" kau pahal cari pasal dengan jazeera dengan afif . aku cakap lepas sekolah tadi kan ?! " jerit derisha kepada said . said hanya menunduk .
" a..aku mana ada cari pasal dengan diaorang aku cuma pandang jazeera je . " gagap said . derisha mendengus kasar.
" kalau kau pandang jazeera . apahal afif tumbuk kau macam tu sekali " soalan logik derisha . said hanya menundukkan kepala sahaja.
" jawablah soalan aku! Yang kau pandang lantai tu buat apa ! Pandang aku bukan lantai! " jerit derisha , said mengangkat kepalanya . mata derisha terbuntang kerana melihat muka said terlalu teruk .
" aku cakap bukan bukan dengan dia , sebab tu lah . tapi aku takkacau pakai tangan " kata said yang ingin mempertahankan dirinya . mata derisha terbuntang besar lalu menampar said .
" kalau kau kacau dan hancurkan plan lagi sekali . siap kau ! " jerit derisha lalu beredar dari belakang sekolah . said hanya tegamam dan menahan geram sahaja.
Ada seseorang mencuri dengar perbualan mereka.
[Skip]
Cikgu nisha aka doraemon kontot .cikgu nisha subject sn . selesai sahaja mengucap selamat pagi . kami semua duduk . cikgu nisha mula memberi latihan . jazeera hairan kenapa cikgu nisha tak ajar ?
" kamu semua buat latihan sn 27 hingga 30 ya ? Ada persoalan ? " kata cikgu nisha dengan lemah . jazeera mengangkat tangannya .
" ye jazeera ? " soal cikgu nisha
" kenapa cikgu tak ajar ? " soal jazeera pula . afif ? Cuma memandang nya sahaja .
" cikgu dah berbadan dua sebab tulah lemah sikit ni hehe " kata cikgu nisha . jazeera hanya tersenyum manis sahaja dan mula duduk .
"Cikgu ! Kalau dah beranak nanti kita orang nak tengok anak cikgu . comel tak macam mak dia hahahahaha " kata seorang pelajar yang bernama nik danish . pelajar nakal ? Bolehlah . cikgu nisha hanya ketawa sahaja .
" eera , macam mana buat ni . aku tak faham lah tolong aku " soal afif dengan memegang kepalanya.
Eh ? Sama tempat duduk ? Ok author flashback kan .
Flashback ..
Semasa ingin pergi ke kelas jazeera tidak melepaskan lepasannya dari baju afif . sudah konyok baju afif dia tak kisah janji dia tidak bertemu lagi dengan said .
Afif hanya tersenyum sahaja kerana dia dengan jazeera taklama lagi hm em em .
" afif " panggil lembut jazeera . afif hanya menundukkan dirinya . maklumlah bakal isteri dia ni pendek tinggi siku dia . dia sendiri tinggi aras pintu . fuh tingginya . dapat lah dia membuli jazeera hahaha
" ye apa ? " soal afif dengan senyumannya . pipi jazeera merona merah .
" aku duduk sebelah kau boleh ? Suruh andrian duduk tempat sebelah syafi . please ? I need you aku takut " kata jazeera sambil menunduk dirinya. Afif hanya ketawa sahaja .
" ala kenapa takut sangat ni ? Kat kelas tak ada apa apa lah . kau kan ketua kelas janganlah penakut sangat sayang ui " kata afif sambil mencuit hidung jazeera . allahu haram !
" ala nak jugak . please !!! Please please please ! " rengek jazeera seperti budak kecil . afif hanya ketawa sahaja .
" yelah yelah . eh comel lah kau ni hahaha ok jom " kata afif dengan lembutnya . jazeera mula senyum . ala seronok la tu hahaha .
End flashback ..
" oh yang ni , kau baca je betul betul nanti kau faham " kata jazeera . afif masih menggaru kepalanya
" baca ? Dah berapa kali aku ulang baca ni masih takfaham tau " kata afif yang sudah mula menyerah .
" ala ok macam ni , kau tarik nafas hembus nafas " kata jazeera sambil membuat gayanya sekali . afif pun mengikutnya .
" dah lega ? Ok cuba kau baca dia betul betul apayang dia nak ungkapkan " kata jazeera lagi . afif mula senyum .
