CHAPTER FIVE
Reyo pov
"Ish manalah Nick ni.. dah sejam lebih tak sampai2 lagi. Jangan2 dia kena buli lagi oleh Melisha" kataku seorang diri. Aku risau terjadi apa2 kat dia. Aku lantas mendail nombornya dan Tut! Tut! "Hello, siapa tu?". Eh kenapa suara perempuan pula yang jawab? .. "hello ini Reyo rakan Nick. Boleh aku tau dia kat mana?". "Oh ini mama dia. Dia ada kat hospital sekarang".
"Eh apa yang terjadi mak cik?" Tanya ku hairan bercampur resah. "Dia kemalangan dilanggar kereta tadi." jawab mama Nick lesu. "Hospital mana mak cik?" . "Hospital Runnow". "Baiklah aku akan ke sana. Terima kasih mak cik". "Baiklah sama2" Tut!..
'Alamak Nick. Tak sangka kau kemalangan. Harap kau okey' desis hatiku. Aku lantas bersiap dan berlari ke arah motor Honda Wave ku. "Mak aku keluar jap" jerit ku lalu prooomm!!.. "Nak ke man.." belum sempat Puan Shila habiskan kata2 Reyo dah pergi.. "hish budak ni ke mana saja perginya"..
Sesampai sahaja di hospital, aku bertanya pada nurse tentang keberadaan Nick. Setelah mendapat tahu, aku bergegas ke bilik yang dimaksudkan. Aku melihat mama Nick sedang menangis di sisi Nick yang tak sedarkan diri..
"Mak cik. Bagaimana keadaan Nick?". "Nick masih tak sedar. Mak cik juga sedang tunggu laporan doktor.". Aku menangguk tanda faham. "Sabarlah mak cik. Aku yakin dia tak apa2" pujuk ku. Tangisan Puan Dory semakin kuat. Aku hanya berdiam diri sambil memandang Nick.
'Ini pasti kerja perempuan tu. Jagalah korang nanti'.
Puan Dory pov
Aku hanya mampu menangis sambil berharap agar Nick sedar. Tak lama kemudian pintu bilik dibuka dari luar dan masuk seorang doktor dan seorang nurse. Aku bingkas berdiri menuju ke arah mereka. "Doktor bagaimana keadaan Nick?" .
"Cik ni ibu kepada patient ke?" Tanya doktor itu. "Ya doktor." . "Keadaan Nick sangat kritikal. Ada pendarahan di otaknya. Tapi saya janji dia tak akan apa2 cuma mungkin akan tak sedar selama beberapa tempoh yang lama. Kemungkinan dia akan hilang ingatan. Tapi saya risau jika ada kesan sampingan nanti." Terang doktor panjang lebar.
Aku hanya menangis bila mendengar penjelasan doktor itu. "Kesan seperti apa doktor?". "Mengikut pengalaman saya mungkin penyakit barah otak". Aku terdiam seribu bahasa sebaik mendengar kata2 doktor.
"Baiklah kami minta diri dulu." Aku menggangukkan kepala. Doktor dan nurse itu berlalu keluar. Aku terduduk dan menangis di birai katil dengan semahu-mahunya mengenangkan nasib anak aku. 'Apalah nasib mu Nick'
//skipp//
Reyo povAku memarkirkan motor Honda ku di garaj sebaik sahaja sampai di rumah. Aku masuk ke dalam rumah lalu duduk di sofa. Aku mengeluh berat. 'Huh Nick. Apa kau akan sedar secepat mungkin. Jangan lah kau hilang ingatan' aku meraup muka lalu tidur di sofa.
//5:45 p.m.//
Kelihatan Puan Dory termenung di beranda wad. Air matanya telah lama kering. Hatinya sedih memikirkan nasib anaknya.
Sedang dia melayan perasaan , kedengaran pintu bilik diketuk dari luar. Puan Dory bergegas membuka pintu dan kelihatan beberapa anggota polis."Puan ni ibu kepada Nick ke?" Soal salah satu dari mereka. "Ya ada apa tuan?". "Saya mejar Shin ingin memaklumkan puan sesuatu"
To be continue...
Eheh see ya next chapter..
@No_Namex01
YOU ARE READING
YOUNG BLOOD
Fanfiction©NICK ©MELISHA ©ANN ©ABBY ©LISA ©REYO INTRODUCE ©NICK > nerd dan pintar ©MELISHA > cantik dan pintar namun suka membuli Nick ©ANN > rajin dan rakan Melisha ©ABBY > kaki ejek dan rakan Melisha ©LISA > mulut murai dan kawan Melisha ©REYO > rakan setia...