Part 4

365 19 1
                                    

" eee gara gara afif lah ni . dah lewat dah . eh jap ? aku dah tutup pintu kereta afif tak eh ? ala lupakan je . ni sekarang ni aku dah lewat sesangat . urgh ! " rungut jazeera . 

afif POV

" eyh budak ni . keluar bukannya nak tutup balik pintu tu . aku sumbat kang budak tu nanti . esh . nasib sayang kalau tak dah lama kelaut . " marah aku . weyh ? sapa takmarah ? haha . 

" amboi bos . sampai marah princess bos tu . dah kenapa bos .  hahahaha . " perli carlos . 

" amboi kau perli bos . kang bos sumbat kau dalam jamban baru tau . " kata steve . 

" dah lah wei , kau tengokmuka bos tu . bengang tu . makin marah bos nanti . " sampuk andrian pula .

" amboi kau perli aku eh carlos ? muka kau tu , geram aku bhai dahlah besepah macam monyet . ey geram lah bodoh . " kata aku  . ala bengang nya aku . 

" lek bos lek . takbaik marah marah nanti muka cepat tua , tu aa dah berkedut . " usik carlos lagi . 

" ee kau ni en memang nak kena . " aku menghampiri carlos dengan segenggam buku lima . 

" sory sory bos . bos kenapa kecik hati cepat sangat ? selalunya bila aku buat lawak bodo tahap babi takkecik hati . " ujar carlos dengan hairan sambil menutup muka kerana takut aku pukul dia . 

" ni haa puteri aku , lama sangat bersiap . so , aku marah lah . kau bayangkan lama tau aku tunggu dia . sampai berpeluh . kau rasa ? " kata aku , aku hairan apasal diaorang ternganga . 

" yang korang apasal do terngaga ? nanti lalat masok padan muka . " soal aku dengan hairan , iyelahkan . aku cakap takde respon . urgh . 

" bos ? kat rumah jazeera ? wow bos amacam macam mana dia komfirm tak bertudung . " soal steve . muka aku merah bakhang . sapa tak marah do ? 

" yang kau cakap pasal tu apahal sial ? kau ee , member ~ " kata aku dengan ilek . 

" dahlah jom gi kelas . lewat sangat dah ni . " kata andrian . 

NOBODY POV 

sesudah sampai di kelas . jazeera sudah membuatmuka . ' buat perangai dah dia ni ' getus hati afif . 

" kau pergi mana . apasal datang lewat ? " soal jazeera . andrian , steve & carlos hanya menahan ketawa sahaja melihat gelagat jazeera . jazeera perasankannya. 

" yang korang gelakkan apa ! sibuk je . pergi dudok sana ! " kata jerit jazeera . mereka bergegas lari kerana takut . 

" kau sibuk apa aku lewat ? " soal afif . 

" sibuk ? sukahati akulah . aku ketua kelas jaga kelas . kau ? pangkat gangster ? takde kelas lah wei . dah pergi duduk sana lah urgh ! " kata jazeera dengan nada menyindir . memang menyindir pun . 

" setakat ketua kelas ? haktuih . pergi mam ... " kata afif hanya separuh kerana cikgu sudah memasuki kelas . 

" apa kecoh kecoh ni sampai ketawa ni ? apa dah jadi ? " soal cikgu sani .

" ni ada dua pasangan gaduh taktahu yang kita orang dah ketawa besar . entah pekak kot telinga tu . " kata aorelia . ' urgh sibuknya minah ni ' getus hati jazeera . 

" ala kau sibuk asal do ? suka hati kitaorang lah . takpayah jaga tepi kain orang sedangkan kain kau tu takterjaga . gro sana sini . kau geisha versi malaysia eh ? " kata bengang afif . jazeera hanya ketawa sahaja . 

" kau ketawa apahal ? suka lah tu kena back up . " kata aorelia . jazeera hanya menjuihkan bibirnya dan mata keatas . afif hanya senyun tengok gelagat budak kecik si jazeera . 

" dah lah tu . dah form 5 . tak malu masih bergaduh . " kata cikgu sani . 

" haah lah , kan cikgu kan ? " sampuk jazeera . 

" eh kamu tu sama jugak . dahlah macam budak kecik buat camtu . " kata cikgu sani . semua gelak ketawa , jazeera hanya menahan malu . afif ? senyum melihat jazeera . 

" dah semua belajar ! " kata cikgu sani yang mulai garang , ganas & bengis . tapi hati baik . 

+tbc



Ms Ketua Tingkatan Vs Mr GangsterWhere stories live. Discover now