YOUNG BLOOD

2 0 1
                                    

CHAPTER FOUR

//Sabtu 9:40 a.m//

Melisha berdiri dekat sebuah pohon yang berdaun lebat. Sekejap toleh ke kiri, sekejap toleh ke kanan. Dari raut wajahnya menunjukkan dia sedang menunggu sesuatu. Tak lama kemudian matanya menangkap kelibat 3 susuk tubuh menghampirinya. Dia memasamkan muka.

"Hah better you all explain knapa kau2 semua ni datang lambat" kata Melisha bercekak pinggang. "Hehe sry Mel. Kitaorang lambat bcoz lama nak dapatkan bas ke sini" jawab Ann. "40 minit aku tunggu tau. Hish korang ni jom lah". Mereka lantas menapak ke arah Icecool.

Melisha pov

"Korang.. sy nk ckp tentang c budak nerd tu". "Hah knapa?" Lisa dan yg lain pasang telinga. "Dh 2 tahun kita buli dia tapi dia tak balas apa pun kat kita. Rasanya kenapa ek?". "Yang kau risau ni kenapa?"soal Lisa. "Takdelah cuma kalau lain hari kita kena seperti yg kita buat kat budak tu.. Tak ke teruk?"

Mereka lantas diam. Aku juga diam melayan perasaan. Tiba2 phone ku berbunyi lagu FANTASTIC BABY@BIGBANG menandakan ada panggilan masuk. Aku mendekatkan phone ke telinga.

"Hello Mel. Tolong ibu beli barang dapur ya. Jgn lupa." . "Nae, arraeso" balas ku dlm bahasa Korea (ceeh).

Nick pov

"Mama, aku pergi duluuu ya" aku memakai kasut lalu menuruni tangga. "hati2 jalan tu"pesan mama. Aku tarik nafas dalam2 sebelum memulakan langkah. Entah kenapa hati ku tak sedap hati..

Aku call Reyo. Tut! Tut! "Yeoboseyo?" . "Heh tak payah lah speak korean sana.. aku nk gtau aku otw ke rumah kau. Tunggu aku arra?" .. "cheh baiklah" .. Tut! Panggilan ditamatkan..

Aku melintas jalan raya menuju ke seberang namun sebuah kereta meluncur laju ke arah ku dan Baaamm! Aku tak sempat elak.. pandangan ku gelap.

Puan Dory pov

Prassh! Gelas kaca terlepas dari genggaman ku.. aku mengurut dadaku. 'Kenapa aku rasa tak sedap hati?' . 'Harap2 Nick tak apa2'. Sejam kemudian kedengaran Mat anak Pak Lah berteriak memanggil namaku.

"Puan Dory oh Puan Dory!"
"Ye Mat. Ada apa ni"
"Nick.. dia kemalangan. Di jalan simpang 2 Taman Indah sana"
"Haah! Betul ke? Dia kat mana sekarang?"
"Dia kat Hospital Runnow skrg."

Aku terduduk mendengar khabar tersebut. "Ye lah Mat terima kasih". Aku menangis sambil berlalu masuk ke bilik. Aku bersiap untuk ke hospital. Ya Tuhan selamatkan Nick.

//Hospital Runnow//

Puan Dory memasuki ruang legar hospital lalu menuju ke arah kaunter pertanyaan. "Cik, boleh tanya. Di manakah anak aku Nick dimasukkan?" . "Kejap mak cik saya periksa senarai pesakit" . "Oh anak mak cik dimasukkan ke wad lelaki bilik nombor 4 hujung sebelah kanan ye". Terang nurse tersebut. "Baiklah terima kasih" kata Puan Dory.

Puan Dory berjalan ke arah wad yang dimaksudkan nurse tadi. Dia membuka pintu bilik dan melihat Nick yang sedang tak sedarkan diri. 'OH Tuhan. Selamatkan anakku'

To be continued...
Nantikan chap 5..
@No_Namex01

YOUNG BLOOD Where stories live. Discover now