" ok faham . thanks sayang ! I love you " kata afif membuat pipi jazeera merona merah . afif memandangnya lagi
" eh dia blushing lah hahaha " gurau afif . jazeera memukulnya .
" nak sweet bukan dekat sini . menyampah " jerit aorelia sedari tadi. Jazeera mula menjeling . apa yang dia takpuas hati jazeera memang taktahu .
" eh minah tahelelet ? Kau ni apasal tak puas hati dengan awek aku do ? " jerit afif pula . aorelia ketawa bersama geng nya .
" awek kau ? Hahaha ! Awek kau ? Memang salah pilih do kau " kata aorelia . afif hairan
" salah pilih apa sial ? Ke kau yang buta hahahaha " bengang afif . dia tidak suka jazeera diperlekehkan.
" awek kau tu bohsia ! Semua laki pernah buat kat dia . tu kau tak tahu ! Hahaha . semalam dia pergi pub tah dengan jantan mana tah menari macam sial " kata sinis dari aorelia . jazeera mula berkaca mata ' ya allah bila masa pulak aku pergi pub semalam ' getus hatinya . afif mula mengangkat dirinya menghampiri aorelia
" kau ! Jangan fitnah dia macam macam sebab . soon she will be my wife . so watch out your stupid mouth sondal " kata afif . aorelia hanya menepuk tangannya
Jazeera sudah keluar dari kelas . tedahulu sudah meminta izin gurunya . afif ingin mengejar tetapi dihalang gurunya .
" puas hati kau hina kawan aku ? Puas ?! Kau dengar sini eh manusia takde hati , jazeera tu sahabat aku dari tahun 1 . tahun 1 wei aku kenal sangat perangai dia dari kau . kau kenal dia bila ?! Aku tanya kau . kau kenal dia bila ! Baru form1 kan ? Aku tahu , kau tak puas hati dengan dia sebab GELARAN KETUA KELAS . kau musuh dengan dia , sebab tu baik takpayah . perangai kau mohon pergi mampus ! Kau lah betina bohsia menari dekat pub tu tapi kau salahkan jazeera . kau memang sial ! " marah syafi yang airmatanya mula mengalir tanpa sedar . cikgu nisha sudah menjerit .aorelia hanya tergamam , hilang kata kata .
" eh sudah ! Apa gaduh gaduh ni ! Tahun ni tahun terakhir kamu bersekolah dekat sini tau ! Cikgu harap kamu cepatlah berubah jangan jadi macam ni . jangan malukan cikgu ! " marah cikgu nisha . andrian meleraikan pergaduhan antara syafi dan aorelia .
Waktu rehat..
Afif berlari dari kelas ingin mencari jazeera . syafi berlari ke arah afif .
" weh afif , jum aku teman kau cari jazeera " kata syafi . andrian mengikutinya .
" haa yelah jum " kata afif .
" ya allah mana jazeera ni " kata afif lagi yang masih mencari jazeera .
Matanya meliar mencari jazeera . jazeera hilang ?!" tu dia kat sana wei cepat cepat ! " jerit andrian lalu menuju ke arah belakang sekolah .
" ya allah jazeera kenapa ni ! " jerit afif kepada jazeera yang keadaan separa sedar . jazeera memandang nya .
" afif..af..afif.. Aku sayang kau " kata jazeera lalu pengsan dipangkuan afif .
" ya allah jazeera ! " jerit syafi sambil menangis teresak esak . andrian memujuknya.
*apa diantara syafi dan andrian ? Ada hubungan ? Nanti anum buat chap diaorang .
* kenapa jazeera macam tu ? Nak tauk vote 20 dulu . heheks
* sorry fr typo guys ! Iloveyou !Amacam ini chap ? Chap 13 soon . lepas pt3 or masa anum bosan . hm anum busy dengan pt3 gak hm . esok da sekolah la guys huaaa ocan hehe .
YOU ARE READING
Ms Ketua Tingkatan Vs Mr Gangster
Teen FictionMuhammad afif Muazzam ialah ketua gangster di Smk Asajaya, Jazeera Rasha pula ketua tingkatan di kelas 5 mawar. mereka ialah satu kelas. Afif sentiasa membuat perangai bila ketiadaan cikgu. Jazeera pula jadi mangsa gurau nya. setelah lama kelamaa...