Bahagian 3

27 3 1
                                    

Sedang aku seronok membaca cerita seram di aplikasi wattpad, ada bunyi ketukkan pintu dari luar bilikku .

" Siapa ? " Soal ku sambil memandang pintu bilik, malas nak bangun sebab aku baru duduk kot !

" Hantu " Jawabnya .

Aku tergelak sedikit .

" Haha tak lawak lah icah wei " Aku fikirkan itu aisyah sebab dia suka menakutkan aku ..

Ketawa ku terus mati apabila aisyah baru sahaja menghantar mesej kepada ku .

"Weii, kita orang balik lambat sikit tau.. Tukang masak ni memasak punya lah lama ! Sekarang ni dia suruh tunggu lagi 2 minit, sorry wei "

Pintu bilik aku dibuka dari luar, jantung ku berdegup dengan kencang.. Peluh membasahi dahi...

" Aku tak buat lawak pun " Kata lembaga yang berwarna hitam bermata merah sedang tersenyum kearah ku, dan dia.. dia.. tak ada gigi !

Dan dunia ku gelap...

▼▼▼▼▼▼▼▼

Aku terbangun dari pengsan apabila ada suara yang memanggilku .

" Wei ikin bangun lah "

" Ikin kau ok tak ? "

" Erhh aku kat mana ni ? " Aku membuka sedikit mata ku akibat silau, apa kebodoh si aisyah ni suluh muka aku pakai lampu suluh !

" Kat bilik aku lah, tadi kita orang jumpa kau pengsan kat depan pintu bilik kau " Kata sarah sambil menggenggam tangan ku .

" Ha'ah, asal kau tidur kat depan pintu tu ? " Soal aisyah bangang .

" Tidur tengkorak kau ! Kan sarah cakap tadi aku pengsan... " Kataku sambil mencubit lengan aisyah, aisyah mengaduh kemudian menjeling ku .

" Haih.. Cuba kau cerita kat kita orang apa sebenarnya yang terjadi tadi ? " Soal syuhaila .

Aku menceritakan segalanya kepada mereka, mereka mendengar dengan tekun.. Dan terkejut .

" Bapak seram gila ! " Aisyah memandang sekeliling bilik sarah kemudian terus melompat keatas katil .

" Sebenarnya... Aku pun baru kena tadi " Aku, sarah dan aisyah memandang syuhaila yang menundukkan wajahnya .

" Bila ? " Soal kami serentak .

" Tadi masa aku pergi dapur nak ambikkan air untuk ikin, aku ternampak ada bayangan dari luar... Benda tu lalu perlahan je, dia warna hitam bermata merah macam yang kau ceritakan tadi ikin... Dia diam je kat situ, aku tak nak berdiri lama lagi kat situ aku terus lari " Kata syuhaila sambil memandang tingkap bilik sarah .

" Wuishh kau ni dah buat bulu roma aku meremang kau tahu tak ?! " Aisyah merenung syuhaila dengan tajam . Syuhaila mengangkat bahunya tidak tahu .

" Aku ada cadangan " Kata sarah, kami memandang sarah .

" Apa ? " Soal kami serentak .

" Memandangkan syuhaila dan ikin kena 'ganggu' jadi apa kata kita semua tidur je kat ruang tamu ? Kalau jadi apa-apa kan senang... Aku dengan yang lain ada " Kata sarah sambil mengangkat keningnya berulang kali .

" Aku setuju ! "

" Aku pun "

" Aku pun sama "

" Ok bagus, sekarang ni kita makan dulu lepastu rehat jap, baru tidur " Kata sarah, dan kami mengiyakan .

▼▼▼▼▼▼

5:45 .

Aku terjaga apabila terdengar bunyi dari arah dapur .

Dapur yang gelap itu agak sukar untuk aku melihat apa yang ada didalam dapur itu .

Dari jauh aku melihat ada 'benda' yang sedang merangkak keluar dari arah dapur dan dia menuju kesini !!

Aku mencubit lengan sarah yang berada disebelah ku . Bagus sarah bangun ! Dia juga terkejut melihat mahluk itu .

" Allah ! " Sarah menjerit dengan kuat, membuatkan yang lain terjaga dan terkejut .

" Apa benda tu ! " Aisyah menyorok di belakang ku .

" Pergi ! Kami tak ganggu kau kan ? Pergi sekarang sebelum aku guna cara kasar ! " Kata syuhaila sambil menggengam penumbuknya..

Gila bapak lah ! Berani betul minah ni marah hantu tu !

Dan hantu tu pun hilang !!

" Perhh berani gila kau syu ! " Kata ku sambil mengelap peluh didahi .

" Berani kau kata ? Takut aku ni allah je yang tahu wei ! Tapi kita kenalah tunjuk yang kita ni berani jangan takut dengan benda macam tu.. Kalau kita takut lagi lah dia kacau kita " Jawab syuhaila dengan tenang .

" Sorry sarah sebab cubit kau, itu je satu cara untuk kejut kau.. Nasib baik kau jenis yang tak tidur mati " Kataku .

" Tak apa lah, jom lah kita pergi solat subuh " Kata sarah, dan kami sama-sama melangkah kedapur untuk mengambil wuduk .

▼▼▼▼▼▼▼▼▼

Apa yang berlaku semalam memang aku tak boleh nak lupakan !

" Akak ok tak ? " Sapa seorang gadis .

" Akak ok, err adik ni siapa ? Perlajar baru ke kat sekolah ni ? Sebab akak tak pernah nampak pun sebelum ni " Soal ku .

" Ha'ah perlajar baru daftar harini, nama saya damia.. Salam perkenalan " Katanya sambil senyum .

" Saya asyikin, panggil kak ikin je " Aku membalas senyumannya .

Tanpa ikin sedari, damia tersenyum sinis disebalik senyuman palsunya !

"Dendam aku bermula!"















Damia dah muncul ? 😧 Apa yang dia akan buat ? 😱 Jangan lupa VOTE guys 🙇

Dendam DamiaWhere stories live. Discover now