YOUNG BLOOD

3 0 0
                                    

CHAPTER SIX

//Hospital//

"Puan ni ibu kepada Nick ke?" Soal salah satu dari mereka. "Ya ada apa tuan?". "Saya mejar Shin ingin memaklumkan puan sesuatu" tarik nafas "pihak polis telah menyiasat kes ini dan difahamkan bahawa suspek yang melanggar anak puan mengatakan kereta hilang kawalan dan berjanji akan memberikan pampasan dan  menanggung kos rawatan anak puan. Dia sekarang berada di ibu pejabat polis dan sedang disoal siasat." Terang mejar Shin.

"Siapa nama orang itu?" Tanya Puan Dory kembali. "Dia bernama Encik Lim" jawab mejar Shin. "Baiklah puan, itu sahaja dari kami. Kami minta diri dulu. Kalau ada apa2 sila hubungi kami" katanya lagi. Puan Dory mengangguk sambil mengatakan terima kasih.

Puan Dory mengalihkan pandangannya kepada Nick. Tanpa sedar air matanya kembali berjujuran di pipinya. 'Ya Tuhan. Kuatkanlah hatiku'

//skipp//
//Highschool Runnow//

Melisha pov

Aku melangkah keluar dari kelas menuju ke kantin. Kroook krook! Perut ku berkeroncong minta diisi. Duuh laparnya... tengah aku syok memikirkan makanan yang ingin aku makan, suara Lisa mengejutkan lamunan ku..

"Weyyh Mel. Kau tahu tak!"
"Tak tahu. Haha"
"Serius lah."
"Okey apa dia?"
"Nick masuk hospital. Katanya kemalangan. Aku dengar Reyo cakap dalam kelasnya tadi"
"Haa? Patutlah tak nampak pun batang hidung dia beberapa hari ni"
"Ha'aah. Aku dengar lagi dia tak sedarkan diri and doktor kata maybe dia akan hilang ingatan bila sedar nanti"
"Hmm do i care? Better kita ke kantin cari member yg lain. Perut aku dah lapar ni"
"Ha okeylah. Jom"

'Betul ke dia kemalangan. Nanti aku pergi tengok. Oh aku akan tanya Lisa hospital mana dia dimasukkan. "Lisa, kau tahu ke hospital mana dia dimasukkan?" . "Kalau tak silap Hospital Runnow. Kenapa kau nak pergi lawat ke?" Tanya Lisa hairan. "Takdelah saja tanya" kataku.

Reyo pov

'Dah hampir seminggu Nick tak sedarkan diri. Aku dah rindu kat dia. Ah balik nanti aku pergi jenguk dia. Manalah tahu ada perubahan.' Aku berjalan menuju ke kelas lalu ternampak Melisha dan Lisa menuju ke kantin. Aku segera mengejar mereka.

"Woii minah endon. Apa kau dah buat pada Nick hah!"
"Minah endon kepala otak kau. Apa yang kau cakap ni" jawab Melisha.
"Aku tahu ni semua kerja korang kan sampai Nick jadi macam tu. Kenapa korang benci sangat kat dia?" Soal ku lagi
"Agak2 lah kalau nak tuduh kitaorang.. bukan kami yang menyebabkan dia macam tu" kata Lisa agak tinggi suaranya.
"Kalau bukan korang siapa lagi. Korang saja yang suka kerjakan dia" aku tinggikan lagi suara.
"Weiyy bukan kami okey! Lagipun sejak bila kami bawa kereta hah? Entah-entah orang lain yang langgar kawan kau yang tak guna tu" Balas Melisha pula.
"Kau. ." Belum sempat aku habiskan kata-kata mereka berlalu pergi.

Aku hanya melihat mereka berlalu. 'tak guna punya perempuan.' Aku bergegas masuk ke kelas.

//skipp//
Melisha pov

"Turunkan aku di sini. Dan tunggu sehingga aku kembali" pesanku kepada driver bapa aku. Aku memasuki hospital itu dan berjalan ke arah kaunter. "Cik tumpang tanya. Ada tak pesakit bernama Nick dimasukkan di sini?" Tanya ku kepada seorang nurse yang bertugas. "Oh ya ada. Dik pergi ke bilik 2 tingkat atas. Dia baru sahaja dipindahkan 2 hari lalu" jawabnya. "Baiklah terima kasih". Aku berjalan ke arah lif untuk ke tingkat atas. Tiba-tiba aku terserempak dengan Reyo. "Kau!"....

Reyo pov

Aku meletakkan motorsikal ku di ruang parkir yang disediakan lalu bergegas menuju ke dalam hospital. Semasa aku berjalan menghampiri lif aku terserempak dengan Melisha. "Apa kau buat kat sini?"

To be continue.
Srry tak best  see ya next chap..
@No_Namex01

YOUNG BLOOD Where stories live. Discover now