Bahagian 1

81 6 0
                                    

" Arhhh !! " Aku terjaga dari mimpi yang sama, peluh mula membasahi dahi . Jantung berdegup dengan laju .

Semenjak dua menjak ni aku asyik termimpikan pasal seorang budak perempuan, tapi muka dia aku tak berapa nampak... Apa maksud semua ni ?! Kenapa dia ganggu aku ?!!

▼▼▼▼▼▼▼▼

" Eh ikin kenapa muka kau pucat semacam je ni ? " Soal icah A.k.a Aisyah .

" Aku mimpi benda tu semalam " Kataku sambil membetulkan rambut yang serabai seperti orang gila .

" Tapi wei, kenapa kau sorang je yang kena mimpi ni semua ? " Soal syuhaila pula sambil menggigit hujung roti .

" Tulah yang aku tengah serabut sekarang ni, Spm dah nak dekat kot . Tapi buku pun aku tak sentuh lagi ! " Kataku sambil meraup mukaku dengan kasar .

" Sabar kin aku kan ada " Kata sarah sambil tersenyum . Aku hanya mengangguk kecil .

"  Korang busy tak ? " Soalku kepada aisyah, syuhaila, dan sarah .

Mereka memandangku kemudian menggelengkan kepala .

" Kenapa ? " Soal aisyah .

" Aku ingat nak ajak korang bertiga pergi jalan-jalan lah hilangkan stress, besok kan dah nak sekolah . Aku takut esok aku tak boleh nak fokus je kat dalam kelas nanti " Kataku sambil memandang mereka .

" Ok lah, tapi biar aku yang berlanja " Kata sarah .

" Yeke ? Wahhh ni yang buat aku sayang sangat kat kau ni " Kata aisyah teruja .

" Amboi ! Pantang aku berlanja je mula lah dengan ayat-ayat manis dia tu " Kata sarah sambil menjulingkan matanya keatas .

Aku tergelak kecil melihat gelagat mereka ... Namun tiba-tiba senyuman ku mati, aku rasa seperti ada yang memerhatikanku .

" Err korang cepat lah bersiap " Kataku sambil berlari keluar .

" Pehal tu ? " Soal syuhaila .

" Entah, tak sabar nak pergi shopping lah tu " Kata sarah .

▼▼▼▼▼▼▼▼

" Wei ikin yang kau jalan laju sangat ni apahal do ? " Kata aisyah sambil menarik bahuku .

" Hehe sorry, lama sangat tak pergi shopping bila dapat pergi ni rasa macam tak nak balik pulak " Kataku sambil tersengih-sengih .

Tiba-tiba aku terlanggar belakang seseorang .

" Eh Imran " Aku memandangnya kemudian meminta maaf .
Dia hanya tersenyum kecil .

" Eh korang buat apa kat sini ? " Soal kuzhairie .

" Saja jalan-jalan cuci mata " Kata syuhaila .

" Wahh nak join " Kata paan sambil memandang kami silih berganti .

Aku pula memandang yang lain, dan mereka mengangguk setuju .

" Ok, tapi mana amar ? " Soalku .

" Oh amar ada kat restoran sana, kita orang baru sampai sini " Kata imran sambil tersenyum kearah aku, err seram pulak aku dengan dia ni .

" Jom lah, yang masing-masing berdiri je kat sini buat apa ? " Kata paan sambil mengerutkan dahinya .

" Eh jom lah " Kata sarah kemudian menarik tanganku .

▼▼▼▼▼▼▼▼▼

" Wei am ! " Aku menepuk bahu amar, dia sedikit terkejut dengan kehadiran kami .

" Eh korang ? Buat apa kat sini ? " Soal amar .

" Aku yang ajak dia orang join kita sekali, takpe kan am ? " Soal paan pula .

" Boleh je, ha duduk lah kerusi tarik sendiri ye " Katanya sambil senyum kearah aku dan yang lain .

" Eleh aku tau tarik kerusi sendiri lah ! Tak payah suruh orang tolong tarik kan pun " Kata aisyah merenung amar dengan tajam .

" Yeke ? Habis dulu masa dengan ex boyfriend kau tu asal kau biar dia tarik kan kerusi untuk kau ? " Kata amar sambil mengangkat keningnya berulang kali .

Aisyah aku lihat dia hanya berdiam sahaja .

" Haih korang ni, pasal kerusi pun nak gaduh ke ? Macam budak-budak " Kataku sambil mengerutkan dahi .

" Ha dah-dah, duduk lah sayang-sayangku sekalian " Kata imran .

" Sayang kepala hotak kau ! " Kata sarah . Amboi marah..

" Ha order lah, korang berlanja " Kata paan sambil tersengih-sengih .

" Cantik muka kau ?! " Kata syuhaila pula .

" Ha yeke ? Wahhh terima kasih lah sebab puji aku " Kata paan sambil menekup mukanya .

" Eeee bodoh " Syuhaila mengetuk kepala paan guna sudu .

Aku hanya menggelengkan kepala ku melihat gelagat mereka .

Dari jauh aku nampak ada kelibat seseorang sedang memerhatikan kami .

" Wei korang " Yang lain terus senyap memandangku .

" Kenapa ? " Soal mereka serentak .

" Nampak tak kat hujung sana tu ada orang tengah perhatikan kita " Kataku separuh berbisik . Dengan perlahan mereka menoleh kepada 'Seseorang' itu dengan serentak .

Mungkin dia sedar ada orang memandangnya, 'Orang' tu terus lari .

" Wei siapa tu ? " Soal kuzhairie .

Aku menceritakan kepada mereka dari A sampai Z . Mereka sedikit terkejut .

" Jadi kau nak kata yang roh zara datang mengganggu kau lah ni ? " Soal kuzhairie lagi .

" Entah lah, aku tak tahu " Kataku sambil menundukkan wajah .

" Aku rasa korang kena jaga si ikin ni, kena perhatikan dia . Sebab dia sorang je yang kena, korang tak kena lagi " Kata amar .

" Baiklah aku akan jaga kau ok kin ? " Kata aisyah sambil tersenyum .

" Thanks icah " Kataku .

" Kau tau tak cah ? Kalau kau senyum kan lagi comel " Kata paan .

" Kau perli aku ke apa ? " Soal aisyah sambil mengerutkan dahinya .

" Perli ada puji pun ada " Kata paan sambil senyum .

" Bangang punya budak ! " Aisyah mengetuk kepala paan pakai sudu lagi . Kalau asyik ketuk je nanti bengong pulak si paan ni kang .

" Dah-dah jangan nak bergaduh pulak kat sini, kang aku tinggalkan korang berdua kat sini kang baru tahu " Ugut amar .

" Yelah " Kata paan dan aisyah serentak..

.
.
.
















Finally dapat jugak buat cerita ni 😅 Teruskan baca guys, nanti aku sambung 😌

Dendam DamiaWhere stories live. Discover now