part 13

402 27 15
                                    

Dibilik rehat, hanya jazeera dan afif sahaja didalam bilik itu . syafi dan andrian sudah berada didalam kelas untuk memulakan pelajaran.

Jarijari jazeera bergerak, afif cepat cepat menghampirinya.

" jazeera ? Jazeera okey ? " soal lembut afif. Jazeera hanya tersenyum.

" okey " kata jazeera lalu memeluk afif , lantas afif mengelak. Jazeera juga baru teringatkan mahram .

" sorry hehe " kata jazeera lagi . sempat pulak nak bergurau .

" haha takpe . jazeera nak makan ? Aku boleh tolong belikan makanan untuk kau. Muka kau pucat sangat ni . kau makan eh ? Jap aku ambil air untuk kau dulu " kata afif lalu mengambil cawan dan menuang air didalamnya. Dia memberi air itu kepadanya.

" aku pergi dulu eh " kata afif. Belum sempat jazeera minum air laju sahaja dia meletakkan cawannya disebelah lalu . jazeera laju mengeleng dan lantas menerkam baju afif lalu dekatkannya .

" kenapa ni sayang " soal afif . kasihan pula melihat jazeera trauma begitu sekali.

" jangan pergi , aku takut . kau panggillah budak lepastu suruh budak tu panggil kawan kau. Jangan tinggal aku. Aku takutlah. Pastu suruh dia beli mee keuh tiaw banyak pastu ayam goreng crispy banyak. Aku lapa ehehe " kata jazeera ketawa dihujungnya kerana sempat dia loyar burok dengan afif . afif menggeleng dan senyum.

" haaa yelah yelah. Jap eh" kata afif lalu berlalu pergi. Jazeera mengambil semula cawannya tadi.

Afif menguak pintu . lalu dia memnggil budak yang lalu lalng di hadapan klinik .

Afif melihat ada seorang budak perempuan ingin melimpas dihadapan klinik .

" hey " sapa afif . budak perempuan itu berpaling alu senyum kepadanya . afif hanya senyum kembali .

" hai . nak apa ? Boleh saya bantu awak ? " kata budak perempuan itu. Nama dinametag nya ialah darwisya .

" boleh awak panggil kawan saya di kelas ? Saya emergency . " kata afif . darwisya sedari tadi hanya senyum kepadanya . gila.

" boleh . kelas apa ya ? " kata darwisya .

" 5 mawar . nama dia andrian dan syafi " kata afif . darwisya hanya mengangguk.

" eh abang . " belum sempat afif memasuki bilik itu dipanggil lagi .

" ye saya ? " soal afif dengan nada malas .

" abang mintak number phone boleh ? " soal darwisya .

" nak buat apa ye ? " kata afif .

" nak call abang la nanti hehe " kata darwisya yang mula menggedik . jazeera hanya memasang telinga . mulai panas . nak tak nak panggil afif la jawabnya.

" sayang! Lama lagi ke " jerit jazeera . jeles le tu .

" haaaa okey okey sayang . maaf ya dik , gf abang marah nanti hehe . aaa panggil kawan abang tau " kata afif lagi . haaa takut bini . wajah darwisya mula mencuka . afif laju sahaja memasuki dalam bilik .

" ish dah kena kebas rupanya " kata darwisya lalu berlalu pergi ke 5 mawar .

" amboi . dengan sapa kau cakap tadi " amarah jazeera . afif hanya tersengih macam kerang busuk .

"Dah pahal tersengih macam kambing . ingat handsome ? " kata jazeera sambil menjeling .

" kau jeles kan " kata afif . pipi jazeera hanya merona merah . jazeera tidak mampu mengatakan bahawa dia memang ada hati dengan afif . tetapi dia hanya memendamkan rasa hatinya .

" takdelah aku tak jealous lah . kau ni memandai je lebih . " jazeera hanya tersipu malu .

pintu diketuk perlahan . syafi dan andrian memasuki klinik tersebut .

" asal panggil ?" soal andrian dengam cemas , syafi hanya menangguk kepala sahaja sementara itu syafi menghampiri sahabat karibnya , jazeera .

" ni haa jazeera lapar , dia tak kasi aku keluar sebab takut agaknya haa sebab tu lah panggil korang tolong belikan makanan untuk dia untuk aku sekali . aku tak makan tau dari tadi kasian kat aku sikit . " kata afif dengan nada comel dihadapan andrian . syafi dan jazeera hanya ketawa .

" apa ni ingat aku cair ka ? " kata andrian dengan nada geli geleman .

" ala kau beli jelah , aku dan jazeera lapar ni . nah duit " kata afif sebentar tadi . syafi hanya mengekoti andrian . jazeera hanya memandang mereka sehingga mereka keluar dan menutup pintu klinik .

" comel lah dorang kalau bersama " kata jazeera dengan afif yang sedang memandangnya . afif hanya tersenyum .

" memang pun eera , aku dah cakap dengan andrian p pikat dia . andrian memang suka dia tapi aku suruh dia masuk islam sebab allah je dulu . baru dia p pikat syafi " kata afif dengan lancarnya . jazeera memandangnya dengan dalam . lalu tersenyum .

" baiknya kau . insha allah andrian akan masuk islam " kata jazeera . afif hanya tersenyum memandang wajah jazeera yang pucat .

(skip) 

" so , sekarang ni aku nak kau buat apa yang aku suruh kau buat . aku taknak benda ni sia sia lagi . kau faham tak ? aku nak afif kau pulak jazeera " kata derisha sebentar tadi . said hanya mengangguk apa yang diperkatakan tadi .

jazeera yang baru sahaja keluar dari bilik guru sudah ditarik ke stor sukan .

" apa ni ! siapa kau !? " jerit jazeera dengan cemasnya . said yang wajah tersembunyi tersenyum menggoda melihatnya .

" kau tak perlu tau aku sedangkan kau memang tahu aku " kata goda said sambil mengusap pipi lembut jazeera .

afif pov 

" wuish lega nya , eh lama gila jazeera ni " kata afif selepas ke tandas dan duduk seperti biasa untuk menunggu jazeera keluar dari bilik guru .

tiba tiba , terdengar ada seseorang jerit dari bilik stor sukan . afif bergegas ke sana .

dan terkejut .

nobody pov

Dengan separa bogel , afif mula menghentak kepala said menggunakan kayu hoki . jazeera yang separa sedar mula menangis sepenuh kerana jazeera sudah separa bogel .

dengan pantasnya afif membuka bajunya dan mula menggendung jazeera ke kereta untuk balik ke rumah .

jazeera mula tidak stabil dan terlampau trauma .

" afif " panggil jazeera teresak esak . afif yang sudah bersinglet dan cemas mula memandang jazeera .

" ye eera . kau okey ? aku bawa kau balik rumah jangan risau kau okey . lepasni kita ambik school home je . takpayah dah ke sekolah " kata afif lagi . jazeera mula menangguk dan pengsan .








HAI ! LAMA ANUM TAK MUNCUL EN ? HAHAHA AWW YE YE ANUM BUAT SEDAYA UPAYA . NI KALAU TAK BEST BOLEH JE KOMEN APA APA . IDEA KOSONG SDH EM . AND I MISS MY OLD WATTPADERS READER ! ENJOY IT . 💙

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ms Ketua Tingkatan Vs Mr GangsterWhere stories live. Discover now