CHAPTER TWO
"Hey budak tak guna". Nick berpaling ke belakang..
Dia melihat 4 susuk tubuh berdiri di hadapannya dengan pandangan puas hati. "Kau nak apa lagi?"soal Nick. Melisha buat muka smirk.. "Nak apa kau kata.. ok aku bgitau. Aku saja nak kenakan kau, bodoh". Yang lain hanya ketawa.
Selepas puas ketawakan Nick mereka berlalu pergi. Banyak mata memandang melihat drama tak berbayar. (Ceh! Haha)
Reyo berlari anak ke arah Nick bila melihat keadaannya yang luka dan baju yang kotor. "Hei apa yang berlaku" soalnya. "Mereka kacau kau lagi ke?". Nick hanya diam seribu bahasa. Reyo mengeluh berat apabila tiada respon dari Nick.
//Di Rumah//
Puan Dory sedang memasak apabila terdengar ketukan di pintu. Dia lantas bergegas ke arah pintu lalu membukanya. "Eh Nick kenapa dengan kau? Apa yang terjadi?"
Nick pov
"Eh Nick kenapa dengan kau? Apa yang terjadi?" Soal mama. Aku hanya diam seribu bahasa. "Beritahu mama. Jangan sembunyikan" desaknya lagi. Aku menarik nafas dalam2. "Aku tersadung batu tadi.. pasal tu baju kotor tangan luka..".. "Dan knapa baju kau brtukar warna merah?".. "aku tak sengaja tertumpahkan air sirap di kantin tadi" dalihku..
Mama lantas diam mendengar penjelasanku. Aku tak pasti dia percaya ke tak. Aku cuma nak dia tak tahu hal sebenar. Aku tak dpt bayangkan jika mama tahu aku dibuli.
//keesokan pagi//
//7:45 a.m.//Nick keluar dari bilik guru dengan membawa beberapa buah buku untuk dikembalikan kepada rakan2 sekelasnya apabila mendapat arahan daripada Mrs Johanna.
Tanpa disedari ada 4 oh bukan 8 biji mata sedang mengintai dia di sebalik bangunan kelas 3 Bersih. Baru sahaja Nick ingin berpaling jalan ke kanan arah kelasnya, seseorang menolaknya membuatkan Nick terdorong ke depan. Buku2 jatuh bersepah di lantai.
"Opss sorry ye. Aku tergesa-gesa tadi. Tak sengaja pula terlanggar kau" kata Lisa dengan senyuman sinis. Yang lain mentertawakan dia. "Takpe aku maafkan" kata Nick. "Hey siapa yg nak minta maaf kat kau. Sry sikit ye. Tak guna!" Tengking Melisha a.k.a the leader of babun group.. (haha)
Nick diam sambil tangannnya memungut buku2 yg bersepah lalu masuk ke dalam kelasnya. "Woi budak. Apa yg kau dah lakukan dengan buku kami hah. Dah kotor!" Herdik Kai ketua kelas.. "maaf aku tergelincir tadi". "Banyak lah kau punya maaf. Tak guna" marah Joshve.
Nick tak berkata apa2 lagi hanya berlalu pergi ke arah kerusinya. Dia membuka buku lalu membaca isi kandungannya. Keadaan kelas bagaikan pasar ikan. Tak lama kemudian Mr Premier masuk dan keadaan senyap seketika.
"Selamat pagi Sir!" Ucapan selamat pagi dilaungkan. "Selamat pagi, duduk"arahnya. "Baiklah hari ni kita belajar tentang topik Logarithma"tambahnya lagi. Mr Premier ni ajar Mathematic. Aku hanya tumpukan perhatian.
//ringgg!//
Nick pov
Aku berjalan seorang ke kantin. Aku langsung tak nampak kelibat Reyo hari ni. Dia sakit kot? Gumamku. Selepas membeli sebungkus nasi lemak dan sebotol mineral, aku berjalan menuju ke taman Sains tempat aku melepak.
Tanpa disedari aku disiram air membuatkan baju ku basah. Aku melihat ke arah si pelaku yang sedang berlalu pergi.
To be continued...
Srry meet at next chap..
@No_Namex01
YOU ARE READING
YOUNG BLOOD
Fanfiction©NICK ©MELISHA ©ANN ©ABBY ©LISA ©REYO INTRODUCE ©NICK > nerd dan pintar ©MELISHA > cantik dan pintar namun suka membuli Nick ©ANN > rajin dan rakan Melisha ©ABBY > kaki ejek dan rakan Melisha ©LISA > mulut murai dan kawan Melisha ©REYO > rakan setia...