Bahagian 4

22 2 1
                                    

" Hey korang " Aku menyapa rakan-rakan ku yang sedang makan di kantin sekolah .

" Hey ikin " Jawab mereka serentak .

" Eh korang dah tahu ke ada perlajar baru kat sekolah kita ni ? " Soalku kemudian menarik kerusi untuk duduk .

" Yang damia tu ? " Soal sarah pula .

" Ha'ah, yang nama damia tu "

" Oh kami dah tahu dah " Kata aisyah .

" Petang ni kita pergi lepak tempat biasa nak ? " Aku memandang yang lain .

" Boleh je, lagi pun petang ni aku tak pergi mana-mana " Kata syuhaila .

" Aku pun sama " Kata aisyah juga .

" Apa kata kita ajak damia sekali ? Boleh lah berkenalan dengan dia " Kata sarah. Syuhaila, aku dan aisyah memandang sarah .

" Kau serius ? Nak ajak dia sekali ? " Soal syuhaila .

" Yes "

" Tapi... Kenapa kena ajak dia sekali ? " Soal aisyah pula .

" Sebab aku pelik dengan dia tu " Kata sarah sambil memerhati sekeliling kantin sekolah .

" Pelik kenapa pulak ? " Soalku kehairanan .

" Masa aku terserempak dengan dia, dia macam sengaja langgar aku... Lepastu dia kata dia mintak maaf, dia kenalkan lah diri dia tu damia and bla..bla..bla  Sebelum dia pergi dia sempat senyum kat aku.. Tapi senyuman dia tu seram gila ! " Kata sarah dengan riaksi wajah takut .

" Kau ni sarah ! Tak baik tau tuduh orang yang bukan-bukan... Kita tak kenal lagi damia tu macam mana orangnya " Kata syuhaila .

" Aku bukan tuduh, aku cuma cakap je apa yang aku rasa " Sarah menjeling syuhaila .

" Okay petang ni kita jumpa tempat biasa " Kataku... Dan yang lain mengangguk setuju .

▼▼▼▼▼▼▼▼▼

5:20

Aku dan yang lain tiba di tempat yang biasa kami melepak...

Di taman yang terbiar, yang sudah lama rosak akibat kerja budak-budak sekolah yang berlagak macam samseng .

Mesti pelik kan kenapa ini menjadi tempat kami untuk melepak ? Sebab kat sini lah tempat dimana aku tak boleh lupa tentang kejadian setahun lepas...

" Oii ikin ! " Paan menepuk bahu ku .

Aku tersedar dari lamunan terus memandang paan .

" Kau ok tak kin ? " Soal ammar .

" Aku ok " Jawab ku sambil senyum kearah mereka .

" Eh, siapa budak ni ? " Soal imran .

" Oh ni adik angkat baru kita orang, damia namanya " Kata syuhaila .

" Adik angkat baru korang ? Jangan cakap yang korang nak..." Belum sempat paan berkata, aku menutup mulutnya .

" Agak-agak lah paan ! Takkan kita orang nak buat macam tu.. Yang lepas tu lepas lah " Kata sarah sambil merenung paan dengan tajam .

" Apa maksud kawan akak tu ? " Soal damia pula .

" Tak ada apa lah dik "

Dendam DamiaWhere stories live. Discover now