengan jujurnya .
" yelah nak makcik serius . laa kenapa tak cakap awal . nanti awal mak cik booking kamu jadi menantu mak cik " kata emak jazeera .
" kalau kamu serius dengan anak pak cik . lepas Spm jumpa kami kalau nak meminta restu . " kata ayah jazeera . waaa senangnya dalam hati dapat jazeera .
Jazeera pov
" aku .. Aku .. Aku kat mana ni . laa kat rumah rupenyee . eh sapa hantar aku ? Takkan ayah kot . aku balik kan van hantar . aik . pelik betul . " ujar aku .
" anak ibu dah bangun . meh minum coklat panas ni . segar sikit . " kata ibu ku . aku pelik semacam tengok ibu .
" ibu sape hanta zeera balik bu ? Setahu zeera zeera pengsan pastu tak ingat pape . sape bu ? " kata aku . sambil minum air coklat panas dibuat oleh ibu .
" afif hantarkan kamu pakai kereta tadi . tengok tengok kamu pengsan bila dia gedung kamu . lepastu dia jelaskan lah apa yang terjadi . pada awal nya memang ibu dan ayah terkejut bila dia selamatkan kamu itu yang buat kami rasa selamat . nasib baiklah kamu selamat . kalau tak . tak tahu lah macam mana muka ibu dan ayah . tak tahu letak kat mana " kata ibu ku . aku tersedak minum air . mana taknya si mamat tu gedung aku . masha allah . komfom dia tertengok muka aku lelama . aduihh .
" afif yang hantarkan zeera ke bu ? Ibu serius ? " ujar aku lalu memandang ibu dengan serius .
" ya allah . afif lah yang hantar kamu . takpercaya pulak budak ni . " kata ibu ku .
" eh yelah zeera percaya bu " kata aku lalu sambung minum air coklat .
[ skip ]
01278973640 : assalamualaikum jazeera , kau dah okey ke ?
Eh sapa tetiba yang WhatsApp aku ni . nombor pun aku tak kenal . ( aurthor no. Ni hanya rekaan semata mata . hoho )
erarasha: waalaikumsalam . sapa ni ?
01278973640 : aku ni afif . aku dapat no. Kau dari ibu kau . so aku nanti takpayah lah risau kau. Sebab no. Kau aku dah ada muahahahaha
erarasha : eeee apa kau ni perasan . aku okeylah . dahlah aku nak tidur . bye assalamualaikum
01278973640 : laa baru je nak memanja dengan kau . takpe ah . esok jumpa bye sayang waalaikumsalam ❤ ✔✔
Eeee apa ni ada emoji love lak . mengada mamat ni . geli aku . baik aku tidur . dapat restkan kepala ni .
+++tbc
YOU ARE READING
Ms Ketua Tingkatan Vs Mr Gangster
Teen FictionMuhammad afif Muazzam ialah ketua gangster di Smk Asajaya, Jazeera Rasha pula ketua tingkatan di kelas 5 mawar. mereka ialah satu kelas. Afif sentiasa membuat perangai bila ketiadaan cikgu. Jazeera pula jadi mangsa gurau nya. setelah lama kelamaa...