" jazeera ! tunggu lah . jangan kau buat aku macam ni . " jerit afif lantas mengenggam tangan jazeera .
" kau pahal pegang pegang tangan aku . kau lepas kalau tak " belum habis jazeera menghabiskan ayatnya afif menyampuk
" kalau tak ? kalau tak apa . " makin erat afif menggengam tangan jazeera .
" sakitlah bodoh . kalau kau tak lepas , aku cakap kat ayah . " kata jazeera , afif hanya membuat muka selumber sahaja .
" cakap lah , tak takut . dah jangan mengada masuk dalam kereta jum . " kata afif lalu menarik tangan jazeera . jazeera hanya akur sahaja kata afif .
[skip]
" dah sampai , nanti aku Whatsapp kau sekejap . " kata afif lalu meninggalkan jazeera hadapan rumah . jazeera hanya menjeling .
" assalamualaikum ibu, ayah ! urgh , benci betul lah dengan afif tu . eee " kata jazeera dengan nada geram . jazeera hairan mana pergi ibu dan ayahnya .
jazeera pergi ke atas dan memasuki bilik untuk bersihkan diri .
Afif pov
' asal aku tak sedap hati eh . tiba tiba je , lepas hantar jazeera dah tak sedap hati . cepat cepat lah mandi . aku nak mesej sekejap dengan jazeera . eh tak tak . aku mesti pergi ke rumah jazeera . senang sikit . tunggu depan pun takpe lah . ' ujar hati aku .
" ish apalah jazeera buat sekarang ? risau pulak aku . aku confirm ibu ayah dia belum sampai . " ujar aku lagi .
" eh fif , kamu nak pergi mana ? " soal mak dengan hairan
" nak pergi rumah jazeera , risau . " kata aku .
" kalau takde pape , balik . nanti mak sediakan makanan kamu bila kamu dah balik nanti . lagi satu , jagakan menantu mak ." kata mak . aku sempat ketawa . haih time macam ni lah sempat ketawa .
" ok mak , pergi dulu ya . " lantas aku menyalam tangan maklalu mengambil kunci kereta di atas almari .
Nobody Pov
kereta afif meninggalkan perkarangan halamanya , afif memecut ke rumah jazeera .
[skip]
*bunyi pasu rumah pecah* " ibu ? ibu eh ? ayah ? ayah ke ? " jerit jazeera .
* call afifsewel * " afif kau datang sini jap . aku takut ah ! cepat lah " kata jazeera dengan ketakutan .
" aku otw kat rumah kau lah ni . jangan takut . aku dah nak sampai ni . " kata afif
" cepat sikit aku kat dalam bilik ni ! cepat sikit please ! " jerit kecil jazeera dengan suara tangisan kecilnya .
" ok ok dah sampai ni . letak call ! " jerit afif .
afif menendang pintu , bergegas pergi ke bilik jazeera . seperti ada orang memcah masuk bilik jazeera . lantas afif menumbuk orang itu lalu membuka sarung muka rupanya said .
" aku dah agak ! kau lagi rupanya ! aku ! nak ! kau ! pergi dari sini ! " bertalu talu afif menumbuk muka said .
" b..ba..baik , aku pergi dari sini " said lari lintang pukang .
jazeera buka pintu lalu memeluk afif . " kau asal lama sangat fif ! aku takutlah bodoh ! " marah sambil memeluk dan meutup mata . afif hanya tersenyum sahaja .
" atleast kau dah selamat kan ? " kata afif dengan senyuman dan menjungkitkan keningnya .
" ish kau ingat aku cair ? " kata jazeera dengan menjelin. afif hanya ketawa sahaja .
" amboi kau datang datang peluk aku . tudung mana tudung . " kata afif dengan memuncungkan mulut .
" eh hehe , kau boleh tengokkan . hehe " kata jazeera .
" eh eh eh , kiranya aku special lah ni ? hahaha " kata afif dengan mengoda .
" ha'ah , oh ya pasal petang tadi aku minta maaf . yelah aku jealous . " kata jazeera .
" emm , aku dah agak dah . kau memang jealous . hm boleh tak tukar sikit " kata afif .
" hehe , kau kawan rapat aku tau . hm aku taulah kita selalu bergaduh , tapi start aku kena kacau kat sekolah tu , kita start rapat hm . hm ? tukar apa do ? " kata jazeera .
" tukar bahasa Aku Kau jadi Awak Saya . aku macam eh salah , saya macam tak eloklah cakap aku kau kat awak . sebab hm sebab " kata afif jazeera mula menyampuk .
" sebab apa ? eyyy lama betullah respon " kata jazeera .
" sebab saya suka awak dari form 1 ! " kata afif dengan laju .
tbc; apa respon jazeera ?
YOU ARE READING
Ms Ketua Tingkatan Vs Mr Gangster
TienerfictieMuhammad afif Muazzam ialah ketua gangster di Smk Asajaya, Jazeera Rasha pula ketua tingkatan di kelas 5 mawar. mereka ialah satu kelas. Afif sentiasa membuat perangai bila ketiadaan cikgu. Jazeera pula jadi mangsa gurau nya. setelah lama kelamaa...