CHAPTER SEVEN
Reyo pov
"Kau!" Kata Melisha. "Apa kau buat kat sini?" Soal ku. Melisha tarik nafas "well aku nak jenguk Nick." Aku mengerutkan dahi. "Sejak bila jadi prihatin ni?". Melisha hanya diam. Aku dan dia masuk ke dalam lif. TING! Pintu lif terbuka. Aku memulakan langkah menuju ke bilik 2. Melisha mengikuti ku dari belakang. Aku mengetuk pintu sebelum membukanya. Kelihatan Puan Dory sedang tidur di sisi katil.
'Kesian mak cik. Sanggup tunggu Nick sampai sedar kat sini'. "Maaf mengganggu mak cik" sapa ku bila melihat Puan Dory terjaga dari tidur. "Takpe Reyo. Eh siapa seorang lagi ni." .. "Melisha rakan sekolah Nick" jawab Melisha. Aku hanya jeling dia.
"Oh korang mesti nak tahu perkembangan Nick kan" tanya Puan Dory. Aku dan Melisha menggangguk. "Doktor cakap keadaan dia stabil. Tekanan darah dan jantung normal. Cuma dia masih dalam keadaan koma."
Melisha pov
"Cuma dia masih dalam keadaan koma" kata mak cik tersebut.. "em mak cik, ada tak dia tunjuk sebarang reaksi seperti gerakkan jari ke" tanya aku. 'Eh kenapa aku tiba-tiba tanya soalan mcm ni?'. "Belum ada dalam masa sekarang" katanya. Aku diam dan hanya menggangguk manakala Reyo tenung aku. Aku bagi jelingan kat dia. "Baiklah mak cik aku pergi dulu. Bye" . "Ye lah terima kasih sudi datang Melisha" . Aku senyum lalu keluar dari bilik wad.. 'kesian Nick. Semoga dia cepat sembuh. . eh apa aku cakap ni. Aku kesiankan dia? Alu dah gila agaknya'. Huh!
Reyo pov
Aku mengiringi pemergian Melisha dengan anak mata ku. 'Kejap senyumannya tadi manis betul. Tak sangka dia cantik bila senyum' bisik hatiku. 'Eh apa aku fikir ni. Takkan aku suka pula kat dia tu. Eh hell no!'.
"Mak cik, aku pun nak balik lah dulu. Kalau Nick sedar nanti sampaikan salam aku ya" kata ku. "Baiklah Reyo. Terima kasih sudi datang." Aku senyum. "Tak jadi masalah. Nick kan rakan aku. Pergi dulu ya mak cik" aku membuka pintu lalu menuju ke arah lif..
//skipp 2 bulan//
//hospital//Sudah 2 bulan Nick tak sedarkan diri. Sudah 2 bulan juga Puan Dory menangis dan berdoa kepada Tuhan agar Nick sedar dari komanya.
Puan Dory pov
Aku duduk di tepi katil lalu menggenggam tangan Nick. "Nak, bila lah kau nak sedarkan diri. mama rindu sangat pada senyuman dan suara mu. Janji pada mama yang kau akan berusaha untuk sedar. Janji pada mama yang kau takkan tinggalkan mama. Mama tak sanggup kehilangan anak mama." Aku menangis sebaik sahaja menyebut ayat terakhir. Sungguh aku tak sanggup kehilangan anakku.
Dalam aku melayan perasaan, aku merasakan pergerakan tangan Nick. Aku melihat kelopak matanya bergerak-gerak. Aku memanggil namanya. Nick membuka matanya dan melihat ke arah aku. "Mama?"
Aku sangat gembira. Nick dah sedar! . "Ya nak ini mama" kataku lalu memeluknya. Aku menangis semahunya. "Apa yang terjadi mak?" . "Kau tak sedarkan diri nak. Dah 2 bulan mama tunggu kau sedar. Kau .. " aku mematikan ayat ku. "Kenapa mak?" Tanya Nick. "Takde apa. Rehatlah nak nanti mama panggil doktor suruh periksa keadaan Nick".
Aku bangun menuju ke pintu. Baru sahaja aku hendak membuka pintu wad, Nick menjerit dengan lantang. "Aarrghh!"
To be continue...
sry tak best.. jumpa next chap
@No_Namex01
YOU ARE READING
YOUNG BLOOD
Fanfiction©NICK ©MELISHA ©ANN ©ABBY ©LISA ©REYO INTRODUCE ©NICK > nerd dan pintar ©MELISHA > cantik dan pintar namun suka membuli Nick ©ANN > rajin dan rakan Melisha ©ABBY > kaki ejek dan rakan Melisha ©LISA > mulut murai dan kawan Melisha ©REYO > rakan setia...