" yang ibu balik awal sangat ni kenapa bukan ibu cakap esok ke nak balik sini " kata jazeera lagi. Afif hanya seperti orang halimunan." ibu balik hari ni sebab nak cepatkan pernikahan kamu dengan afif . so , kemas sekarang . nak tengok butik hasna . mana tahu ada pilihan baik untuk kamu . " kata ibu jazeera. Afif lagi sekali seperti halimunan.
" yang kau tercongong sini pahal . angkatlah ey " jerit jazeera . afif mengakur sahaja .
' siap kau malam pertama nanti ' getus hati afif yang menahan sabar . ibu jazeera hanya mengeleng kepala sahaja melihat gelagat jazeera .
" zeera suruh syafi lah temankan zeera , ibu jangan risaulah . ish " alasan jazeera tetiba muncul didalam mindanya.
" syafi syafi syafi " mimik afif. Jazeera mengerling ke arah afif yang tiba tiba sahaja mengajuk dia .
" kau pahal ish sibuk je . balik ah . " amarah jazeera kepada afif. Afif tidak berganjak." ish kamu ni halau afif kenapa . dia kan sebahagian keluarga kit juga . jangan nak mengada . kemas sekarang" kata ibunya . jazeera hanya mengakur sahaja. Afif hanya tergelak kecil kerana jazeera dimarahi oleh ibunya. Jazeera menjelin tajam ke arah afif yang dari tadi ketawa.
" sibuk je ketawa ish" rajuk jazeera, jazeera berlari ke anak tangga dengan laju. Nasib tak terpelecok.
" afif ? Kamu ni dah mandi ke apa ? Sebab ibu tengok rambut kamu tu serabai " soal ibu jazeera dengan hairan. Afif sudah beliakan matanya.
" em.. Er. Ibu afif belum mandi hehe " kata afif dengan tergagap.
" hm patutlah bau semacam. Dah g mandi sana " kata ibu jazeera dengan selamber ." er. Ibu baju afif belum sampai lagi. Afif suruh kawan afif g ambil . hehe " kata afif yang mengaru kepala yang tidak gatal.
" eh yelah yelah " kata ibu dengan mengeleng geleng kan kepala." ibu afif nak pergi keluar kejap nak call kawan " pamit afif. Sesudah diluar rumah jazeera afif menelefon kawannya andrian.
" hello " sapa afif dengan bengang.
" aaa hello bos " kata andrian dengan tergagap.
" barang baju aku mana ? Asal korang lembab sangat ey ! " jerit kecil afif.
" kita orang taktahu nak ambil mana satu baju bos. Sebab banyak sangat mengalahkan pompuan la. " kata andrian. Afif menghentak sedikit kepala nya menggunakan tangan." ey ambil je baju aku selalu jumpa ngan korang ! Lembab la eyyy nasib member " kata afif dengan menenangkan dirinya.
" cepat sikit !" kata afif lagi.
" baik baik bos . kejap lagi kita orang sampai. Bawak berapa baju?" soal andrian ." banyak " jawab afif.
" okey beres , yang bos lama sangat bermalam kat sana buat apa ?" soal andrian dengan hairan." aku kena jaga jazeera lah , sebab sejak dua menjak ni dia asyik kena kacau je . taktahu pulak kenapa . si Said tu. Aku nak korang perhati kan dia. Dia tu asyik kacau jazeera je. Buat benda tak senonoh pulak tu. Geram pulak aku. " kata afif dengan bengang.
" oh tu tak jadi masalah bos , kita orang akan tahu siapa dalang dia. Bos takpayah risau " kata andrian. Afif hanya menghela nafas lega.
" baiklah. Cepat sikit ambil baju tu. Ibu jazeera nak ajak aku pergi butik " kata afif .
" ok bos otw ni " kata andrian .
" ok " afif meletak panggilan itu.
....
" em macam mana ni wei " kata andrian dengan steve & carlos . kerana dia orang bukan islam taktahu macam mana nak mulakan .
" ish kau cakap hello dahlah . kalau tak ketuk pintu tu " kata carlos . idea carlos tiba tiba pandai pulak .
" ish kalau aku malu siap kau eh " kata andrian dengan menjeling
YOU ARE READING
Ms Ketua Tingkatan Vs Mr Gangster
Roman pour AdolescentsMuhammad afif Muazzam ialah ketua gangster di Smk Asajaya, Jazeera Rasha pula ketua tingkatan di kelas 5 mawar. mereka ialah satu kelas. Afif sentiasa membuat perangai bila ketiadaan cikgu. Jazeera pula jadi mangsa gurau nya. setelah lama kelamaa...