Part 5

353 18 2
                                    

" hai afif ! you buat apa kat sini . tunggu sape . u tunggu i eh ? " tegur derisha . afif hanya membuat muka meluat ' sapa jugak nak tunggu dia . aku tunggu jazeera sorry to say lah ' getus hati afif . 

" you ? you ? hello ? " tangan derisha melambai lambai dihadapan muka afif . afif hanya duduk memandangkan ke tempat lain . . . . . . 

jazeera pov 

" baiklah cikgu , besok saya menyuruh sekelas mengemas kelas . itu sahaja ke cikgu ? " soal aku kepada cikgu . 

" ya , itu sahaja eera . ni ayah kamu tak marah ke balik lewat ? " kata cikgu shamsiah . 

" oh takpe cikgu ada orang jemput saya . takpelah tu dia sanggup tunggu . " kata aku dengan penuh senyuman FAKE . 

"baiklaah cikgu balik dulu . assalamualaikum eera " kata cikgu shamsiah . 

" ok waalaikumsalam cikgu , hati hati " kata aku . 

nobody pov

sesudah mengemas barang di dalam bilik guru , jazeera sudah berjalan jalan di koridor sekolah . Dan dia ternampak . afif & derisha bermesra . tetapi sebenarnya tidak . derisha hanya sengaja buat buat manja kepada afif . jazeera menghampiri mereka .  

" oh wow pasangan sweet . alalala asal terkejut ni ? kacau daun eh ? " kata jazeera dengan secara tiba tiba . afif dan derisha terperanjat akan kehadiran jazeera . 

" eh jazeera ! a..aku.. takde buat apa apa . derisha yang terhegeh hegeh kat aku . aku tak layan pompuan lain selain kau ra . a..ak..aku sayang kau ra . " rayu afif dengan mengeluarkan air mata . jazeera hanya membuat muka tiada perasaan . 

"aku call ayah aku jelah . kau bersweetlah dengan derisha . aku tak kisah pun . and aku benci kau forever . takpayah suka aku lah eh ? oklah bye " kata kata jazeera membuat afif merasa bersalah kerana dia tahu jazeera suka dia tetapi jazeera tidak mahu meluahkan kepadanya . 

derisha hanya senyum kemenangan . kerana dia ingin terkejar kejarkan lelaki seperti muhammad afif muazzam . afif sudah bengang lalumula menolak derisha . dan afif mula bersuara . 

" kau suka lah kan ? bila jazeera dah pergi buat buat muka kemenangan . kau sapesial . benci aku tengok . mohon bla dari sini . ish ! menyusahkan ! " berang afif kepada derisha .

" i suka you dari f2 afif . i ada hati kat you . please ? i love you muhammad afif muazzam . " pujuk derisha . 

" so ? takde kena mengena dengan aku kan ?  pergi sana ! benci aku tengok kau sial ! " marah afif . lalu dia mengejar jazeera . derisha pula secara tiba tiba senyum seorang diri . 

" kau tunggu jelah ya sayangku afif " ujar derisha dengan senyuman . 



+tbc 

Ms Ketua Tingkatan Vs Mr GangsterWhere stories live. Discover now